Idag hade Grisen reunion med en long lost relative. Ägaren till banan vi löshoppar på har nämlingen en enorm galt gående i trädgården 15 meter från ridbanan. Han följde med stort intresse dagens löshoppning :D
Vår Gris skötte sig toppen och rättade sig bra när hon touchat i en bom, så nu har hon hoppat 80 cm. 20 cm till för godkänt, pust, det kommer nog att gå :nailbiting:
 
E19DD410-F961-48C1-85A1-41A9FA5E6A9C.jpeg

Härliga häst
 
Apropå nytt ställe så ska min till Strömsholm nästa helg och träna för M. Nolin. Första gång på bortaplan och på det ställe där han sen ska visas och dessutom få proffshjälp känns jättekul
Vilken rolig upplevelse, såg ett inlägg om det arrangemanget idag och tänkte lite extra på det då jag tycker han är väldigt bra på att döma.
 
Spännande att se era treåringar!
Min är ju också tre, men islänningarna brukar man inte sitta på så mycket innan de blivit fyra. Vi går promenader med sadel och träns, och jag har allt suttit upp ett par gånger bara för att vänja honom vid proceduren.
Hur långa pass rids era treåringar?
 
Spännande att se era treåringar!
Min är ju också tre, men islänningarna brukar man inte sitta på så mycket innan de blivit fyra. Vi går promenader med sadel och träns, och jag har allt suttit upp ett par gånger bara för att vänja honom vid proceduren.
Hur långa pass rids era treåringar?
Ca 10 min.
Då har dom longerats lite i alla gångarter före. Tycker det räcker för mina.
 
Fick ett litet klipp på den stora, slångriga Grisen som verkar ha förstått lite vad det handlar om nu och tydligen sköter sig bra även denna gång. Lite mindre än två veckor till test nu.
Fin men jag fattar inte varför man sitter så tungt på en treåring?
varför inte stå upp i lätt sits och låta den rulla på i egen balans?
Jag ser det jätteofta och ffa på de som är dressyrstammade. Hopphästarna går i friare form och rids uteslutande i lätt sits i galoppen
 
Fin men jag fattar inte varför man sitter så tungt på en treåring?
varför inte stå upp i lätt sits och låta den rulla på i egen balans?
Jag ser det jätteofta och ffa på de som är dressyrstammade. Hopphästarna går i friare form och rids uteslutande i lätt sits i galoppen
Jag vet inte men litar på att ryttarens förmåga och att hon har en anledning till att göra som hon gör :)
 
Fin men jag fattar inte varför man sitter så tungt på en treåring?
varför inte stå upp i lätt sits och låta den rulla på i egen balans?
Jag ser det jätteofta och ffa på de som är dressyrstammade. Hopphästarna går i friare form och rids uteslutande i lätt sits i galoppen
Undrar samma sak varje gång jag ser nyinridna dressyrhästar.
 
Idag fick vi klartecken från kliniken att köra igång. Jag ska ju inte visa min men vi hade planer på att rida "igång" Åkte till kompisens ridhus för att komma till skott och det gick kanon. Han är knappt styrbar :D

När vi skulle fortsätta hemma så blev han rejält halt på höger bak. De hade precis innan jag tagit in honom gjort ruscher i hagen. Släppte ut honom för longering och då vart han riktigt halt. Blev genast bättre på kvällen och hittade inget synligt så lät han vila.
Tyckte fortfarande han såg lite knackig ut så idag hade vi tid och vi hittade en liten sträckning på höger ben som spökat. Vi fick nu klartecken på att starta igång.

Nu ska min ridbana göras om så i förra veckan kom undeerlaget och i helgen kommer maskin så det blir en veckas viloperiod till innan vi kickar igång.

Vi gick på en promend häromdagen men satan det gör jag inte om :rofl: Jag hängde som en vante och Torsten plöjde fram som en ångvält, Bara häng med nu matte det här är askul. Har nog aldrig varit så svett :rofl:

Nä nä från och med nu gör jag det uppsuttet.

164579805_10158246724756819_3910811440342074890_n.jpg


https://www.instagram.com/p/COVoFl7p4ez/?utm_source=ig_web_copy_link
 
Jag har ingen häst... jag har en ål.

Tips på täcke?

Slängde på ett regntäcke när det var 3-4 gr skulle regna heeeela dagen. PÅ med regntäcke på hästrana ut i hagen. Sticker iväg på ridtur och när jag kommer tillbaks har Torsten i vanlig ordning knäppt upp täcken i fram och ålat sig ur det. Ponyn stod och stampade på det i leran när jag hittade det. Sketponny :rofl:

Tips på täcke som inte är så lätta att fippla upp? :)
 

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
2
· Visningar
339
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
198
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
381
Senast: Praefatio
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
645
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp