Olle 😊
20200722_181356.jpg
 
Stigmata kanske ? Vacker oavsett namn ❤
Tack så jättemycket! 😊 Ja, det har vi nog diskuterat som namn innan faktiskt, jag kan dock inte hjälpa att tänka att den stackaren låter stigmatiserad 😁 Enigma är annars ett förslag som fastnat lite, det passar bokstavsmässigt bra också då jag går enligt alfabetet. Jag har lite tid tid på mig innan det är dags att skicka in pappren så klurar vidare 😊
 
Fick uppdatering om plastsyrran idag också. Hon är född över en månad senare än Stig och är ganska mycket större 😅 Mamman är tunn för dagen, men har fått 10 föl och är en sån som ger allt till ungarna oavsett hur mycket mat hon får samtidigt som hon är nästan 1.80, så kommentarer om det undanbedes, ägaren är väl medveten om det.
IMG_20200731_081100.jpg
 
Såna ston är hopplösa. Kompisen hade en likadan. När fölet blev skadad och de hamnade på klinik ville vet anmäla. Efter 2 v på klinik där de tryckt i stoet mat såg ungen ut som en badboll och stoet hade gått upp ett kilo. De anmälde inte ;)
Nej, alltså om man kollar på fölet så är hon ju inte precis svältfödd och hon är riktigt stor som sagt. Vet att de till och med slagit lucern till de här två i veckan för att ge detta stoet, men allt går bara ut i mjölken. 😊
 
Sally har gjort en mirakulös comeback så vi åker i alla fall och visar upp henne för @Amanda_F 's favvodomare ;) Fullt beredd på att han kommer säga att det är en halvtråkig dinosaurie vi har, men vem vet, hon kanske showar lite och gör oss alla förvånade.

Nyduschad. Vattnet blev alldeles brunt :p
Visa bifogad fil 55023
Grattis till fint resultat idag :) Hon är verkligen en stjärna!

Jag har agerat sekreterare hela dagen och lärt mig massor. Saknade @Murray dock!
 
Tack @Amanda_F !

Gud, det gick mycket bättre än jag vågat drömma om. Är lite chockad ännu. :eek: Inte sämre känns det att gångarten som var sämst idag (håller helt med) är riktigt bra på hemmaplan. Lite för mycket energi och strama framben för att kunna visa den riktigt. Bäst på henne är dock skallen/sinnet :heart

IMG_20200801_201749.jpg
 
Stig har fått gå fint idag.
Jag chansade och flyttade över dem till stora vinterhagen ikväll då märren varit rätt besvärad av alla insekter på vallen, plus att jag vill att det växer upp lite där innan fåren får gå över.
Jag vill inte ha en massa stök då jag är nyförlöst så slängde på både mamma och Stig en grimma och tog en i varje hand. Lite fundersam var han att gå över den höga grässträngen, men inte ett dugg rädd utan passade på att äta på vägen.. Tog några minuter men ungen har haft grimma på sig totalt tre gånger hos mig och aldrig gått "riktigt", de lyfte ju på honom på släpet när vi skulle hem. Tycker ändå han fick godkänt i uppförande. Märren är ju guld verkligen på alla sätt, så lugn och klok.
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: Görel
·
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 247
Senast: Jaasse
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
580
Senast: Ketrawzc
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
31 816

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp