Födelsemärke?

Dumpey

Trådstartare
Hur vet man om ett födelsemärke är farligt och behöver kollas upp?

Jag har ett som växt och fått en svart kant, ljusare mitt i. Altså ändrat färg. Hur orolig behöver man vara?
 
Jag gick och kollade några märken på ryggen hos läkaren då flera kompisar reagerat när vi var på stranden. Då får du ett riktigt svar, annars kan du googla och jämföra med bilder på nätet.
 
Hur vet man om ett födelsemärke är farligt och behöver kollas upp?

Jag har ett som växt och fått en svart kant, ljusare mitt i. Altså ändrat färg. Hur orolig behöver man vara?

Det man brukar säga är väl att kolla upp dem man är orolig för och som ändrat färg, form eller är asymmetriska. Är du orolig så alltid bra att beställa tid på vc för en koll. Skulle det vara något med märket är det ju alltid bättre med tidig upptäckt!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 033
Senast: Wingates
·
Hemmet Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall. Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga...
Svar
8
· Visningar
655
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 627
Senast: lindaf
·
Kläder & Bli fin Allvetande o allsmäktige Buke, jag behöver hjälp att tänka! Min autistiska hjärna gillar inte luddiga begrepp och otydliga klädkoder...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp