Inte mätt nu när de är på betet men min mamma är ca 156 cm så mindre än det är han iaf :p
20210625_131810.jpg
 
Hej!
Här kan min nya raring vara med.
Jag har letat ett tag efter någon som kan ta över när min fina OmNom inte kan ridas mer (man vet ju aldrig när det blir med tanke på hennes hälsa). Jag tänkte mig en valack, kanske 2-3 år, brun med tecken i pannan. Vad jag inte ville ha var en till skimmel.

Sen mötte jag BR Pan Demi. Han föddes 17/12-2020, e.Wares, u.MT Panghea. Han var allt jag inte tänkt mig ha, men efter 2 dater kunde jag inte motstå den lille busen. Skimmel född fux (såklart ;-) ). Han kommer bo med sin mamma tills i vinter någon gång och kommer hem till mig nån gång nästa sommar, när bollarna ramlat ner och tagits bort.

Tills dess får jag nöja mig med att åka förbi och hälsa på lite då och då och ta promenader, borsta och mysa och lära känna varann.
 

Bifogade filer

  • 9429B510-C1DF-409B-BDBC-9C4CAB1E2D54.jpeg
    9429B510-C1DF-409B-BDBC-9C4CAB1E2D54.jpeg
    233,4 KB · Visningar: 113
Hej!
Här kan min nya raring vara med.
Jag har letat ett tag efter någon som kan ta över när min fina OmNom inte kan ridas mer (man vet ju aldrig när det blir med tanke på hennes hälsa). Jag tänkte mig en valack, kanske 2-3 år, brun med tecken i pannan. Vad jag inte ville ha var en till skimmel.

Sen mötte jag BR Pan Demi. Han föddes 17/12-2020, e.Wares, u.MT Panghea. Han var allt jag inte tänkt mig ha, men efter 2 dater kunde jag inte motstå den lille busen. Skimmel född fux (såklart ;-) ). Han kommer bo med sin mamma tills i vinter någon gång och kommer hem till mig nån gång nästa sommar, när bollarna ramlat ner och tagits bort.

Tills dess får jag nöja mig med att åka förbi och hälsa på lite då och då och ta promenader, borsta och mysa och lära känna varann.

Åh, spännande :heart Klatschigt namn också :D

Jag älskar hans pappa och det är många imponerande hästar bakom där :love:
 
Åh, spännande :heart Klatschigt namn också :D

Jag älskar hans pappa och det är många imponerande hästar bakom där :love:
Så roligt!

Älskar hans namn, passar perfekt in i vår redan galna familj.

Jag hade egentligen tänkt mig något efter Jaipur El Perseus eller Cheval/Pas Mal, men ödet ville anorlunda.

Ser så mycket fram emot att vara med från början och se vad den lille busen blir för nåt när han blir stor.
 
Hej!
Här kan min nya raring vara med.
Jag har letat ett tag efter någon som kan ta över när min fina OmNom inte kan ridas mer (man vet ju aldrig när det blir med tanke på hennes hälsa). Jag tänkte mig en valack, kanske 2-3 år, brun med tecken i pannan. Vad jag inte ville ha var en till skimmel.

Sen mötte jag BR Pan Demi. Han föddes 17/12-2020, e.Wares, u.MT Panghea. Han var allt jag inte tänkt mig ha, men efter 2 dater kunde jag inte motstå den lille busen. Skimmel född fux (såklart ;-) ). Han kommer bo med sin mamma tills i vinter någon gång och kommer hem till mig nån gång nästa sommar, när bollarna ramlat ner och tagits bort.

Tills dess får jag nöja mig med att åka förbi och hälsa på lite då och då och ta promenader, borsta och mysa och lära känna varann.
Nämen?

Så roligt!

Han blev dock åring snabbt, måste jag säga. :D

Snudd på rekord, tror jag?
 
Det här är den bästa hästleksaken som någonsin funnits, om man frågar Darwin. Varje dag drar han runt med den här plastbyttan i hagen långa stunder, ibland i skritt och trav med att köra den runt runt på marken med mulen mot botten. Ibland i full galopp, stolt kånkandes på den flygande plastbyttan i munnen.

Med lillebror Dominus som rusar efter och inte riktigt fattar vad som är så underbart med plastbyttan, men bäst att hänga med ändå för att inte missa något!

Visa bifogad fil 68829
Vilken ljuvlig häst!

Vår häst tycker också byttan är väldigt rolig.
 
Vilken ljuvlig häst!

Vår häst tycker också byttan är väldigt rolig.

Ja han är ju en sån jäkla komiker, så social och så rolig att hantera, man riktigt ser hur kugghjulen rör sig i huvudet mest hela tiden. Har börjat att ta ut och bara leda dem runt några varv på ridbanan några dagar i veckan, stanna, starta och gå något steg åt sidan mest för att de ska vara avslappnade i att vara med mig "one on one" en liten stund och att de andra hästarna är kvar i stallet utan drama.

Hittills är han så oerhört cool och med gott självförtroende typ "JA kom och gå ut med mig, äntligen ska vi hitta på saker! Jag är väldigt bra på saker faktiskt, oavsett vilka.". Men jag misstänker att hans kugghjul kommer att kräva gott om ny stimulans, för han verkar processa informationen snabbt och jag vill ju inte att han ska bli uttråkad. Fast plastbyttan har ju inte tråkat ut honom ännu. :D
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Görel
·
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 247
Senast: Jaasse
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: Ketrawzc
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
31 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp