Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Födelsevikt på marsvin

T

tuslus

Jag har fått ungar allt mellan 40 och 120 gram men jag tror runt 60 är det vanligaste :)
tuslus :)

M

Marie_C

Visst är dom fina :love: Får en kull till om ca 2 veckor! Ska bli jättekul att de vad det blir för några :bump:

Jag har inte haft många men dom två kullar där jag har kunnat väga dom så har dom vägt mellan 82-104 g och den ena kullen var det 2 i och den andra 4.
Rätt lagom.
Är dom för små så överlever dom oftast inte tyvärr :crazy:
Tror det var modiga korns mamma som hade ne som vägde 150 g men då prata vi om stooooor unge här :eek:

M

Marie_C

150 g :eek: Oj vilken bamse! Fattar inte hur mina ungar kunnat få plats och kommit ut ur lilla Sally :confused: ;) :)

M

Marie_C

Hon är jättestolt! Ungarna tycker det är jättebra att hon har så lång päls, dom gömmer sig under den :D

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6448 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Artikel
Dagbok Jag har haft marsvin sedan 2004. Under dessa åren har jag varit uppslukad av marsvin. Jag har kläder, väskor, tatueringar och smycken...
19 20 21
Svar
407
· Visningar
29 511
Däggdjur Hej marsvinskunniga! Har ni tid för en fråga? Jag har haft marsvin för evigheter sen, ska skaffa nya för att mitt ena barn är väldigt...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 527
Övr.Djur Hej bukefalos! Är i behov av råd angående kompis till mitt ena marsvin, som inte trivs med sitt nuvarande sällskap. Hane på fyra...
Svar
6
· Visningar
703
Hundträning Privatpersoner får inte träna en hund till skydd utan tillstånd. Vet inte varför du skriver om skyddshund eftersom det inte är aktuellt...
2 3
Svar
49
· Visningar
846

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • Föl 2021

Omröstningar