Stor... Nu är min iofs snart fem månader men han är bra mycket större än welsharna som är maxade B på typ 130 cm eller nåt. Dessutom växer han mycket just nu. Dock lämnar stoet stort, brorsan är närmare 1.75 som treåring.
Var ska stig åka?

Loppan är rätt normalstor. Det är skönt för stoets förra föl blev inte stor. Tror han är 163 nu som femåring.

Loppan är såld och åker i slutet av november när hon är sju månader.

En liten film på damen. Hoppas jag inte har lagt in den här redan innan. :D

 
Var ska stig åka?

Loppan är rätt normalstor. Det är skönt för stoets förra föl blev inte stor. Tror han är 163 nu som femåring.

Loppan är såld och åker i slutet av november när hon är sju månader.

En liten film på damen. Hoppas jag inte har lagt in den här redan innan. :D

Från början var det tänkt Öland, men på grund av torkan där uppe bland annat så väljer jag att ta honom till en lösdrift i närheten så att jag kan hålla koll på honom och jobba med honom. Jag kan rent praktiskt ha honom hemma men då behöver han skäras tidigt och skaderisken är ändå stor om han går ut med ponnystona på grund av storleksskillnaden. Han behöver också en annan typ av käk än vad badtunnorna här hemma gör.
 
IMG_20200919_162055_557.jpg

Före borstning. Idag provade vi glansspray i manen. Hon hade inget emot det, sa hon. Trevligt att vara på spa, typ. 😍
Lyckades borsta igenom det, men alltså..! Det är ungefär som en afrofrilla! Småkrusigt och nästan omöjligt att reda ut. När jag väl lyckas så står det åt alla håll 🤣Kan Cowboy Magic vara bra till sån man, tro? Skulle behöva något som tynger ner den lite så det inte ser ut som att hon fått en elchock
 
Jag har försökt hinna med lite hästar hemma idag när jag hade tid så tog in sto och föl för en sedvanlig rykt. Med in i boxen följer 11 hungriga tackor (de kan höras på filmen jag la upp igår) som lyckats smita på nåt vis. De tror att all mat är deras mat och jag stängde väl inte boxdörren ordentligt, upptagen som jag var med två hästar i händerna...
Det var får överallt helt plötsligt. Märren lyfte inte ens huvudet från krubban. Stig blev väl lite förvånad, mest tror jag han reagerade på att jag fick panik över att hans mamma skulle slå ihjäl dem, en högst befogad rädsla i hennes fall...
Tack och lov fattade fåren allvaret så de försvann ut lika fort som de kom, men jag ska fårsäkra bättre nästa gång...
 
Jag har försökt hinna med lite hästar hemma idag när jag hade tid så tog in sto och föl för en sedvanlig rykt. Med in i boxen följer 11 hungriga tackor (de kan höras på filmen jag la upp igår) som lyckats smita på nåt vis. De tror att all mat är deras mat och jag stängde väl inte boxdörren ordentligt, upptagen som jag var med två hästar i händerna...
Det var får överallt helt plötsligt. Märren lyfte inte ens huvudet från krubban. Stig blev väl lite förvånad, mest tror jag han reagerade på att jag fick panik över att hans mamma skulle slå ihjäl dem, en högst befogad rädsla i hennes fall...
Tack och lov fattade fåren allvaret så de försvann ut lika fort som de kom, men jag ska fårsäkra bättre nästa gång...
Det låter som en spännande dag! 😅
Stig kanske är fårsäker nu? Alltid bra med miljöträning, liksom... 😂
 
Vi har kämpat på här de här veckorna med boxvila. Det har varit med fara för livet och ärligt vet jag inte om jag, stoet eller fölet var tröttast på slutet. Stoet har i vanliga fall oändligt tålamod och är riktigt hönsig men tom hon har blivit en ragata mot allt o alla, inkl fölungen. Visserligen förståeligt då fölungen kört galopprace runt, runt stoet och sedan både sparkat och bitit på henne. Röntgen efter tre veckor visade inga dåliga nyheter och hon fick okej att börja gå ut i begränsad hage. Tjena, tänkte jag, men de har faktiskt skött sig otroligt bra sedan de fick komma och verkar väldigt nöjda med livet igen, båda två. Lättnad! på flera plan 😅
 

Liknande trådar

Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 225
Senast: Jaasse
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
25 614
Senast: jemeni
·
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 415
Senast: Görel
·
Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp