Känns som om denna herre kan bli stor. Igår blev han 6 månader. Hnär är poserar han med min mor. Inte det lättaste att ta kort då han aldrig har lust att stå still.

48356600_10156128968616819_8780125609406758912_o.jpg
48379846_10156128964066819_3273017134002733056_n.jpg
 
Vet inte riktigt. Har inte mätt. Hästen som är med på bilden är nätt 165.
Kikade på gamla bilder från förra fölet och han var mycket mindre i samma ålder. Slutade på 168 sen.

Hoppas han inte blir över 170 färdigköpt. Vet att mor hans växte fort fram till 8 mån sen vart det lugnt. (Enligt uppfödaren iallafall)

Visa bifogad fil 22697

Har rätt risigt ögonmått, men tycker det ser ut som att han är typ 145-150 cm? :)
 
Vet inte riktigt. Har inte mätt. Hästen som är med på bilden är nätt 165.
Kikade på gamla bilder från förra fölet och han var mycket mindre i samma ålder. Slutade på 168 sen.

Hoppas han inte blir över 170 färdigköpt. Vet att mor hans växte fort fram till 8 mån sen vart det lugnt. (Enligt uppfödaren iallafall)

Visa bifogad fil 22697

Blev nyfiken när han såg så stor ut för min är också stor nämligen :D De flesta andras ser lite ut som pytteföl ännu i min krets medans min ser ut som typ en 1,5-2 åring.. skönt att se fler välutvecklade :D
 
Jag sitter här på årets mörkaste dag och minns ljusare tider!
Framförallt så kikar jag på videos av min lilla Ininaa som hon till slut döptes till. Hon står nu på lösdrift hos en vän och mår enligt uppgift bra! Men det är inte utan att jag saknar henne lite :love: Men det blir nog bra att hon får gå där några månader utan sin överbeskyddande mamma!

Videon jag kikar på mest är denna:


Jag måste försöka hitta en riktigt bra dressyrryttare till henne när det börjar bli dags. Jag blir mer och mer sugen på att behålla henne för varje dag som går! Men undrar hur många ganska små ryttare vi har i Sverige som är så kvicka som hon antagligen behöver? Och så ska man ju helst inte bli ruinerad med!

Hon har mer rörelser än vad jag kommer kunna utveckla själv :love::d
 
God fortsättning alla!

Igår vart alla hästarna tokiga i hagen den som var värst var mitt ridsto som drog igång alla. Drog fram mobilen och filmade lite men då vart allt lugnt och fint. :D


Försökte mäta häromdagen men har ingen bra mätsticka nånstans mellan 142-147 fick vi fram det till. Torsten var väldigt intresserad av den dära mätstickegrejen :D

49680375_10156164375841819_3754881167187247104_n.jpg
 
I morgon hoppas jag att det är sista besöket för Prinsen på kliniken, nu har han och mamma stått inne sen början på oktober och dom är något uttråkade, som tur är har jag kunnat ha dom i ligghallen så dom fått lite större utrymme, mamma som slutade äta när dom stod på box har kommit igång att äta och har återhämtat sig bra i hullet men det är lite kvar tills jag är nöjd, har jag tur blir det utgång i hagen imorgon.:banana: sen ska avvänjningen av båda fölen göras, ville inte börja förens båda fölen får vara ute dagtid då dom ska stå i samma box så dom har sällskap av varandra och hade jag gjort det nu hade nog andra fölet blivit ner lekt i boxen, andra fölets mamma börjar tröttna på sin unge nu :) och det förstår jag.
 
Prinsen har äntligen efter 3 månader fått klartecken på att gå ut igen:banana: äntligen. Är sååå himla glad att dom 2 föl jag har kvar i livet är oki nu efter allt skit ... nu tar vi nya tag 😊
Så skönt att höra! 👏🏻
Jag saknar fortfarande min lilla Nemo men har nu lagt ut mamman till försäljning så får vi se hur det blir till våren. Vill gärna betäcka om men det gick åt lite väl mycket pengar på Nemo så vi får som sagt se....
 
@Kristall10 förstår att du saknar Nemo, jag gråter varje dag efter Adel när jag mockar mammas box. ja pengar har det gått åt slutade räkna vid 40.000 kr och då har det kommit fler räkningar och fler är på ingång.. tråkigt att du ska sälja ditt sto som du egentligen vill betäcka om... själv ska jag betäcka om stoet med Dalwhinnie igen och hoppas på ett lika fint stoföl som Adel igen, i maj kommer en ny HC unge och hoppas på ett sto denna gång , har ju två killar efter honom hemma
 
@Kristall10 förstår att du saknar Nemo, jag gråter varje dag efter Adel när jag mockar mammas box. ja pengar har det gått åt slutade räkna vid 40.000 kr och då har det kommit fler räkningar och fler är på ingång.. tråkigt att du ska sälja ditt sto som du egentligen vill betäcka om... själv ska jag betäcka om stoet med Dalwhinnie igen och hoppas på ett lika fint stoföl som Adel igen, i maj kommer en ny HC unge och hoppas på ett sto denna gång , har ju två killar efter honom hemma
Ja, hästar kostar fort mycket pengar. Och jag är ju bara en väldigt liten uppfödare som totalt i mitt liv fött upp 4 föl. Så det ger ju inte den minsta inkomst på något sätt.
Jag måste inte sälja stoet och kommer enbart att sälja till någon som jag anser har bättre förutsättningar än vad jag har. Dvs mer tid eller större flock och större hagar. Tror att hon har lite tråkigt hos oss då mina andra två inte är så livliga av sig och även om vi har 1 ha vinterhage så blir det ändå för lite rörelse och stimulans när jag inte har så mycket tid för henne. Samt att det är dyrt att ha en häst enbart som hagprydnad. Men jag gillar verkligen stoet så helst vill jag behålla.
Var ju på väg att säljas henne redan för två år sedan men ångrade mig i sista sekund och betäckte körde henne till station dagen efter 😅

Ja det är verkligen sorgligt när att de små inte fick fortsätta leva. Kommer tårar här också titt som tätt när jag mockar mammans box, ser grimman hänga på kroken (har inte förmått mig till att hänga undan den ännu), när jag hittar alla högar med förbandsmateriel i sadelkammaren mm... Hittade hans lilla namnbricka till grimman som jag beställde när han opererats och allt så så ljust ut.
För att inte tala om när jag tittar igenom bilderna i telefonen 😔 Jag har inte vågat räkna efter exakt hur mycket kalaset med Nemo kostade men skulle tro kring 50’.

Ska bli spännande att se din HC avkomma till våren, och all andra fina fölungar som kommer att titta ut förstås! 😊 Vad är det för stam på stoet som är dräktig med HC?
Håller tummarna för er att det blir ett lugnare år detta år. 👍🏻
 
@Kristall10 Ja det drar fort iväg, jag är inte heller någon stor uppfödare började 09 med ett sto och har sen utökat lite ,i år blir det 4 föl om allt går som de ska:) Mitt sto som jag har betäckt med HC är E: Cortez UE: Ceylon hon lämnar väldigt fina föl. Hoppas på ett lugnt och felfritt år i år med friska ston och föl. Ja bilder kommer på dom små när dom föds :banana:
Första är beräknad den 28/4
 
Jag saknar min Cellini som inte fick bli mer än tre dagar.

Kan inte låta bli att tänka på hur han hade blivit som vuxen.
 
Jag saknar min Cellini som inte fick bli mer än tre dagar.

Kan inte låta bli att tänka på hur han hade blivit som vuxen.
Ja det är fruktansvärt sorgligt med de små liven som inte fick vara kvar hos oss....😔
Kommer inte ihåg om du berättat vad det var som hände med din, eller om du inte ville dela med dig här?
 

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
2
· Visningar
360
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
199
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
382
Senast: Praefatio
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
645
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp