Födda 2019

Morötterna är verkligen frusna, så tror pelletsen är mjukare! Har dock missat det där med kolikrisk, vad får de kolik av? Blir det för mkt socker? Kanske ska kika tänderna ändå, har försökt att titta själv men lyckades inte riktigt mer än framtänderna som såg ok ut (enligt mina amatörögon)
Det med morötterna är att man ska vara försiktig att ge det till hästar som är känsliga för socker. Precis samma som fruset gräs.

Morötterna bildar inget gift.
 
Lille Triller har åkt till ny ägare ❤️💔 Fy så jobbigt det var, mest för mig tror jag.
Jag kan inte behålla alla ponnyerna så är det bara, det blir bara jobbigt med för många fick jag inse. Ska göra av med en till men tror inte det blir Mandel.
 

Bifogade filer

  • TRILLER HUVUD11.jpg
    TRILLER HUVUD11.jpg
    68,2 KB · Visningar: 76
Nicke skrämde mig i morse, tog ut honom ur boxen och ser ett TJOCKT framben. Hann ju bli skapligt nervös innan jag upptäckte att han fått ett sår precis på utsidan mellan knä och kota. Puh. Spolade av benet, allt såg ok ut, så han fick gå ut och käka frukost. Han blir väldigt svullen av sår, stackaren.

För övrigt fortsätter han sina lerbad. Borstade honom noga i lördags eftermiddag, vid insläpp såg han lika skitig ut som innan. Suck. Leran får gärna torka upp nu!
 
Hej! Ny i tråden :angel:
Jag har lyckas blivit med en -19:are efter jag varit hästlös i nästan två år. Jag var tidigare aktiv i 2010 gruppen när jag ägde min förra (då ung-) häst så ska bli spännande med en ny en. Då han var redan 3-4 år när vi köpte honom kunde vi hoppa rakt in i inridning och allt runt om det, men nu är det lite tid kvar. Tänkte bara fråga vad ni andra gör med era? Hur ser er "planering" för de ut? Hur mycket har ni hunnit göra? Bara lite allmänt bara

Jag presenterar min kille här när han står på stallplan, nu går jag bara och längtar i ett par veckor till och vill inte råka "jinxa" något med att presentera honom för tidigt ifall något händer. :cautious::D
 
Hej! Ny i tråden :angel:
Jag har lyckas blivit med en -19:are efter jag varit hästlös i nästan två år. Jag var tidigare aktiv i 2010 gruppen när jag ägde min förra (då ung-) häst så ska bli spännande med en ny en. Då han var redan 3-4 år när vi köpte honom kunde vi hoppa rakt in i inridning och allt runt om det, men nu är det lite tid kvar. Tänkte bara fråga vad ni andra gör med era? Hur ser er "planering" för de ut? Hur mycket har ni hunnit göra? Bara lite allmänt bara

Jag presenterar min kille här när han står på stallplan, nu går jag bara och längtar i ett par veckor till och vill inte råka "jinxa" något med att presentera honom för tidigt ifall något händer. :cautious::D
Vad kul! Blir spännande att följa!

Vi gör inte jättemycket men lägger in lite mer allteftersom.

Selar på och så släpar vi saker brevid och efter, vi har börjat med lite longering för att visa hur det går till och det är både lajbans och konstigt.
Sadel har vi haft på som han struntade i, kanske för att han gått endel i sele sen ett år tillbaka.
Parkera mellan skaklar och lite smågrejor med klicker.
 
Hej! Ny i tråden :angel:
Jag har lyckas blivit med en -19:are efter jag varit hästlös i nästan två år. Jag var tidigare aktiv i 2010 gruppen när jag ägde min förra (då ung-) häst så ska bli spännande med en ny en. Då han var redan 3-4 år när vi köpte honom kunde vi hoppa rakt in i inridning och allt runt om det, men nu är det lite tid kvar. Tänkte bara fråga vad ni andra gör med era? Hur ser er "planering" för de ut? Hur mycket har ni hunnit göra? Bara lite allmänt bara

Jag presenterar min kille här när han står på stallplan, nu går jag bara och längtar i ett par veckor till och vill inte råka "jinxa" något med att presentera honom för tidigt ifall något händer. :cautious::D
Jag har hunnit en del men inte så långt som jag velat. Tömkört en gång men hade velat tömköra mer, svårt dock när jag ofta är själv. Löshoppat en gång, ska löshoppa igen på söndag. Gått kanske 10-15 promenader och longerat kanske 8-10 ggr. Han hat haft sadel några ggr och täcke några ggr. Åkt transport runt fem tillfällen men har inte lasttränat. Tränar då o då att stå på gången, måste träna lite mer på det. Då och då springer han lös i ridhuset.
Hade velat köra in honom men vet inte riktigt hur jag gör praktiskt när jag är ensam. Funderar på att skicka honom till min gamla gymnasieskola vintern/våren 21-22, för inridning. De tar emot i mån av plats. En kompis tycker jag ska visa utom tävlan på treårstestet, har inte bestämt mig än dock!
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
18 19 20
Svar
392
· Visningar
48 157
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 427
Senast: Mia_R
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 839
Senast: Smurfoff
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
23 438
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp