Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack, trägen vinner eller hur man brukar säga! :p Inne på 27 vakna timmar nu :D
Ja eller hur? :) Min arab gjorde liknande,jag satt i stallet hela natten,blev kissnödig o tänkte listigt att nehä in tänker jag inte gå,så jag kissade runt hörnet,någon stund senare höll jag på att dö av kaffe törst så jag sprintade in o satte på kaffe o så ut igen, inget föl pust!
Tillbaka in o hämta kaffe o bre en macka,då kunde jag ju inte springa ut och då låg hon o hade redan klämt ut halva ungen :banghead:
 
Ja eller hur? :) Min arab gjorde liknande,jag satt i stallet hela natten,blev kissnödig o tänkte listigt att nehä in tänker jag inte gå,så jag kissade runt hörnet,någon stund senare höll jag på att dö av kaffe törst så jag sprintade in o satte på kaffe o så ut igen, inget föl pust!
Tillbaka in o hämta kaffe o bre en macka,då kunde jag ju inte springa ut och då låg hon o hade redan klämt ut halva ungen :banghead:
Haha det låter nästan identiskt med den här natten, de är fruktansvärt listiga de där djuren.;) Klockan 03 var jag totalt stelfrusen, mina ligament skrek och märren knep så jag satte mig i bilen och körde runt hemma o hämtade smärtstillande och för att tina upp lite åtminstone, det tog cirka en kvart. När jag kom tillbaka rann mjölken så då bytte jag taktik och parkerade mig i bilen, vilket visade sig vara rena genidraget. Lite synd att jag inte kom på det tidigare under natten bara. :D
 
Haha det låter nästan identiskt med den här natten, de är fruktansvärt listiga de där djuren.;) Klockan 03 var jag totalt stelfrusen, mina ligament skrek och märren knep så jag satte mig i bilen och körde runt hemma o hämtade smärtstillande och för att tina upp lite åtminstone, det tog cirka en kvart. När jag kom tillbaka rann mjölken så då bytte jag taktik och parkerade mig i bilen, vilket visade sig vara rena genidraget. Lite synd att jag inte kom på det tidigare under natten bara. :D
Det var efter det som jag skaffade kamera.
 
Grattis @Fritidsryttare !

Här kommer en ny bild på min lilla plutta :love:

IMG
 
Fin han är! :love:

Jag får lite huvudbry över Cajsa, har gått med henne och Jozzan (Fölis)utanför stallet i ett par minuter ,2 gånger (förmiddag och tidig kväll), fölis följer bra i början men sen gör hon en liten utsvävning och ropar efter Cajsa,som inte svarar för fem öre utan mest spanar på annat emellan åt.

Blir ju inte bättre av att fölis blir ännu mera orolig och springer runt o gnäggar i förskräckelse plus att alla andra hästar i stallet gnäggar och står o slår i väggar.

Får in dem i boxen och först då hummar Cajsa åt fölis.

Har mamma känslorna inte kommit igång helt?. Blir det bättre? Kan det vara så att hon är en sån mamma som inte bryr sig så mycket?
:confused:

Tips? :)

Annars är allt bra o hon är nyfiken o lovely :love:
 
Kanske hon är en sån där mamma som inte vill förstora upp saker:D Fölis stressar upp sig och för att inte förvärra situationen och gå igång hon med (Cajsa alltså) så håller hon sig chill och kollar på annat... Sen tillbaks i boxen så hummar hon och säger att se du det där var väl inte så farligt:p
 
Tack alla! :)
Hon är helt underbar,social och nyfiken :love:

27yv3ns.jpg


Färsk bild. Hon föddes ute i hagen vid 10-tiden igår förmiddag, Cajsa var skeptisk till henne i börjar o sparka när hon skulle dia, så nappade henne som extra boost, höll i Cajsa när hon sökte efter juvret o höjde rösten lite när hon försökte sparka, sen släppte det.

Och nu har hon mamma känslor :)

Hon är så söt :love:
Såg Canterbury på hingststationen förra året och jag tyckte han såg riktigt snygg ut när han sprang runt i hagen och han har en riktigt snygg brun färg, jag reagerade direkt på det.
 
Tack alla! :)
Hon är helt underbar,social och nyfiken :love:

27yv3ns.jpg


Färsk bild. Hon föddes ute i hagen vid 10-tiden igår förmiddag, Cajsa var skeptisk till henne i börjar o sparka när hon skulle dia, så nappade henne som extra boost, höll i Cajsa när hon sökte efter juvret o höjde rösten lite när hon försökte sparka, sen släppte det.

Och nu har hon mamma känslor :)

Så söt!:D
Vakar ett sto dräktigt med Canterbury nu, så snart blir det nog två Canterburyungar i tråden :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
194
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
697
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
727
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp