Födda 2019

Donnis lämnar tråden. Jag nämnde nog i sista inlägget att hon har haft lite bekymmer med ett öga. Det visade sig vara betydligt mer komplicerat och ovanligt än vad vi någonsin kunnat ana, med dålig prognos och livslång behandling trots operation. Vi som hästägare har fattat beslutet att hon ska få somna in idag, vi tycker inte att det är rätt att utsätta en 7 månaders för allt det jobb och det lidande som det hade inneburit att fortsätta behandla henne.
Fruktansvärt tråkigt givetvis, och det känns alltid extra i mattehjärtat när de är så unga. Jag kommer inte lämna några ytterligare detaljer här eller diskutera det mer ingående. Hoppas det går bra för alla er andra med era småttingar!

Så hemskt tråkigt att höra :( :heart
 
Donnis lämnar tråden. Jag nämnde nog i sista inlägget att hon har haft lite bekymmer med ett öga. Det visade sig vara betydligt mer komplicerat och ovanligt än vad vi någonsin kunnat ana, med dålig prognos och livslång behandling trots operation. Vi som hästägare har fattat beslutet att hon ska få somna in idag, vi tycker inte att det är rätt att utsätta en 7 månaders för allt det jobb och det lidande som det hade inneburit att fortsätta behandla henne.
Fruktansvärt tråkigt givetvis, och det känns alltid extra i mattehjärtat när de är så unga. Jag kommer inte lämna några ytterligare detaljer här eller diskutera det mer ingående. Hoppas det går bra för alla er andra med era småttingar!
Vad fruktansvärt, lider med er!
 
Donnis lämnar tråden. Jag nämnde nog i sista inlägget att hon har haft lite bekymmer med ett öga. Det visade sig vara betydligt mer komplicerat och ovanligt än vad vi någonsin kunnat ana, med dålig prognos och livslång behandling trots operation. Vi som hästägare har fattat beslutet att hon ska få somna in idag, vi tycker inte att det är rätt att utsätta en 7 månaders för allt det jobb och det lidande som det hade inneburit att fortsätta behandla henne.
Fruktansvärt tråkigt givetvis, och det känns alltid extra i mattehjärtat när de är så unga. Jag kommer inte lämna några ytterligare detaljer här eller diskutera det mer ingående. Hoppas det går bra för alla er andra med era småttingar!
Beklagar verkligen, så sorgligt ❤
 
Donnis lämnar tråden. Jag nämnde nog i sista inlägget att hon har haft lite bekymmer med ett öga. Det visade sig vara betydligt mer komplicerat och ovanligt än vad vi någonsin kunnat ana, med dålig prognos och livslång behandling trots operation. Vi som hästägare har fattat beslutet att hon ska få somna in idag, vi tycker inte att det är rätt att utsätta en 7 månaders för allt det jobb och det lidande som det hade inneburit att fortsätta behandla henne.
Fruktansvärt tråkigt givetvis, och det känns alltid extra i mattehjärtat när de är så unga. Jag kommer inte lämna några ytterligare detaljer här eller diskutera det mer ingående. Hoppas det går bra för alla er andra med era småttingar!
Vad sorgligt. De är så sköra, våra fina hästar.
 
48A89B2E-ABC8-439F-8B49-E37D1F8DC969.jpeg

Mor och son ❤️
 
Förresten, är det någon som har erfarenhet av att visa ponny?
Ponnyn blir 3 år nästa år och jag tycker att hon är väldigt trevlig och har en liten tanke om man skulle kunna visa henne. Har ju erfarenhet från SWB men helt novis när det gäller ponny. Stammen ska inte vara helt tokig och jag tycker framförallt att hon travar rätt trevligt. Är själv rätt liten så planen är att rida in själv. Vad kan vara bra att tänka på om jag vill visa?
 
