Min lilla skit växer och verkar må bra!

Mammahäst fick jag tips om att hon kunde ha magsår så det har vi provbehandlat i en vecka nu, och hör o häpna! Hon har gått upp i vikt och är nästan lite tjock! Inte tjock för att vara fölmärr, men det finns liksom lite att ta av iaf. Så himla härligt!

Jag lyckades få en liten video av lillan som faktiskt har fått ett namn! Hör och häpna! Ininaa heter hon :p

Så den tänkte jag visa för er!

 
@kimmis87 En riktig skönhet, fin gång också. :love:

Som en av de i skaran som gillar namniga namn (alltså inte t.ex. Princess, och absolut inte namn där s byts ut mot z och liknande) som är lite ovanliga så tycker hennes namn är jättefint!
 
@kimmis87 En riktig skönhet, fin gång också. :love:

Som en av de i skaran som gillar namniga namn (alltså inte t.ex. Princess, och absolut inte namn där s byts ut mot z och liknande) som är lite ovanliga så tycker hennes namn är jättefint!


Tack!

Ja jag ville ju ha ett enkelt namn, och det enda jag kände passade var Nina. Så eftersom det ska börja på i och sluta på 2 st a så satte jag dit det helt enkelt.

Ja hon rör sig jättetrevligt! Lite mer bärighet önskas, men det har hon haft innan, och nu har hon växt bara på längden och i rumpan ett tag så då är det ju lite svårare att få ihop kroppen ;)
Jag hoppas att det kommer lite mer igen när resten kommer ifatt!

Riktigt trevlig börjar hon bli! Går att lastas själv utan problem och åkte släp häromdagen med sin mor. Då gick hon rakt på trots att hennes mor stod o krånglade bredvid. Suckade o tittade på morsan o såg ut att tänka "Men vad du beter dig!" :rofl:

Gud vad jag kommer gråta när den här lilla åker :cry:
 
Igår fick vi lasta och åka upp med Adele till Mälarkliniken igen:( Hon vill inte gärna stödja på höger hov. Vetrinären och hovslagare ska kolla på henne idag så vi hoppas på ett bra besked under dagen. Tycker inte detta är ett dugg roligt nu:crazy:
 
Igår fick vi lasta och åka upp med Adele till Mälarkliniken igen:( Hon vill inte gärna stödja på höger hov. Vetrinären och hovslagare ska kolla på henne idag så vi hoppas på ett bra besked under dagen. Tycker inte detta är ett dugg roligt nu:crazy:

Hur har det gått? Hoppas det vänder för er snart.
 
Nu har vi fått besked om att Adels högerhov är så illa däran att hon kommer att få somna in.
Så jävla tråkigt :cry: lite mer än fyra månader blev hon.. det värker i mitt hjärta:cry:
 
Nu har vi fått besked om att Adels högerhov är så illa däran att hon kommer att få somna in.
Så jävla tråkigt :cry: lite mer än fyra månader blev hon.. det värker i mitt hjärta:cry:

Beklagar verkligen :heart Vad många ni är som haft riktig otur med era fölungar i år. :cry:
 
Imorgon får jag hämta hem Adeleine från kliniken. Hoppas att det går bra med tanke på att vi ej har Adele med oss hem.känslan man har går inte att beskriva. Tårarna bara rinner och man är kräkfärdig. Vetrinären grät hon med när vi pratade på telefonen i em...blir en ännu tyngre dag imorgon
 
Imorgon får jag hämta hem Adeleine från kliniken. Hoppas att det går bra med tanke på att vi ej har Adele med oss hem.känslan man har går inte att beskriva. Tårarna bara rinner och man är kräkfärdig. Vetrinären grät hon med när vi pratade på telefonen i em...blir en ännu tyngre dag imorgon

Lider verkligen med dig, vet ju hur det känns.

Har hon haft möjlighet att få ha sitt döda föl hos sig? Celia brydde sig om sitt i ungefär ett dygn.
Förutom ett extra intresse för gårdens shetlandsponny har hon klarat sig bra efter det.
 
Lider verkligen med dig, vet ju hur det känns.

Har hon haft möjlighet att få ha sitt döda föl hos sig? Celia brydde sig om sitt i ungefär ett dygn.
Förutom ett extra intresse för gårdens shetlandsponny har hon klarat sig bra efter det.
Vad gulligt med shetlandsponnyn :heart man kan ju förstå stoet.
 
@Görel Adele togs bort vid 17 tiden ca och vi hämtar Adeleine imorgon em...Dom skulle höra av sig på kliniken i morgon fm så vi får höra hur mamma mår och beter sig..Hon kommer att få komma in i sin ordinarie grupp när hon kommer hem.
 
Nu har vi fått besked om att Adels högerhov är så illa däran att hon kommer att få somna in.
Så jävla tråkigt :cry: lite mer än fyra månader blev hon.. det värker i mitt hjärta:cry:
Men nej, inte din oxå! 😩
Usch så tråkigt, jag kan verkligen förstå din känsla. Jag tycker fortfarande en månad senare att det känns overkligt och ofattbart och orättvist att vår Nemo inte finns med oss längre. Hans grimma hänger fortfarande kvar på kroken och ibland så är det nästan som att jag hoppas att han ska stå i sin box när jag kommer ut i stallet...

Hoppas mamman tar fölets bortgång bra och att det går bra att köra hem henne igen 💕
 

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
2
· Visningar
377
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
200
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
383
Senast: Praefatio
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
647
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp