Födda 2019

Här misströstar vi över lille Stinky. Han är fortfarande fet som en liten gris, och fullständigt oskakbar. Att få honom att ta i lite när han springer är som att bita sig själv i armbågen, för han är helt enkelt så självklar att han inte behöver ta i. Visa upp sig liksom, varför? Varför skall man följa mamma ens förresten? Mamman travar för en tia, frustar och spänner up sig som en hel hingst, medan Stinky tittar på och tigger att bli kliad.
Alltså, han är jättehärlig, totalt älskvärd, alltid artig, aldrig burdus och blir nog riktigt bra om några år men... Kom igen :rofl:
 
@Hunter vad kul att du är tillbaka på buke!
Så fina fölungar allihop. Att två av dem är bruna med blå ögon - det är väl inte jättevanligt? De ser fräcka ut 😀
Hej 😁
Ja nu när jag har lite mer att skriva om än att hästar går i hagen 😅 så ville jag skriva, har tävlat en del själv på äldre hästar men inget jag känt så intressant 😋

Jag har förstått att det är ovanligt att båda ögonen är blåa 🤪 men det är från Ceylon den ena fölet har Ceylon i tredje led och den andra i fjärde led!
 
Har ni något flugmedel på stona?
Vilket sort?
Vilket är isf värt att köpa?

Har bara ultrashield hemma just nu..

Har faktiskt inte behövt i år, det har varit så mycket vind och nästan inga insekter. Men köpte hem en flaska Renons flugmedel i går i fall det skulle bli behov senare.

Tidigare år har vi användt den gröna ultrashielden på ston och föl, skulle nog inte våga använda den svarta.
 
Har faktiskt inte behövt i år, det har varit så mycket vind och nästan inga insekter. Men köpte hem en flaska Renons flugmedel i går i fall det skulle bli behov senare.

Tidigare år har vi användt den gröna ultrashielden på ston och föl, skulle nog inte våga använda den svarta.

Har aldrig sett en grön ultrashield. Vad är det för skillnad på den och den svarta?
 
Har aldrig sett en grön ultrashield. Vad är det för skillnad på den och den svarta?

Green-varianten är "eco safe" och rekommenderat till sensitiva hästar samt föl. Den svarta ska man ju helst inte spraya direkt på djur eller människor överhuvudtaget.... (med mindre det kommit en ny variant som är mildare?)
 
Green-varianten är "eco safe" och rekommenderat till sensitiva hästar samt föl. Den svarta ska man ju helst inte spraya direkt på djur eller människor överhuvudtaget.... (med mindre det kommit en ny variant som är mildare?)
Men vuxna hästar kan man väl ändå spraya det på ? det stod på flaskan att det ej rekommenderas till föl under 12 veckor.
Hade inte tänkt spraya på fölen i vilket fall, de verkar inte så besvärade. Den som är flugkänslig bland mina är halvblodet, blir alldeles knutig stackaren.
 
33475


Kallblodstravare född 18:e juni nästan en månad för tidigt. Ett svart/mörkbrunt hingstföl.
E: Norheim Svenn NO U: hjogglycka UE: Gullsvarten NO.
Inte mitt föl men har lov att lägga ut denna underbara stjärna💕 arbetsnamn och blivande namn om det går igenom är Svenne Express.
 
Några till bilder på Svenne
33528

Valde av hänsyn till uppfödarna att inte lägga ut bild från när han var nyfödd, då han var lite liten och född nästan en månad för tidigt.
Nu längtar jag tills dom får hem honom igen från från seminstationen så man får se honom snart igen.
 
Bilderna syns inte för mig :( Jag som är såå nyfiken på dessa föl, speciellt stofölet som verkar inte ha så mycket vitt på huvudet va? Jag är svag för blåa ögon :D:love:
Jag har länkat bilderna från vår facebooksida. Den är öppen för alla men du kanske inte använder Facebook (jag själv använder inte någon privat Facebook)? Annars finns det lite bilder på vår hemsida också :)
 
Vi har tänkt via två av våra ungar på selekteringen inför SWB Elitfölauktion :)

Den ena är hingstfölet e Camaro M - Robin Z, han har ett helsyskon som gick 7-års i Falsterbo och sen exporterades till USA. Tror att denna ungen kommer bli bra storlek på, runt 170

Den andra vi ska visa är hingstfölet e Balou du Rouet, han har ett halvsyskon med placeringar i 150, mamma är diplomsto tävlad 140 och **-fälttävlan (numera ***) och mormor med placeringar i internationell 160. Denna ungen blir nog 170+
 
Jag har då aldrig varit med om ett föl som är så orädd som Pumpan. Spola ben - ok då. Bli tillsagd när man bits för hårt - dont Care. Stampa runt i pelletspåsar - jippi. Fladdrande plastband- gott att bita i.
Helt totalt orädd och så busig.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190719_170642.jpg
    IMG_20190719_170642.jpg
    320 KB · Visningar: 70

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
402
· Visningar
50 565
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 623
Senast: Mia_R
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 008
Senast: Smurfoff
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
25 852
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp