Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kan jag nästan anse att min lilla Korazon officiellt är inriden. Idag har vi galoppera i båda varven utan större konstigheter. Han är lite för svag än för att kunna hålla galoppen genom hela kortsidan på vår mycket blöta ridbana, men jag kan inte klandra honom. :)

Snart ska han få sin vintervila, men först hoppas jag på att kunna rida ut en liten sväng med sällskap. Det skulle kännas skönt att ha gjort det någon gång också innan han får vila helt. Han är så himla enkel. Jag har suttit på honom totalt 6 gånger, och han är redan såhär duktig. 🥰
 
Det blir bara fler och fler hästar i lösdriften. I förra veckan kom ett travarsto med föl och nu i lördags en 4årig islandshäst.
Därmed ett till foderbord och då ställer de det precis vid utgången.. förstår att de kör ut med traktor och det är svårt nån annanstans men nu är ingång,vatten,ligghall och två foderbord samlade på ett ställe och på ungefär en 20% av hagens storlek.

Mockning är det bara jag som gör och nu är det 15 hästar totalt i hagen O_o

Sen är Nugget tyvärr för fet..... trodde nog att fri tillgång skulle funka till sommaren men nu vet jag inte riktigt.
Ångest att eventuellt leta nytt stall då det är SKITsvårt.
 
Det blir bara fler och fler hästar i lösdriften. I förra veckan kom ett travarsto med föl och nu i lördags en 4årig islandshäst.
Därmed ett till foderbord och då ställer de det precis vid utgången.. förstår att de kör ut med traktor och det är svårt nån annanstans men nu är ingång,vatten,ligghall och två foderbord samlade på ett ställe och på ungefär en 20% av hagens storlek.

Mockning är det bara jag som gör och nu är det 15 hästar totalt i hagen O_o

Sen är Nugget tyvärr för fet..... trodde nog att fri tillgång skulle funka till sommaren men nu vet jag inte riktigt.
Ångest att eventuellt leta nytt stall då det är SKITsvårt.
Usch, låter jättejobbigt. Kommer du leta annan lösdrift isf eller blir det box om ni behöver byta?
 
D0600EAF-A161-4F09-AEE6-A3EECF226845.jpeg


Fick en hälsning från Liten idag :heart i morgon ska han träffa hovslagare igen.
 
Jag lyckades kravla upp och hänga på Rödluvan idag. Har varit svårt då hon helst vill ha huvudet där jag står, men nu hittade hon lite gräs så då passade jag på. Gjorde det en gång till i stallet sen när vi kom hem. Hoppas att jag ska ha sällskap i stallet nu kommande veckan så att jag kan få hjälp att hålla henne och sitta upp ordentligt på henne.
 
Provade även att tränsa henne med bett idag för första gången. Tog ett tjockt tredelat sprengerbett med fasta ringar, hon var inte nöjd! Oavsett vilken höjd i munnen så gapade hon och försökte spotta ut det. 🙄
 
Provade även att tränsa henne med bett idag för första gången. Tog ett tjockt tredelat sprengerbett med fasta ringar, hon var inte nöjd! Oavsett vilken höjd i munnen så gapade hon och försökte spotta ut det. 🙄

Hur länge hade du på tränset?
Var ut till kompisens åring idag och hjälpte henne att tränsa honom för första gången.
Hade novabett. Tränsade i boxen med godis, sen satte jag på grimman över och tog ut honom på gången och sen borstade vi honom och gick en liten promenad.
Han höll på och försökte bita på bettet i kanske 5-10 minuter men när vi gick ut på promenad hade han helt glömt bort det :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
673
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
256
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 246
Senast: Jaasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp