Födda 2019

Nu när vi ordnat lite med "The other business" kan jag nog dela ett par bilder på lille Stig. Den där blicken alltså :rofl: Tur att han är snäll
Z8Y6RNR.jpg

Z8peghF.jpg
Så vackert huvud han har!
 
När ger ni första vaccinationen till era små? Tänkte främst på stelkramp.

Min veterinär säger att först vid 5 månader kan de bygga upp skydd själva och ska vaccineras då. Jag tycker det låter väldigt sent? Jag brukar vaccinera vid 3 månader har jag för mig. Jag vet inte om jag vågar vänta till 5 månader :nailbiting:
 
När ger ni första vaccinationen till era små? Tänkte främst på stelkramp.

Min veterinär säger att först vid 5 månader kan de bygga upp skydd själva och ska vaccineras då. Jag tycker det låter väldigt sent? Jag brukar vaccinera vid 3 månader har jag för mig. Jag vet inte om jag vågar vänta till 5 månader :nailbiting:

Om stoet har vaccinerats mot stelkramp enligt gällande intervaller så räcker det att vaccinera vid 6 månader. Har hon vaccinerats mot stelkramp ca en månad innan fölning kan man vänta ännu längre. Jag vaccinerade mina senaste föl vid 8 månaders ålder första gången. :)
 
Om stoet har vaccinerats mot stelkramp enligt gällande intervaller så räcker det att vaccinera vid 6 månader. Har hon vaccinerats mot stelkramp ca en månad innan fölning kan man vänta ännu längre. Jag vaccinerade mina senaste föl vid 8 månaders ålder första gången. :)
ok, det lugnar mig något. Stona är fullvaccinerade och vaccinerades 2 månader innan beräknad fölning. Kanske kan jag vänta till 5 mån då.. känner mig inte helt övertygad ändå.
 
För andra natten nu sover alla hästarna under bar himmel. De har iof vindskydd. Om det blir väderomslag med regn o rusk åker de in igen nattetid.
 
Är så glad över att vi fick plats på det här betet, för det är verkligen jättefint!

Stoora ytor med bra gräs, lite backar/kuperat, naturligt vatten och även en liten skogsdunge. Skulle kunna hänga där i timmar med hästarna, man blir helt lugn i själen :love:. Måste ta bättre bilder nån dag, mobilbilderna gör det inte rättvisa...

IMG_20190610_092231.jpg
 
Är så glad över att vi fick plats på det här betet, för det är verkligen jättefint!

Stoora ytor med bra gräs, lite backar/kuperat, naturligt vatten och även en liten skogsdunge. Skulle kunna hänga där i timmar med hästarna, man blir helt lugn i själen :love:. Måste ta bättre bilder nån dag, mobilbilderna gör det inte rättvisa...

Visa bifogad fil 31141
Det ser jättehärligt ut! Så fin miljö.
 
Mina är inne just nu, ska bara vänta till åskvädret har dragit förbi sen ska de ut tänkte jag. Så jobbigt väder nu, ömsom varmt och fint (tackar för det) men sen kraftiga skurar. De var ute i natt även om jag visste att det skulle regna för det skulle vara uppehåll mesta delen av natten. Jag vaknade själv av ett himla oväder åska och ösregn vid 4 tiden. Vid 7 tog jag in dem och de var glada att komma in i boxen o vila lite. Jag har byggt ett vindskydd nyligen i sommarhagen, tror ni att de stod i det ? Nej, de stod vid grinden och hängde istället.

Och enligt SMHI ska det snart börja blixtra och dundra igen här så de får vara inne lite till... nåja när vädret tillåter så är de i alla fall ute dygnet runt vilket går fint, de har så kul tillsammans fölen.
 
Nu när vi ordnat lite med "The other business" kan jag nog dela ett par bilder på lille Stig. Den där blicken alltså :rofl: Tur att han är snäll
Z8Y6RNR.jpg

Z8peghF.jpg
Förlåt jag vet inte så mycket om hästar, men är han inte lite bastant i kroppen med fint mindre huvud? Frågar av bara ren nyfikenhet :) Han är söt iallafall!
 
Förlåt jag vet inte så mycket om hästar, men är han inte lite bastant i kroppen med fint mindre huvud? Frågar av bara ren nyfikenhet :) Han är söt iallafall!

Haha, han är fet som en gris för tillfället :rofl: Men blir också en lite knoddigare modell tror vi! Huvudet kommer från pappan, han har supersött litet huvud och busig pannlugg :love: Jag är jättesvag på hans pappa Zappa, så härlig personlighet på den hästen.
 
Haha, han är fet som en gris för tillfället :rofl: Men blir också en lite knoddigare modell tror vi! Huvudet kommer från pappan, han har supersött litet huvud och busig pannlugg :love: Jag är jättesvag på hans pappa Zappa, så härlig personlighet på den hästen.


Haha, ”knoddigare modell”. Nytt ord tror jag men verkligen fullständigt beskrivande. Låter lite som en modellera-klutt.
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
18 19 20
Svar
392
· Visningar
48 115
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 424
Senast: Mia_R
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 830
Senast: Smurfoff
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
23 403
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp