Födda 2019

Här är vi också väldigt snälla ännu, inga större hingstfasoner. Eller inga alls faktiskt, snarare 🙈

Nu brunstar inte heller mitt sto så tydligt för oss människor men ett tillfälle har hon hunnit med. Det var tämligen ointressant. Då har de ändå både box och hage brevid varandra.

Har funderat på det där med kastrering och hade ju planen att göra efter betet. Men vet inte? Spelar det nån roll egentligen? Bättre att göra nu i vår om det går?
Han ska på ett mindre hingsbete, har det nån betydelse om han är kastrerad då eller ej?
Kulorna är inte riktigt konstant 'tillrätta' heller ännu, det är från dag till dag, men så är det kanske?

Han är iallafall en väldigt trevlig individ som är väldigt cool men det märks att han även är mycket känslig. Spännande!
Och den där manen! Den kommer driva mej till vansinne 😅😂 den ligger åt fyra håll... 🙄

E856117A-FAF1-4795-8538-57946D4B2D53.jpeg
 
Samma här, vår reagerar inte ens på brunstiga ston ännu :D så vet tyckte vi gott kunde vänta till senare denna månad eller April. Så det är torrare i backen när han skall kastreras.

Men hon tyckte också han är rätt sen och fölig till utseendet. Tänker att han växer långsammare vilket ju inte är en nackdel. Han är 141 cm hög nu, hur höga är era SWB småttingar?

Min är ju bara 50% swb, han är typ 128-129. Jag är 184:angel: Så jag hoppas han växer ikapp senare. Blir han för lite för mig finns det redan ”kö” på honom, mamma säger att hon ska ha honom i sådana fall :p

Hoppas det torkar upp snart så vi kan kastrera som planerat 31/3. Väldigt lugn än men hingstbeteendet kan ju vakna till liv när som känns det som!
 
Men hon tyckte också han är rätt sen och fölig till utseendet. Tänker att han växer långsammare vilket ju inte är en nackdel. Han är 141 cm hög nu, hur höga är era SWB småttingar?
Min som är född sent (29/6) ligger på ca 140 cm och har gjort i en månad nu. Gissar att hon blir rätt liten, max 165 cm? Men hoppas att jag har fel.
 
Hur mycket hö petar SWB-ynglingarna i sig så här års med fri tillgång?
Byter stall (och hö) och vill gärna räkna så att jag kan ge någorlunda rätt komplement av mineraler och ev kraftfoder (bra hö, men lite snett i mineralerna).
 
Väntar på att kula nr 2 ska droppa ner, hade hoppats på att kunna kastrera nu i vår då han inte har några hingstkompisar. Han är dock inte hingstig alls utan fortfarande bäbis alltid något 😄
 
Hur mycket hö petar SWB-ynglingarna i sig så här års med fri tillgång?
Byter stall (och hö) och vill gärna räkna så att jag kan ge någorlunda rätt komplement av mineraler och ev kraftfoder (bra hö, men lite snett i mineralerna).
Nu äter mina hösilage som förvisso är rätt torrt men inte hö-torrt.
Min äter nog ungefär 8-10 kilo. Fritt hela dygnet men står på box på natten.
Han äter kanske 3 kilo på natten.
 
Väntar på att kula nr 2 ska droppa ner, hade hoppats på att kunna kastrera nu i vår då han inte har några hingstkompisar. Han är dock inte hingstig alls utan fortfarande bäbis alltid något 😄

Samma här.. båda var nere här ett par dagar men det var visst en engångsföreteelse 😅
 
Hur mycket hö petar SWB-ynglingarna i sig så här års med fri tillgång?
Byter stall (och hö) och vill gärna räkna så att jag kan ge någorlunda rätt komplement av mineraler och ev kraftfoder (bra hö, men lite snett i mineralerna).
Jag tror han får ca 12-14 kg per dag och har inte hört att han lämnar kvar massor, så tror nånstans där. Hösilage, normalblött.
 
mina SWB föl äter ca 5 kg inne under natten och fri tillgång under dagen så där vet jag inte riktigt hur mycket dom petar i sig men gissar på 5-8 kg
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
401
· Visningar
49 784
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 548
Senast: Mia_R
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 961
Senast: Smurfoff
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
25 273
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp