Status
Stängd för vidare inlägg.
Får man vara med här med en liten bumling utan stam?

Köpte en 2åring i söndags :D Hon kallas Nugget och är en så himla cool och snäll tjej.
Åkte från förra ägaren helt lugn i släpet till sitt nya hem, inte ens svettig utan knallade bara ut i hagen och började äta hö :heart

57232020_10156146082751099_2170536799061934080_n.jpg
 
Får man vara med här med en liten bumling utan stam?

Köpte en 2åring i söndags :D Hon kallas Nugget och är en så himla cool och snäll tjej.
Åkte från förra ägaren helt lugn i släpet till sitt nya hem, inte ens svettig utan knallade bara ut i hagen och började äta hö :heart

57232020_10156146082751099_2170536799061934080_n.jpg
Åh vad mysigt! Den verkar stencool! Välkommen :heart
 
Får man vara med här med en liten bumling utan stam?

Köpte en 2åring i söndags :D Hon kallas Nugget och är en så himla cool och snäll tjej.
Åkte från förra ägaren helt lugn i släpet till sitt nya hem, inte ens svettig utan knallade bara ut i hagen och började äta hö :heart

57232020_10156146082751099_2170536799061934080_n.jpg
Jättesöt :heart
 
Jag har också en 2017:a, köpte henne för ett år sen strax efter import från Belgien. Hon går på lösdrift nu så jag träffar henne kanske en gång i veckan. Hon är ganska chill när vi hänger. När hon blir stressad blir hon lite mindre medgörlig.
Jag tror jag ska rida in henne nästa vår/sommar. Läste att några av er röntgar hästen innan ni rider in, jag har inte tänkt så långt men det kanske vore en bra idé...?

28296
 
Kamel har varit på ÅB idag igen. Det blev tidigare än jag tänkt mig på grund av schemakrock men allt ser bra ut så vi fortsätter på den inslagna vägen. Han fick en injektion till som en hjälp på traven men det var förhoppningsvis den sista.

Lite roligt var det att jag lastade honom själv när jag skulle hem, med publik.:p Några kunder stod och glodde och trodde antagligen aldrig att han skulle gå på för han var fortfarande lite sederad men det gick så bra så. :D:angel:
 
Idag var en stor dag i Sunes liv! Han har galopperat på lina för första gången, med sadel på, och så avslutade vi med att jag hängde på honom. Jag bara älskar denna häst! Så jäkla nöjd med den matchningen. Han är allt mamman var, men bättre :love:
Nu blir det bara några få tillfällen till i April, sen får han fyra månaders sommarvila. Får ta löshoppningen till hösten, det hanns inte med riktigt med smittoläget i länet.

Skall försöka ta något kort på honom nu när pälsen trillat av. Det fanns nog en riktig häst under allt hår.
 
28409


Här har rehab gått som på räls hittills, men vi har också valt att släppa ut i stor, plan hage istället för sjukhage. Jag tror helt enkelt riskerna för skador hade varit större i sjukhage för min akrobat 😅 nu håller jag tummarna att det går fortsatt bra & att det kommer lite regn snart så det blir något bete (& hö till hösten...)
 
@flowequestrian och @Fritidsryttare Vi släppte Sune i stor hage också, det var helt ohållbart med sjukruta. Han var inte det minsta lugn däri, och vitsen var ju att han skulle vara lugn. Man måste ta hänsyn till verkligheten känns det som :p
Ja, precis. Jag sa också det att jag tar hellre risken att knäet blir sämre än att hästen stryker med av en fraktur på grund av att han ränt rakt igenom staketet eller på grund av kolik med tanke på hans känsliga mage. Det är inte realistiskt som i Calles fall med 10 veckor inne, sjukruta och sen en minihage
 
Tage har löshoppat igen, jag tycker det är svårt att bedöma om det är bra eller inte. Oftast lägger folk ut när hästarna är så himla flashiga och överhoppar sig så in i bänken och får massa beundran för det. Tage är inte flashig alls, däremot väldigt okomplicerad och avslappnad. Dessutom hade han i film nr två inte tid att vänta på att de släppte in honom, han hoppade över grinden de använde som avdelare oxå och det är ju ändå bra att han inte bryr sig om vad det är han hoppar över... :D
 
Jag har en tvååring efter Van Vivaldi och med fullblodsmamma, hon har verkligen inte gjort någonting men igår fick hon testa lite löshoppning. Hon fick mest springa runt i ringen och sen hoppa ett räcke på 50-60 cm, men hon förstod snabbt vad vi ville och rör sig trevligt i lite uppförsbacke! Blir spännande att jobba med framöver, så nu ska jag försöka vara lite mer delaktig i denna tråd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
675
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
258
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 246
Senast: Jaasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp