Födda 2019

Okej, tack för era erfarenhetar!

Säger också som @cirkus - är hon fortfarande aggressiv mot ungen efter behandlingen så har det inte fungerat och då tar man ut ungen. Har det fungerat kommer hon hälsa på den och visa intresse.
Vår fölunge var redan felpräglad och sökte inte kontakt med mamman normalt, därav den lite mer diffusa acceptansen, men man såg att stoet var lugn, tittade på fölet på ett snällt sätt, och sniffade lite här och där.
Det andra stoet vi behandlade hemma strök direkt öronen mot fölet, och ville inte lukta på/slicka på henne. Så det var ett tydligt nej där.
 
IMG_0193.JPG

Grimträningen har gjort nytta och nu kan jag ta på grimman igen i hagen på båda två. De är så duktiga små killar så :heart .
Har haft dem tillsammans några dagar, men fick dela på dem igen eftersom Triller blev helt vild och galen av att gå med Mandel, Mandel fick ingen rast och ingen vila alls. Så nu är de åtskilda igen och får vara några dagar till. Tyvärr, men Mandel behöver vilan. Triller är som en igel på honom och Mandel verkade nästan lite stressad och Myran var fly förbannad.

Bilden ovan är ju drömmen, men så lugnt var det inte så ofta.
 
Byter till den här tråden då fölis äntligen kom igår kl 9,30 ❤ Så efterlängtat! Släppte bara hästarna lösa i paddocken igår och inatt fick dom vara inne. Idag tänkte jag släppa dom i hagen för första gången. Minns att med förra fölet så sprang han in i stängslet och fastnade, hur gör ni för att undvika sånt? Sätter plast på tråden så den syns tydligt? Kör ni med en extra tråd?

Lilla Hollywood
Grattis ! Så fint föl och fint namn.

När det gäller staket så har jag 3 vita trådar de första 2 veckorna ca, sen flytt över till större hage med bara en eller två vita trådar. Den första veckan fick de inte vara ute utan uppsyn. Strömmen på.
 
Grattis ! Så fint föl och fint namn.

När det gäller staket så har jag 3 vita trådar de första 2 veckorna ca, sen flytt över till större hage med bara en eller två vita trådar. Den första veckan fick de inte vara ute utan uppsyn. Strömmen på.
Tack 🥰

Skönt o höra hur andra gör! Lite så gjorde vi med. Igår fick dom vara ute i en mindre hage nära stallet med 3 trådar och ström. Såg att fölis fick stöt 2 ggr när hon nosade på tråden. Sen komma in på natten.
 
Lille Kompis har fått en amma! 💕 :love: :D

Det blev ett gammalt travarsto som ställde upp till slut, och tog sig an uppgiften. Vi människor är helt slut, men enormt lättade.
Men åh vad härligt! Så skönt för den lille att få en mamma. Var det ett sto som hade mist sitt föl? Man läser ju ibland om ston som tar sig an föl även om de inte förlorat något eget.
 
Lille Stig, aka. Barnabus, aka. Dunderklumpen, aka. Lille Tjockis (kärt barn har många namn) mår oförskämt bra. Enligt uppgift bits han ibland, men det är inget jag har märkt. Han är mest bara bäst och underbarast hela tiden :love: Han är väldgit snäll och enkel för att vara hingst, om än inte med så utpräglad karaktär.

Vi har haft rent ut sagt ruttet väder här ett tag och det har verkligen inte känts som läge att ta några kort. Idag sken solen, så genast slet jag fram kameran! Fick en del fina på honom, men då han förhoppningsvis skall bli någon annans håller jag lite på dem. Sötbild till tråden!
TqkCeIy.jpg

Bonusbild tillsammans med den nya stora idolen, Wonenara e. Hesselhöj Donkey Boy
gkKY7Ka.jpg

Bonusbild på Mamma-Mira också :heart
cMKe5Dg.jpg
 
Lille Stig, aka. Barnabus, aka. Dunderklumpen, aka. Lille Tjockis (kärt barn har många namn) mår oförskämt bra. Enligt uppgift bits han ibland, men det är inget jag har märkt. Han är mest bara bäst och underbarast hela tiden :love: Han är väldgit snäll och enkel för att vara hingst, om än inte med så utpräglad karaktär.

Vi har haft rent ut sagt ruttet väder här ett tag och det har verkligen inte känts som läge att ta några kort. Idag sken solen, så genast slet jag fram kameran! Fick en del fina på honom, men då han förhoppningsvis skall bli någon annans håller jag lite på dem. Sötbild till tråden!
TqkCeIy.jpg

Bonusbild tillsammans med den nya stora idolen, Wonenara e. Hesselhöj Donkey Boy
gkKY7Ka.jpg

Bonusbild på Mamma-Mira också :heart
cMKe5Dg.jpg
Jättefin! Ser ut att ha en härlig köttbullsrumpa !

Apropå att bitas så är mina båda hingstföl väldigt bra på det. Jag har en del bitmärken på min högra arm. Tar ca 5 minuter att leda dem till och från sommarhagen och på de 5 minuterna hinner jag få ganska många bett, trots handskar och extra tjock tröja bara för ändamålet. De har ju så vassa tänder!
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
402
· Visningar
50 615
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 626
Senast: Mia_R
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 016
Senast: Smurfoff
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
25 938
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp