Status
Stängd för vidare inlägg.
Förlåt men hur söt får en vara egentligen?
D1F52BCF-368B-4D43-B153-551234953819.png
 
Kul att det går framåt för flera 👏😇
Här rullar det på, Doris har ju vintervila till slutet av februari, men ska komma igång och löshoppa henne lite nu snart, så hon hinner lära sig, ev.också åka iväg och hoppa på ett annat ställe med, så hon kan miljö-tränas 👌

Visning på unghäst-test blir troligen i maj/juni, spännande 🐎

Tanken är sen utbildning och tävling i några år för att sen gå in i aveln.

Appropå avel, hon lär ju bli runt 160 i mkh, reggad i ASRP, är det smartare att lägga mindre ponny hingst för att göra D-ponny, eller göra en större stor häst?, om man tänker i försäljnings-syfte?

för en själv spelar det ju ingen roll. 😇

Smartare att ta ponny första gången och sen större hingst? När isåfall optimal ålder för första fölet, runt 14 år har jag läst någon stans som "bäst före datum" med första fölet.

Tänker att jag vill få ut henne och prestera lite först 🐎😇

Bild från idag ❤️
 

Bifogade filer

  • IMG_20200109_163835_693.jpg
    IMG_20200109_163835_693.jpg
    229 KB · Visningar: 11
Hur höga är era - 17 nu?
Tycker att min känns rätt liten men det kan även vara att hagkompisen är rätt stor så att han känns mindre för det.
 
Min är dryga 160 åtminstone. Kan vara 165? Benen har blivit långa i a f. (Skärmdump från skolan) åker ner om två veckor till honom så då får jag försöka komma ihåg att mäta.

60245069-CE2E-4C57-85A6-10BE8401B8CE.png
 
Hur höga är era - 17 nu?
Tycker att min känns rätt liten men det kan även vara att hagkompisen är rätt stor så att han känns mindre för det.
Min är nog typ 162, och lite högre bak. Jag har inte mätt honom sedan jag fick hem honom i somras, och då var han 160. Jag upplever att han växt lite efter det.
 
Vi mätte min med ett kvastskaft och ett måttband i höstas någon gång och fick henne till 150. :D Min plan är ju att hon ska bli typ 153-154, så jag hoppas att hon inte tänker växa i flera år till :crazy:
 
Ridponnyn är ca 155 och New foresten ca 146. Ska bli intressant o se vad de stannnar på men tror inte New foresten växer megamycket förstås. Den andre ser väldigt ofärdig ut och är född i juli så tror nog att han stannar närmare 160... lite för hög egentligen men, men 😊
 
Min mättes till 160 i slutet på december. Haft vila nu sen 9 dec, med undantag för en löshoppning. Ska vila februari ut🙂. Längtar så mkt efter att komma igång igen. Förmodligen kommer vi visa honom på Strömsholm 9-10/ maj 😃
 
Kollade min idag (swb) och han är nog 158 + - nån cm. Jag hoppas att han växer mer på höjden och får mer massa så blir det bra :D
 
162 cm är min. Men gissar på att han kommer växa ikapp senare. Hans mamma växte om jag inte minns fel från 164 till 170 mellan 3 och 4 år :nailbiting:

Men har iaf suttit helt på han idag. Så det tar sig.

Däremot undrar jag om någon har något bra tips för att lära dom ta bettet? Eller ja att vilja. Han är inte orolig i munnen mär bettet väl är på plats men att få in det i munnen är svårare. Har då kört med det klassiska att ha något gott i näven med bettet men han pillar bara bort bettet.. :meh:
 
Jag vet inte hur stor min SWB är men tror inte över 160. De växer sent från den mamman- hennes syster var 156 på treårs, 162 som femåring, storebror var 163 på treårs 172 som färdig.
 
Jag vet inte hur stor min SWB är men tror inte över 160. De växer sent från den mamman- hennes syster var 156 på treårs, 162 som femåring, storebror var 163 på treårs 172 som färdig.
Tror att min kommer växa klart tidigt. På höjden, inte bredden. Hans bror har bara vuxit 2 cm sen han var 3... men rätt mkt runt om :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
1
· Visningar
383
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp