Födelsevikt på marsvin

Jag har fått ungar allt mellan 40 och 120 gram men jag tror runt 60 är det vanligaste :)
tuslus :)
 
Visst är dom fina :love: Får en kull till om ca 2 veckor! Ska bli jättekul att de vad det blir för några :bump:
 
Jag har inte haft många men dom två kullar där jag har kunnat väga dom så har dom vägt mellan 82-104 g och den ena kullen var det 2 i och den andra 4.
Rätt lagom.
Är dom för små så överlever dom oftast inte tyvärr :crazy:
Tror det var modiga korns mamma som hade ne som vägde 150 g men då prata vi om stooooor unge här :eek:
 
150 g :eek: Oj vilken bamse! Fattar inte hur mina ungar kunnat få plats och kommit ut ur lilla Sally :confused: ;) :)
 
Hon är jättestolt! Ungarna tycker det är jättebra att hon har så lång päls, dom gömmer sig under den :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag, och imorgon, är det marsvins-SM. Jag var där en stund idag och det var så kul att träffa alla! Jag har inte varit på någon...
Svar
2
· Visningar
536
Senast: Lyan
·
Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Krummi
·
Övr. Barn Jag försökte ta mitt liv i november 22, det blev då en automatisk orosanmälan och barnen har haft samtal med soc och de hade ingen oro...
Svar
16
· Visningar
6 122
Senast: Mineur
·
Övr. Djur Jag har det fantastiska nöjet att passa två små grisar i 2 veckor. Det var längesedan jag hade marsvin, men har full koll på hö och...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp