Födda 2019

Fölet som kom nu i natt var tyvärr dött. :( Det låg dessutom fel, så vi fick vara 4 personer för att få ut det (inkl veterinär). Jättetråkigt. Stoet ser ut att må bra, men efterbörden har inte kommit än så ny veterinär är på väg.

Så sorgligt! Skönt att stoet klarade sig i alla fall!
 
Hon ska heta Orquidea 😁
 

Bifogade filer

  • IMG_20190515_200457_302.jpg
    IMG_20190515_200457_302.jpg
    844,6 KB · Visningar: 120
När man rapporterat fölresultat på språngrulla, hur länge brukar det ta innan registreringshandlingar finns tillgängliga?
Brukar man behöva kontakta hingsthållaren?

Mvh ivrig 😅
 
När man rapporterat fölresultat på språngrulla, hur länge brukar det ta innan registreringshandlingar finns tillgängliga?
Brukar man behöva kontakta hingsthållaren?

Mvh ivrig 😅

Beror väldigt mycket på hingsthållaren. Vi har ibland fått påminna en och två gånger :rofl: Någon månad eller så har vi haft i snitt... Har för mig att Helgstrand varit snabbast hittills.
 
Ena fölet anmälde jag på språngrulla och pappren fanns på en gång. Den andra som jag anmälde för flera dagar sedan ska jag enligt hingst hållare få ikväll på språngrulla 😊
 
Jag har nu lett mina ston med föl fram och tillbaka mellan stall och sommarhage- har gått så himla bra. Mandel har gått med grimskaft bakom rumpen och lyssnat fint och Triller har gått som en hund i koppel- funkar bra det med. Inga grimmor i hagen eftersom båda två nu varit så duktiga med att ta av och på dem, de har varit trygga med det.

Men nu ikväll så blev Mandel rädd, för vad vet jag inte men han gjorde ett ryck när jag höll på att knäppa fast grimman, kände att han satt fast och fick panik ! Jag släppte inte taget (arg på mig själv för det men det blev någon slags reflex) så nu är han ju givetvis livrädd för att få på grimman.

Åh så besviken jag är på mig själv, nu när allt flöt på så himla bra.

Han kommer inte att gå med på att ta på grimman nu på flera dagar, det tar tid att bygga det förtroendet som vi hade. Han fick gå lös hem till stallet och gick precis bredvid mamma hela tiden. Imorgon får han ha grimman i hagen och så kämpar vi vidare med grimträningen på kvällarna.

Lille Mandel :heart, han som varit så trygg med all hantering- så trist det här känns.
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
18 19 20
Svar
390
· Visningar
47 961
Senast: Ketrawzc
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 423
Senast: Mia_R
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 829
Senast: Smurfoff
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
23 350
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp