Födda 2019

Tog några gulliga bilder av fölen ihop med min stallägare här en kväll. De små har äntligen börjat umgås en del med varandra, fast Amélie gillar inte att kompisen vill bitas hela tiden... :p

IMG_20190614_223826.jpg
 
Tog några gulliga bilder av fölen ihop med min stallägare här en kväll. De små har äntligen börjat umgås en del med varandra, fast Amélie gillar inte att kompisen vill bitas hela tiden... :p

Visa bifogad fil 31581
Så fin bild ! Är kompisen ett hingstföl månne?

Mandel plockar tussar på Trillers rumpa dagligen, så nu har han snart släppt fölpälsen (fårpälsen!) på rumpan också, huvudet är helt fällt nu. Triller ser nästan ut att tycka det är skönt med behandlingen.

Mandel har inte alls lika tjock päls och han har inte heller börjat fälla fölpälsen.
 
Fint ?Föl föddes i morse 2 veckor innan bf. Stoet har varit lite beskyddande så har inte velat gå nära än men den äter och är uppe och springer som ingenting mindre än 2 timmar efter fölning. Efterbörden har inte släppt än så får hålla koll på det under dagen. Bild kommer.
 
20190620_180042.jpg
äntligen kunde jag lägga in bild. 1 dygn gammal här. Väldigt bra och rättställd i benen, något man inte kan beskylla mamman för att vara. Hon är kanske inte exteriört lika snygg som Calle var men hon är född tidigt så hon lär ändra sig framöver. Hon rör sig annorlunda mot de andra fölen jag fått, mer elektrisk och kvickare och med starkt avstamp, galoppen är precis som pappans, hon har perfekt balans i den. Jag har inte sett så mycket rörelse på henne än men jag tror det finns mycket där.
 
Visa bifogad fil 31760äntligen kunde jag lägga in bild. 1 dygn gammal här. Väldigt bra och rättställd i benen, något man inte kan beskylla mamman för att vara. Hon är kanske inte exteriört lika snygg som Calle var men hon är född tidigt så hon lär ändra sig framöver. Hon rör sig annorlunda mot de andra fölen jag fått, mer elektrisk och kvickare och med starkt avstamp, galoppen är precis som pappans, hon har perfekt balans i den. Jag har inte sett så mycket rörelse på henne än men jag tror det finns mycket där.
Så fin hon är !
 
Superfin @Fritidsryttare , vad var det för stam på henne igen?

Vi var på seminstationen i morse och där var en äldre travgubbe som kom bort och följde efter oss, och beundrade Amèlie. Han tyckte det var ett fantastiskt fint och ädelt föl och undrade vem som var pappan. Nästan lite tråking att behöva berätta för honom att det var en hopphäst... :laugh:

Hon har för övrigt börjat bli rätt bra på att gå i snöre på de få gånger vi gjort det (de går på dygnet runt bete, så det blir endast när vi åker till seminstation samt sist hovis var här). Kör med ett 4-5 m långt grimskaft som jag lägger i 8-loop runt henne, men i dag fick hon även gå lite grann utan repet runt kroppen. :up:
 
Superfin @Fritidsryttare , vad var det för stam på henne igen?

Vi var på seminstationen i morse och där var en äldre travgubbe som kom bort och följde efter oss, och beundrade Amèlie. Han tyckte det var ett fantastiskt fint och ädelt föl och undrade vem som var pappan. Nästan lite tråking att behöva berätta för honom att det var en hopphäst... :laugh:

Hon har för övrigt börjat bli rätt bra på att gå i snöre på de få gånger vi gjort det (de går på dygnet runt bete, så det blir endast när vi åker till seminstation samt sist hovis var här). Kör med ett 4-5 m långt grimskaft som jag lägger i 8-loop runt henne, men i dag fick hon även gå lite grann utan repet runt kroppen. :up:
Tack! :) Don Olymbrio - Finest, så inte den mest "välkända" svenska stammen, men stofamiljen har gett typ 6 godkända hingstar och internationella tävlingshästar. :)
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
18 19 20
Svar
392
· Visningar
48 064
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 424
Senast: Mia_R
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 829
Senast: Smurfoff
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
23 395
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp