Status
Stängd för vidare inlägg.
Nelly flyttade till mig i torsdags. Hon har redan hunnit öva på väldigt många nya saker. Typ som att ha strykkappor bak och boots (nojig vid ihopsläpp), bli sprayad med flygspray, duscha i spolspiltan osv. Hon är väldigt duktig. Tycker att det är nytt och lite konstigt men så länge man är lugn och tar det lite försiktigt så går det jättebra!

Hon är lite burdus och har ibland lite dålig koll på att man får vara försiktig runt människor, men hon verkar lära sig snabbt så det är nog snart överstökat. Men just nu viftas det tex hej vilt med alla ben mot flugorna och det är ju lagom roligt om man råkar hamna i vägen ;)

Jag har henne på prov och hon har haft en viloperiod nu innan så jag håller på att sätta igång henne och planerar att hålla igång under prövotiden. Sen efter att vi genomfört köpet får hon gå på sommarlov.
Har longerat i två dagar, hon har varit väldigt snäll och lydig. Tror jag ska sitta upp på henne för första gången i veckan om min kompis/tränare har tid att vara med.

62FF764E-1490-4426-AFF7-F88982F64317.jpeg
 
Vet inte om det här syns för alla för jag har inte öppet konto.. Men testar.

Har ridit min pärla idag för första gången. Hon är så himla snäll!

 
Vet inte om det här syns för alla för jag har inte öppet konto.. Men testar.

Har ridit min pärla idag för första gången. Hon är så himla snäll!


Moderatorn hälsar att den inte syns. Vi brukar vilja att man lägger ut länkar som är öppna för alla så att vi moderatorer kan se allt som det länkas till.
 
Moderatorn hälsar att den inte syns. Vi brukar vilja att man lägger ut länkar som är öppna för alla så att vi moderatorer kan se allt som det länkas till.
Sorry, jag har inte öppet konto men det brukar funka för en del och andra inte. Får ta bort länken om det inte är ok :)
 
Sorry, jag har inte öppet konto men det brukar funka för en del och andra inte. Får ta bort länken om det inte är ok :)

Jag har inte instagram över huvud taget, grundtanken är att vi inte ska behöva ha konton på sidor vi inte är intresserade av. Denna kan vara kvar men det är bra om det inte blir några fler :)
 
Gissar att det är sommarlov för de flesta och att det är därför det är lugnt i tråden 😊

Jag har ridit Nelly idag igen, den här gången utan longerlina. Gick kalasbra! Alla gångarter och kunde styra riktigt bra snett igenom👍

Har väldigt bra hjälp från min kompis/tränare. Känns tryggt att ha en rutinerad person på backen som håller ordning på oss och ser till att det här blir bra 😆
 
Gissar att det är sommarlov för de flesta och att det är därför det är lugnt i tråden 😊

Jag har ridit Nelly idag igen, den här gången utan longerlina. Gick kalasbra! Alla gångarter och kunde styra riktigt bra snett igenom👍

Har väldigt bra hjälp från min kompis/tränare. Känns tryggt att ha en rutinerad person på backen som håller ordning på oss och ser till att det här blir bra 😆
Och film:


Jag sitter som en kratta. Känner mig lite hämmad av att hålla i säkerhetssnöret samtidigt, vanesak tänker jag. Men hästen är duktig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
699
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
730
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp