Födda 2019

Vi löshoppade i lördags, nästan 6 mån sedan förra gången, men hon kom ihåg precis vad man skulle göra och skötte sig super som vanligt. Hoppade bara 80 cm denna gång, så får vi försöka med lite mera höjd på hindren nästa gång. Smidigt med ridhus hemma, även om underlaget inte är det bästa.

I dag var det koll av kiropraktor som fick lösa upp i lite stelheter, och på tisdag ska min dressyrtränare kolla när jag rider Lille-A på ridbanan, och komma med lite tipps och råd. Röntgen är beställd till den 23/5, och efter det så läggs hon nog ut för försäljning. ❤
 
Vi har också löshoppat i helgen,
Det är så roligt att se dom utvecklas hela tiden, varje gång har någon polett trillat ner!

Den här gången hoppade han som bäst,
lätt luftigt, enkelt.
Jag vet inte vad man tittar på just testet men det ser inte svårt och jobbigt ut för honom iaf, och han rättar sina fel.
Här är hindret maxat, jag tycker det är gigantstort men hästen ser inga svårigheter.

Nu har vi som läxa att travträna mera, han blir lite snabb men när han väl tar i genom kroppen är han häftig!
Han ska bli SÅ rolig att jobba med i framtiden!
 

Bifogade filer

  • CFD6E642-FFB0-4CE0-B384-C309D86E5117.png
    CFD6E642-FFB0-4CE0-B384-C309D86E5117.png
    145,3 KB · Visningar: 44
Ingen som sitter på något knep att hjälp dom fälla mer? :p Jag borstar, borstar och borstar samt schamponerar och tvättar honom. Men han har en del kvar alltså, han är lite Björn fortfarande Haha…..
 
Ingen som sitter på något knep att hjälp dom fälla mer? :p Jag borstar, borstar och borstar samt schamponerar och tvättar honom. Men han har en del kvar alltså, han är lite Björn fortfarande Haha…..
Blöt ner pålle och släpp ut där det finns lera så de rullar. Följer med massor av hår i rullandet och sen när man borstar av leran 😇
 
Ingen som sitter på något knep att hjälp dom fälla mer? :p Jag borstar, borstar och borstar samt schamponerar och tvättar honom. Men han har en del kvar alltså, han är lite Björn fortfarande Haha…..

B-vitamintilskott och täcke har funkat bra här, min börjar se någorlunda presentabel ut nu... (förutom att hon har bitmärken all over the place, jag tror det är lillasyster som leker lite väl hårdt..)
 
B-vitamintilskott och täcke har funkat bra här, min börjar se någorlunda presentabel ut nu... (förutom att hon har bitmärken all over the place, jag tror det är lillasyster som leker lite väl hårdt..)
Kör du heltäckat eller bara perioder?
Jag funderar på ifall jag skulle täcka honom på nätterna.. haha min grabb har också bitmärken lite överallt, på de viset syns det verkligen att det är en unghäst :rofl:
 
Kör du heltäckat eller bara perioder?
Jag funderar på ifall jag skulle täcka honom på nätterna.. haha min grabb har också bitmärken lite överallt, på de viset syns det verkligen att det är en unghäst :rofl:

Endast vid dålit väder (regn, kallt eller mycket vind), glömde skriva det, förlåt! Tror det även är bra med sol på kroppen för att få igång sommarpälsen.

Ja, jag är van vid en massa bitmärken på hingstar och valacker, men första gång jag varit med om et sto som ser ut som hon varit i krigen....!
 
Igår var vi iväg på sista löshoppningen. De gick fint och han har verkligen fattat grejen men bjuder på så pass att han hamnar lite i bott på oxern men vi la ut en markbom mellan räcke och oxer så de hjälpte, förstått man kan göra så även på testet.
Vi passade även på att köra igenom visningen och det har gett resultat all min löpträning :bow:

Nu är det bara att andas och hålla nervositeten borta tills det är dags på lördag.
 

Bifogade filer

  • D325D00D-D7C5-4B48-A62C-85CB30CCFB49.png
    D325D00D-D7C5-4B48-A62C-85CB30CCFB49.png
    352,6 KB · Visningar: 29
Igår var vi iväg på sista löshoppningen. De gick fint och han har verkligen fattat grejen men bjuder på så pass att han hamnar lite i bott på oxern men vi la ut en markbom mellan räcke och oxer så de hjälpte, förstått man kan göra så även på testet.
Vi passade även på att köra igenom visningen och det har gett resultat all min löpträning :bow:

Nu är det bara att andas och hålla nervositeten borta tills det är dags på lördag.
Spännande! Lycka till!!

Jag har inte löptränat, lejde bort det istället 😅😅
 
Genrep i helgen och jag tycker vi känner oss redo.
Ingen mer hoppning utan skall 'bara' travas vid hand, lösgaloppa och galoppera uppsuttet.
Trygg med ryttare och trygg i sin hoppning.
Lite spänt igår med många hästar på plats men jag är jättenöjd för han går att prata med och han lyssnar och hoppar fint ändå.
1D2E4558-0BAF-499A-98D8-4D828F23C7CF.jpeg
 
Vårt test gick så bra, helt klart över förväntan. Han fick 45 poäng hoppning och 46 poäng gångarter så vi fick åka hem med 2 klass 1 :love:
Han kunde verkligen inte skött sig bättre, ridningen beskrevs han som god framåtbjudning och energi samtidigt väldigt cool. Han tog allting med sån ro, jag är så lycklig och kär i min häst 💝
Jag hann tillomed att njuta av dagen och ha roligt!

283289306_427047148866684_4463790686371365583_n.jpg
 
Senast ändrad:
Vårt test gick så bra, helt klart över förväntan. Han fick 45 poäng hoppning och 46 poäng gångarter så vi fick åka hem med 2 klass 1 :love:
Han kunde verkligen inte skött sig bättre, ridningen beskrevs han som god framåtbjudning och energi samtidigt väldigt cool. Han tog allting med sån ro, jag är så lycklig och kär i min häst 💝
Jag hann tillomed att njuta av dagen och ha roligt!

Visa bifogad fil 91447
Vad roligt! Stort Grattis! Det är ju så det ska vara, roligt avslappnat och nöjsamt 🥰
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
401
· Visningar
50 044
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 976
Senast: Smurfoff
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
25 497
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp