Status
Stängd för vidare inlägg.
20181117_151633.jpg
 
Har tagit det lite lugnt ett par veckor. Nu i veckan regnade det bara och var sjukt lerigt överallt, så i torsdags fick jag lite feeling och var tvungen att se vad hon skulle säga om att ha sadel på sig. Helt otippat sa hon inget alls om det :D Längtar ju lite tills jag får klättra upp, såklart, men jag får vänta ett par år. Idag tömkörde jag lite istället och det var helt annan energi än förra gången. Världens bästa lilla häst!
46324229_10156848055727566_8521377499387527168_n.jpg
 
Min ena -17 är numera valack - jag velade om han skulle få ha kvar kulorna ett tag till och rent av undersöka möjligheten som hingstämne, ena kulan var vriden så det var ändå helt kört på den fronten. Allt är redan ihopläkt och han har knappt ens varit svullen - så skönt eftersom hans bror hade enorma kulor och det blv komplikationer vid kastrationen. Nu hoppas jag att detta gör att han kanske växer lite snabbare och slutar som D-ponny
 
Vi skulle egentligen ha tränat idag, men tränaren var sjuk så vi gjorde lite på egen hand istället. Blev tömkörning med linor och svängel. Hade hjälp i tisdags när jag körde senast, men det gick så himla lugnt och fint, så det funkar bra att göra ensam. Nästa steg är att hänga på något käckt i svängeln också. En pall eller ett däck eller något.
 
Tage har fått åka lastbil m kompisarna till ridhus och löshoppa. Tyvärr fick jag reda på det när de redan var på plats och jag hade inte möjlighet att åka ifrån jobbet just då, men jag har fått film iaf. Är inte jätteimpad, men det blir kanske bättre...

Film kommer när jag klurat ut hur man får den hit från Messenger.
 
Tack, han är ju inte så spektakulär som många man ser, men han ser glad ut och rättar sig när han är i + att han sprang först i början när de hade bommarna på marken och alla tre var inne samtidigt.

Äsch, spektakulär hoppteknik är ofta lika med överförsiktigt häst som är svår att sitta på och lätt att förstöra. Håller med @Fritidsryttare om att det ser jättefint ut!
 
Kul att se era fina hästar! :)

Min har löshoppat en gång till & var jätteduktig, hon har helt egen bjudning så man behöver inte driva på ett dugg (däremot måste vi fortsätta träna på att hon ska stanna & vänta/bli infångad efteråt, annars hoppar hon gärna några varv på raken 😅😂). Hon har lite mugg så hon tas in själv från flocken varje dag för att behandlas, så himla duktig med både att lämna kompisarna & stå ut med att bli spolad o.s.v! Så harmonisk liten tjej 😍 tänk att de blir två år nästa år?!?
CA385453-CA10-4EDC-9F88-D578600B6EA0.jpeg
 
Kul att se era fina hästar! :)

Min har löshoppat en gång till & var jätteduktig, hon har helt egen bjudning så man behöver inte driva på ett dugg (däremot måste vi fortsätta träna på att hon ska stanna & vänta/bli infångad efteråt, annars hoppar hon gärna några varv på raken 😅😂). Hon har lite mugg så hon tas in själv från flocken varje dag för att behandlas, så himla duktig med både att lämna kompisarna & stå ut med att bli spolad o.s.v! Så harmonisk liten tjej 😍 tänk att de blir två år nästa år?!?Visa bifogad fil 22694


Det är helt galet, det är ju bara ett par veckor dit! Jag har precis vant mig vid att han är ett år....
 
Kul att se era fina hästar! :)

Min har löshoppat en gång till & var jätteduktig, hon har helt egen bjudning så man behöver inte driva på ett dugg (däremot måste vi fortsätta träna på att hon ska stanna & vänta/bli infångad efteråt, annars hoppar hon gärna några varv på raken 😅😂). Hon har lite mugg så hon tas in själv från flocken varje dag för att behandlas, så himla duktig med både att lämna kompisarna & stå ut med att bli spolad o.s.v! Så harmonisk liten tjej 😍 tänk att de blir två år nästa år?!?Visa bifogad fil 22694

Helt sjukt, men efterlängtat! Jag tycker alltid tiden från fina-föl-stadiet till ridhäst-stadiet går så himla långsamt, men den här gången swishar den förbi.

Fint huvud hon har förresten, jag älskar konkava nosryggar :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
688
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
722
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
263
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 246
Senast: Jaasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp