Födelsemärke?

Dumpey

Trådstartare
Hur vet man om ett födelsemärke är farligt och behöver kollas upp?

Jag har ett som växt och fått en svart kant, ljusare mitt i. Altså ändrat färg. Hur orolig behöver man vara?
 
Jag gick och kollade några märken på ryggen hos läkaren då flera kompisar reagerat när vi var på stranden. Då får du ett riktigt svar, annars kan du googla och jämföra med bilder på nätet.
 
Hur vet man om ett födelsemärke är farligt och behöver kollas upp?

Jag har ett som växt och fått en svart kant, ljusare mitt i. Altså ändrat färg. Hur orolig behöver man vara?

Det man brukar säga är väl att kolla upp dem man är orolig för och som ändrat färg, form eller är asymmetriska. Är du orolig så alltid bra att beställa tid på vc för en koll. Skulle det vara något med märket är det ju alltid bättre med tidig upptäckt!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insåg nu att jag har som svarta små små små prickar alltså jätte små på ett födelsemärke, dock busar jag mig jätte ofta o de sitter...
Svar
6
· Visningar
607
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
724
Senast: Caoimhe
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 195
Senast: Kakis
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 156
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp