Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Blev till att jag lite hastigt och lustigt hämtade hem Lille-A i går, iom att hennes mamma behövde sällskap då mitt andra sto med föl fick åka in till klinik. Mammahäst var inte jätteförtjust i att få hem sin dotter, snarare arg som en bi på henne... men nu i kväll stod de båda i vindskyddet samtidigt, så det verkar gå bättre i alla fall. Nu väntar vi på ett helsyskon till Lille-A när som helst, blir spännande!

Tösen börjar äntligen påminna lite om en riktig häst, och jag TROR hon kommer bli fin när hon är färdigväxt. :love: Hoppast bara att hon är i en bra fas i slutet av sommaren när det blir utställning här, så att det är lönt att visa henne...

Lite beroende av hur länge hon stannar hemma, så kanske möjligtvis jag påbörjar invänjing av bett eller tömkörning nu innan betet. Eller så låter jag det vara. Vem vet - inte jag. :p:rofl:

Blir ingen bild, då hon inte är särskilt vacker just nu med sin långa man och päls som håller på att fällas....

184214233_10158045843187267_6219594507197825292_n.jpg

Nicke fyller två år idag!

3B92F623-E870-421F-929F-AB185F92810D.jpeg

Julius har verkligen hamnat i hästparadiset! Höga ”berg”, djupa dalar, rinnande vatten, ca 25 ha att röra sig på 😍 Kommer ha en stark, naturligt musklad häst i höst! Hoppas det är dundergräs som ger längre ben också 😅 Och förhoppningsvis miljötränad, då de går över bäcken samt att det är naturreservat där folk rör sig!

Idag transporttränade en stallkompis på ridbanan när jag skulle ta in Malcom, så vi passade på att se vad han tyckte om transporten (träning skadar ju aldrig). Inga problem sa Malcom :D Han gick på rampen utan att tveka. Det var läskigt att gå in med bakhovarna dock så vi avbröt där. Hur duktig som helst!

189834787_834490380502286_6510870193987185766_n.jpg

Blev inte så mycket gjort med Lilla-A, hennes mamma fölade bara ett par dagar efter att jag tog hem henne, så nu har hon åkt tillbaks till sina unghästkompisar igen. Men kan bjuda på en liten bild från deras "betessläpp" på invänjingsbetet i dag. Min är då den mörkbruna längst fram i bilden.

Blev inte så mycket gjort med Lilla-A, hennes mamma fölade bara ett par dagar efter att jag tog hem henne, så nu har hon åkt tillbaks till sina unghästkompisar igen. Men kan bjuda på en liten bild från deras "betessläpp" på invänjingsbetet i dag. Min är då den mörkbruna längst fram i bilden.

Jag vill också ha berg i mina bakgrunder 😍
De ser lyckliga ut!

Vi har flyttat till ett nytt stall efter att förra stället plötsligt sa upp alla kontrakt pga hälsoskäl hos stallägaren. Väldigt tråkigt, men det har blivit jättebra med många nya kompisar både i min och i Malcoms ålder. Vi har testat på att gå ut i skogen, longerat, miljötränat och tömkört. Malcom fixar allt utan problem. Otroligt rolig och okomplicerad häst :love: När vi tömkörde för första gången och han fixade styrningen bettlöst utan problem kunde jag bara tänka "oj, vad lätt det kommer bli att rida in den här". Han fixar allt! Och charmar alla i stallet :D

Bilder från idag!

BeFunky-collage (1) (1).jpg

Liknande trådar

• Låst
Avel God förmiddag på er! 🥰 Kom precis på som @Emiro skrev i ”Föl 2021” att det fattas ju en födelseannonserings-tråd, så passade på att fixa...
Svar
1
· Visningar
601
Avel Det börjar väl bli dags för årets föl att komma till världen. Här är tråden för alla födda 2021. :love:
33 34 35
Svar
683
· Visningar
48 255
Gravid-1år Jag har väntat på att en sån här tråd ska startas, men nu startar jag en själv 😊 Jag väntar tredje barnet, v 10 nu. Har sedan innan två...
17 18 19
Svar
375
· Visningar
13 595
  • Nålad
Avel Tråden för födelseannonser över fölen som föds i år. Skriv gärna stam och namn, det är många intresserade av, och lägg in en bild eller...
2
Svar
28
· Visningar
4 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vaccinerade mot Covid-19
  • Höstföräldrar 2020 - del 3
  • Vad gör vi CXXXII

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021