Donnis lämnar tråden. Jag nämnde nog i sista inlägget att hon har haft lite bekymmer med ett öga. Det visade sig vara betydligt mer komplicerat och ovanligt än vad vi någonsin kunnat ana, med dålig prognos och livslång behandling trots operation. Vi som hästägare har fattat beslutet att hon ska få somna in idag, vi tycker inte att det är rätt att utsätta en 7 månaders för allt det jobb och det lidande som det hade inneburit att fortsätta behandla henne.
Fruktansvärt tråkigt givetvis, och det känns alltid extra i mattehjärtat när de är så unga. Jag kommer inte lämna några ytterligare detaljer här eller diskutera det mer ingående. Hoppas det går bra för alla er andra med era småttingar!
Jag beklagar verkligen. Vet hur ont det gör. ❤️
 
Förresten, är det någon som har erfarenhet av att visa ponny?
Ponnyn blir 3 år nästa år och jag tycker att hon är väldigt trevlig och har en liten tanke om man skulle kunna visa henne. Har ju erfarenhet från SWB men helt novis när det gäller ponny. Stammen ska inte vara helt tokig och jag tycker framförallt att hon travar rätt trevligt. Är själv rätt liten så planen är att rida in själv. Vad kan vara bra att tänka på om jag vill visa?

Ponnyer visas inte ridna som treåringar! Varken på test eller på final.

Jag kommer visa min född -17 på Bollerup i maj. Han är i princip redan klar - löshoppad 3 gånger och kan springa fint i snöre. (du kan kika i tråden för dom födda -17)
 
Ponnyer visas inte ridna som treåringar! Varken på test eller på final.

Jag kommer visa min född -17 på Bollerup i maj. Han är i princip redan klar - löshoppad 3 gånger och kan springa fint i snöre. (du kan kika i tråden för dom födda -17)
Såg det på ASRP:s hemsida :)
Jag tänkte mer hur mycket det skiljer sig från SWBs visningar och om det är något som kan vara bra att tänka på? Något som gör att jag borde avstå eller inte? Funderade även på till vilken grad de behöver vara förberedda, men det svarade du ju på.
 
Såg det på ASRP:s hemsida :)
Jag tänkte mer hur mycket det skiljer sig från SWBs visningar och om det är något som kan vara bra att tänka på? Något som gör att jag borde avstå eller inte? Funderade även på till vilken grad de behöver vara förberedda, men det svarade du ju på.

Det är väldigt lik procedur som att visa SWB (eller var i allafall 2013 när jag visade ponnyns mamma). Mätning, lösgalopp och löshoppning, exteriör och gångarter (skritt och trav) för hand. Visningen på Bollerup som min ska på är samma dag som SWB så jag antar att det är samma funktionärer (domare mm). Värt att veta är att löshoppningen för ponnyer är bara två hinder så som man hade på halvbloden förr. Jag kommer träna min på både ock
 
Min är också 132cm! :D
Hur stor räknar du med att han blir?
Jag vet inte riktigt ? men minst 145-146 måste han väl bli? Jag hoppas nästan att han ska bli häst men det är kanske att önska för mycket. Det blir bra vilket som egentligen.

Föräldrarna är 139 resp 148. Mamman är reggad som welsh av cobtyp, så hon har lite mindre i sig hennes mamma är sec C och pappan är D. Hon blir 5 i år så hon kan ju växa lite till.

Jag har fött upp några föl och jag vet att fölen kan verkligen sticka ut i mankhöjd när man jämför med föräldrarna, det blir inte alltid som man tror.
Hur stora är föräldrarna till din ?
 
Jag vet inte riktigt ? men minst 145-146 måste han väl bli? Jag hoppas nästan att han ska bli häst men det är kanske att önska för mycket. Det blir bra vilket som egentligen.

Föräldrarna är 139 resp 148. Mamman är reggad som welsh av cobtyp, så hon har lite mindre i sig hennes mamma är sec C och pappan är D. Hon blir 5 i år så hon kan ju växa lite till.

Jag har fött upp några föl och jag vet att fölen kan verkligen sticka ut i mankhöjd när man jämför med föräldrarna, det blir inte alltid som man tror.
Hur stora är föräldrarna till din ?

Pappan är mätt som 3åring till 150 och mamman är ca 155. Så jag hoppas verkligen att han blir över 150cm.
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
18 19 20
Svar
392
· Visningar
48 136
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 425
Senast: Mia_R
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 831
Senast: Smurfoff
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
23 418
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp