Födda 2019

20200617_083539.jpg
 
Jag tycker det är svårt att ta in att de redan är över 1 år gamla, de föddes ju nyss ! Jag kallar dem fölen fortfarande :laugh: .
Trillers ena kula har ramlat ner, så nu hoppas jag bara att den andra ramlar ner i höst, så att man kan kastrera då. Jag har gott hopp om honom. Han kommer bli en så fin barnponny.
 
Jag tycker det är svårt att ta in att de redan är över 1 år gamla, de föddes ju nyss ! Jag kallar dem fölen fortfarande :laugh: .
Trillers ena kula har ramlat ner, så nu hoppas jag bara att den andra ramlar ner i höst, så att man kan kastrera då. Jag har gott hopp om honom. Han kommer bli en så fin barnponny.
Jag säger också föl och sen kommer jag på mig själv och rättar till åring :p
 
Bebisträning med lilleman igår. Tog in honom för att borsta men tog ut honom genom den bortre grinden så han fick gå runt halva hagen. Sedan hade jag lagt ut tre stängselstolp som bommar på vägen in till stallet att kliva över också. Efter borstning och kratsning var det samma väg tillbaka, lite start och stopp på vägen plus att vi sprang en bit. Han är uppmärksam och lätt att hantera, inga konstigheter någonstans. Så himla trevlig häst!
 
CA5C480B-2CB1-4075-AAF7-88580A517502.jpeg

På tisdag blir Julius 1 år 😍 på torsdag ska vi lyckas få på grimmorna på grabbarna i hagen och ta in för att träffa hovis, då ska jag också mäta igen! Han ser ut att ha vuxit en del så ska bli spännande att se vad han landar på just nu!
 
Mina har gått på bete sedan slutet av april ungefär, tagit in dem till stallet två gånger för verkning, hantering mm. Idag var en av de dagarna. Jag tänkte ta in dem två gånger till och träna lite lastning nu under min semester, men annars är de ute dygnet runt o bara äter o leker. O sover.
Mandel är 138 nu och lille Triller har kommit upp i 110.
 
Ja det blir i mitten/slutet av oktober tänker jag. Där är nog gräs även i november men det är så mörkt o besvärligt på hösten så det blir bökigt att sköta om dem om kvällarna.
 
BB830C67-4D35-4E00-B8AB-87DCB80591DE.png
Julius står lite i nedförsbacke men är ändå något överbyggd bak, men förutom det är han rätt snygg och proportionerligt byggd för att vara trevägskorsning! Svårt dock att få bild där han är ensam, det var mkt flugor på dom igår!
Planerar att hämta honom från betet i slutet av augusti eller början av september :)
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
18 19 20
Svar
390
· Visningar
47 963
Senast: Ketrawzc
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 423
Senast: Mia_R
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 829
Senast: Smurfoff
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
23 357
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp