Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni saknar jag uppdatering här! @HHWellness bland annat. Vill se bilder på era små underverk ju! :D

Jo i fredags kväll vid 22:30 föddes ett sto föl. Frisk och pigg. Var med under hela fölningen och fick hjälpa till att dra lite på slutet. Men hon var snabbt upp på benen och dia m.m
Hon har fått namnt Fetch's Astra MF
E: Fetcher N ( Feliciano-Cortez ) - Bonny ( Pascal - Napoleon ) Brun med vitt.
Har massor av bilder på min fb...men vet inte hur jag får in dom här.
 
Igårkväll vid 22.15 ungefär kom ett isabellsto med bläs :love::love::love:
Körde hem från stallet vid halv 9 - tiden och hörde då på radion att Prince gått bort, så sa då att blir det föl inatt får det bli namn med Prince-anknytning. Så det lutar åt Diamonds and Pearls :)

IMG_20160422_001942_zpshfm4x1ph.jpg

DSC_0227_zpsxluhfibk.jpg

DSC_0231_zpsdzg2yjgd.jpg
 
Igårkväll vid 22.15 ungefär kom ett isabellsto med bläs :love::love::love:
Körde hem från stallet vid halv 9 - tiden och hörde då på radion att Prince gått bort, så sa då att blir det föl inatt får det bli namn med Prince-anknytning. Så det lutar åt Diamonds and Pearls :)

IMG_20160422_001942_zpshfm4x1ph.jpg

DSC_0227_zpsxluhfibk.jpg

DSC_0231_zpsdzg2yjgd.jpg

Grattis!! Vilken sötnos...:love:
 
Igårkväll vid 22.15 ungefär kom ett isabellsto med bläs :love::love::love:
Körde hem från stallet vid halv 9 - tiden och hörde då på radion att Prince gått bort, så sa då att blir det föl inatt får det bli namn med Prince-anknytning. Så det lutar åt Diamonds and Pearls :)

IMG_20160422_001942_zpshfm4x1ph.jpg

DSC_0227_zpsxluhfibk.jpg

DSC_0231_zpsdzg2yjgd.jpg
Vilken tur att jag inte har ett sto. :love:
 
Håller med om gulligt föl, men caballo uttalas snarare antingen " kabajjo" " kabaljo" , men betyder absolut häst på spanska.
Himla OT, men bokstaven b inuti ett ord, uttalas v, i spanskan (kan vara någon mer regel, som före vokal el något), så här är det definitivt ett v-ljud. Och dubbel-l ger j- eller lj-ljud, beroende "dialekt".
 
IMG_20160423_181427_zpsbqilond1.jpg

Nu har han fått ett namn, Ekebys Minton ska han heta.
Han är en riktig buse, Julinka har fullt upp.:D

Någon mer som ska betäcka om sitt sto?
Vilket sött namn!

Blir ingen ombetäckning för min del i år, då det inte är mitt sto. Redan lånat stoet i två säsonger nu, det får räcka. Men mycket möjligt att ägaren betäcker om henne.
 
IMG_20160423_181427_zpsbqilond1.jpg

Nu har han fått ett namn, Ekebys Minton ska han heta.
Han är en riktig buse, Julinka har fullt upp.:D

Någon mer som ska betäcka om sitt sto?

Om vi bortser från att jag lovat mig själv att inte betäcka förrän jag fått sålt, så känns 40 mil lite väl mastigt med fölunge. Så jag väntar med betäckning. Även om jag är så sugen på föl nästa år också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
699
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
730
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp