Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack @Mirtai..jo..vi får hoppas han kroppar sig lite såsmåningom bara. Tycker han är på tok för tanig och valpig spec om man tänker visa men jag vet inte. Vi får se dagsform lite längre fram..

Idag red vi ut och Nasse fick gå först med dottern min i sadeln. Han har ju faktiskt bara bott hos oss drygt en och en halv vecka så vill ta det lite lugnt.
Jag red märren min bakom. Han var jätteduktig och jag får verkligen "Will to please" känsla:)!
Knatar på glatt med spetsade öron och förbi växthustält och annat läskigt. Känns väldigt bra!
 

Bifogade filer

  • IMG_20190318_150745.jpg
    IMG_20190318_150745.jpg
    368,4 KB · Visningar: 59
Nu har jag anmält Pärlan till 3-årstest 5 juni... :nailbiting: Är dock testet för Flyinge-elever så inte så många platser för utomstående, är 5e reserv i dagsläget. Får se om vi kommer med. Alternativet är Bollerup 19-20 maj men kommer inte kunna sätta igång henne ordentligt förrän efter påsk så känns som att det kan bli tajt. Eller Osby 25-26, men det är nog också på gränsen, och dubbelt så långt att köra. Eller allra sista helgen i Juni, men det är nog väl sent om hon ska till seminstation sen efteråt också.

Har även tittat på hingstar idag, har nog 3 eller ev 4 kandidater till henne. For Romance, St Schufro, Quaterhit eller ev Springbank. Men har inte gjort Wffs test än och hennes pappa är bärare så är ju minst 50% risk att hon är det också. :cautious:
 
@Gabby_Ossi spännande! Fager är anmäld till Timrå 25/5. Var snabb att anmäla vilket var tur för nu är det jättefullt. Är en bra bit att åka om man inte får plats...

Har glömt, vad är det för stam på henne?
 
Lyxa (och jag) kommer också till Timrå
fast hon är född 2015.

Gabbys är Deodoro-Bernstein
Jag är väldigt nyfiken på Lyxa och ska försöka se henne! Har ju också en Luxusavkomma född 2015. Även jag hann få plats med min treåring i Timrå. Vi hinner nog inte rida in, hon är jättekänslig och jag kommer ta det superlugnt, men vill ändå ta chansen att visa!
 
Jag är väldigt nyfiken på Lyxa och ska försöka se henne! Har ju också en Luxusavkomma född 2015. Även jag hann få plats med min treåring i Timrå. Vi hinner nog inte rida in, hon är jättekänslig och jag kommer ta det superlugnt, men vill ändå ta chansen att visa!

Vad kul!

Lyxa är inriden och väldigt stabil. Jättejätteduktig tjej som köpt. Jag är så otroligt glad för hur det blev.
 
@Gabby_Ossi spännande! Fager är anmäld till Timrå 25/5. Var snabb att anmäla vilket var tur för nu är det jättefullt. Är en bra bit att åka om man inte får plats...

Har glömt, vad är det för stam på henne?

Oj! Kul att många vill visa, men synd om några avstår för att de inte får plats... Här brukar det inte bli så fullt, det är bara just detta testet där de bara hade 13 platser och där brukar "proffsen" som visar typ 15-20 per år sno åt sig hälften var ;) Men Flyinge brukar inte fylla upp alla sina 20 och kan ju hända att någon faller ifrån också, så har ändå ganska gott hopp. Måste bara få klartecken att jag kan vara ledig också eftersom det är en jobbdag.

Och som du fick svar på är hon e. Deodoro - Bernstein. Sedan Zinsky xx så fullblodsinslag på ganska många ställen i stamtavlan :) .
 
Här går det så bra!vilken smidig och trevlig liten häst han är. Funkar och lämna ensam i hage när jag åker och tränar mm utan att stressa ihjäl sig. Dottern red ut en liten sväng själv igår. Vart iväg till ridhus och löshoppat. Visade väl varken gång eller hoppförmpga men var ju mest lek och lär gång. Unghästutbildaren har väldigt bra filosofier och tar det lugnt och vill få hästarna att självmant bjuda. Inte massa jagande och piskande.

Han har lite svårt dock att stå still när man rider. Han behöver ju lära sig acceptera det med om man måste stanna och vänta vid en väg till ex. Men han blir fort otålig och börjar lätta lite.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190412_090735_169.jpg
    IMG_20190412_090735_169.jpg
    145,4 KB · Visningar: 41
Min går ju fortfarande i unghästflock, och inridning lär det inte bli förrän nästa vår. Men var och hälsade på henne igår och hon är riktigt fin exteriört, blev positivt överraskad eftersom jag inte vågar hoppas för mycket. :angel: Fick dock inga vettiga helkroppsbilder eftersom hon står som en kratta på allihop.

Men ja, det där är verkligen min häst både sett till exteriör och personlighet, löjligt kär i den där lilla. :love:

28474
 
Här går det så bra!vilken smidig och trevlig liten häst han är. Funkar och lämna ensam i hage när jag åker och tränar mm utan att stressa ihjäl sig. Dottern red ut en liten sväng själv igår. Vart iväg till ridhus och löshoppat. Visade väl varken gång eller hoppförmpga men var ju mest lek och lär gång. Unghästutbildaren har väldigt bra filosofier och tar det lugnt och vill få hästarna att självmant bjuda. Inte massa jagande och piskande.

Han har lite svårt dock att stå still när man rider. Han behöver ju lära sig acceptera det med om man måste stanna och vänta vid en väg till ex. Men han blir fort otålig och börjar lätta lite.

Jag dör, vilken sötnos! 😍
 
Här händer inte mycket just nu!
Noella har lite vila nu några veckor. Har ju ägnat våren till inkörningen och har kommit så långt att vi kört ut i byn med vagn. Kommer låta henne vila till ca mitten av maj och sen kommer jag jobba med henne i ridning och körning någon månad. Efter det blir det sommarbete. Blir inget avancerat jobb förrän till hösten.
 
Nu är min lillplutt anmäld till tre års test. Är såå himla glad i honom :love:! Väldigt "lätt" häst, har dock lite svårt att hänga med och åka häst och inte bli bromsig i handen då det rör sig lite och han är ganska framåt, lättare i skogen dock så den är en bra träningslokal tycker jag:angel:.
Jag har tom ridit ut själv två gånger på honom. Han klara vara ensam flera timmar vilket är nödvändigt för att det ska funka här. Nu kommer iof inackorderingar den snart.

 
Mitt sto Fab Vié e. Vivant - Lord Z - Voltaire har haft extrem otur med en stor sårskada i höstas, gick omkull i hagen och slog i sitt framknä i staketet och spräckte upp ända in till benet. Såret var precis mellan senan och leden och det var knappt millimeter kvar för o skada detta så hon hade tur i oturen.
Därför blev hela planeringen omkullkastad då hon fick ha boxvila september-november, varav 2 månader uppe i Helsingborg på djursjukhuset, istället för inridning.
Hon fick dock börja året ute hos CA för inridning och det gick utan problem!
Hon har varit hemma en sväng för vila och är sedan i söndags tillbaka hos CA för de sista förberedelserna innan 3-årstest på Flyinge den 5 juni. Planen är sedan att betäcka henne efter det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
155
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
673
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp