Födda 2019

20200318_084855.jpg

Kastrerad Mandel! Gick bra och jag är tacksam. Hade först en vet ute som inte ville kastrera på grund av att Mandel är så reaktiv men idag gjorde en annan vet det. Hoppas nu det läker fint också. Han var tidigt utvecklad sa veterinären.
 
Håller det soliga vädret i sig borde Julius bli kastrerad 31 mars enl plan. Så hoppas verkligen det torkar upp. Än är det visserligen inte akut, väldigt snäll att hantera, men jag vill ha det gjort!
 
Min lilltjej har haft playdate med ett 2-årigt connemarasto på stallet i dag, och gudars vad kul hon tyckte det var! :love: Tror knappt hon har sprungit så mycket nånsin i hela sitt liv, ponnysen hade inte chans att hänga med... :rofl:

Jag får bara mera lusst att behålla henne för varje dag, samtidigt så kommer jag inte alls ha råd med alla hästar nu som ekonomin ser ut att gå åt skogen pga Covid-fanskapen. Men försöker avvakta lite och se vad som händer, är väl knappast lönt att försöka sälja just nu oavsett.
 
Min växer också för fullt, är rätt mycket högre i bak.
Det är bara min fölunge som inte växer, bara för att ja vill att han ska bli stor 🙈 sen är ja mkt medveten om att ja köpt en trevägskorsning o höjden kan bli allt från 152-170 cm typ, men just nu känns det som 152 är närmast, verkligen liten plutt! Dock bred och rejäl så han har väl satsat på att växa på bredden istället! Har inte ens varit i närheten av att falla ur i hullet efter avvänjning 🤪
 
Det är bara min fölunge som inte växer, bara för att ja vill att han ska bli stor 🙈 sen är ja mkt medveten om att ja köpt en trevägskorsning o höjden kan bli allt från 152-170 cm typ, men just nu känns det som 152 är närmast, verkligen liten plutt! Dock bred och rejäl så han har väl satsat på att växa på bredden istället! Har inte ens varit i närheten av att falla ur i hullet efter avvänjning 🤪
Min har inte vuxit en cm sedan avvänjningen i slutet av januari, ligger stadigt på 140 cm. Tycker ändå att hon hållit hullet fint, men förmodligen inte fått tillräckligt för att växa också.
Ska flytta på lördag och kommer då få ett ritkigt kruthö, så hoppas det kickar igång tillväxten igen. :)
 
Det är bara min fölunge som inte växer, bara för att ja vill att han ska bli stor 🙈 sen är ja mkt medveten om att ja köpt en trevägskorsning o höjden kan bli allt från 152-170 cm typ, men just nu känns det som 152 är närmast, verkligen liten plutt! Dock bred och rejäl så han har väl satsat på att växa på bredden istället! Har inte ens varit i närheten av att falla ur i hullet efter avvänjning 🤪

Jag tycker 152 är lagom, min får gärna bli det. Han har en helsyster som är närmare 155 och en som är 146 så det kan bli hur som.
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
401
· Visningar
50 124
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 600
Senast: Mia_R
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 982
Senast: Smurfoff
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
25 563
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Montevideo
  • Framridning inför träning

Omröstningar

Tillbaka
Upp