Bifogade filer

  • IMG_20210727_111754.jpg
    IMG_20210727_111754.jpg
    179,4 KB · Visningar: 108
Life is short. Buy the horse. :love:

(lite så kände jag också angående köpet av Kronprins Dominus som också håller till i denna tråd - har aldrig ångrat det ännu och räknar inte med att göra så heller)
Tack, då vet du känslan just nu! Växlar mellan "vad har jag gjort?!" Och "självklart val, annars ångrar jag mig!".

:love: :eek::nailbiting::bow:

Alla andra hästbeslut har tagits med hänsyn till barnen och deras förmåga och intresse.

Detta är en häst för mig själv, och jag har lyckats hitta det jag söker i form av stam, temperament och utseende.

Jag hade kanske helst önskat mig ett sto, men nu blev det hingst, och det blir jättebra!

Men ihhhh.... hisnande känsla!
 
Jino hade lite otur i förra veckan och fick två tänder insparkade i underkäken. Dessa fick dras ut, men sen ska han kollas på klinik hur det ser ut under. Då kommer vi passa på att kastrera honom så att han kan flytta hem igen från lösdriften/betet så att vi kan sköta honom lättare.
Igår provlastade vi och han gick in i släpet två gånger utan problem. Vi provade en stallkompis hyrsläp med fronturlast så vi kommer hyra samma när vi ska åka.
Hovslagaren var också på besök.
 

Bifogade filer

  • received_267657778121520.jpeg
    received_267657778121520.jpeg
    287,3 KB · Visningar: 61
Det är som lite magi, hur man sakta börjar se konturer av en ”riktig” häst utvecklas från den där tunna lilla huvudfotingen som de flesta ettåringar ändå är.

(Det hade blivit ett bättre foto från andra sidan, men det ges inte så många tillfällen med någon spontan uppställning så får ta alla chanser.)

CAAD1CB8-FCC6-49C6-A505-457507ADD31F.jpeg
 
Det är som lite magi, hur man sakta börjar se konturer av en ”riktig” häst utvecklas från den där tunna lilla huvudfotingen som de flesta ettåringar ändå är.

(Det hade blivit ett bättre foto från andra sidan, men det ges inte så många tillfällen med någon spontan uppställning så får ta alla chanser.)

Visa bifogad fil 75324

Mycket elegant! Det är lika spännande varje vår när pälsen trillar av och man får se om det kanske finns en häst därunder, och sen att få se dem utvecklas under sommarbetet :heart
 
Jag kom på att det gått mer än ett år sedan jag själv tog en helkroppsbild på Sally. Hon skippade gängliga fasen helt, kanske för att vi aldrig skiljde av henne utan lät henne sluta dia på eget bevåg, och kanske för att hon kommer bli en lättfödd dam. Är ju en stor avelsnörd själv så jag tänker redan fram och tillbaka på vad hon ska betäckas med som treåring :grin: Hon är stor(!) också, högre än mamma på 161 cm.

I98A5622.jpg
 
Ja alltså i slutet av april när det såg ut så här så kände jag det mest som "ok, så jag och Dominus kommer alltså bli det första ekipaget någonsin som blåser omkull på en dressyrtävling, vid en sidvind som överstiger 8 m/s. Vi får fokusera på tävlande i ridhus för att undvika den risken.". Men nu känns det lite bättre, när han förhoppningsvis lämnat sitt mest tvådimensionella stadium och gått över till det mer tredimensionella. :D

Dominus 11 månader.jpg
 
Men @prinsessfeminist vi är ju på avelsforumet! Ras och stam är typ obligatoriskt :D Fin kille, väldigt go uppsyn.
Tack!

Ja, alltså pappan är en av mina favoriter, Suarez.

Mamman är från Danmark och är efter De Noir, vilken är en annan favorit.

Så lite tur har jag där. 🙂

Men temperamentet, det är det som imponerar mest just nu. Denna gosse är en vänlig och stabil själ.
 
Ja alltså i slutet av april när det såg ut så här så kände jag det mest som "ok, så jag och Dominus kommer alltså bli det första ekipaget någonsin som blåser omkull på en dressyrtävling, vid en sidvind som överstiger 8 m/s. Vi får fokusera på tävlande i ridhus för att undvika den risken.". Men nu känns det lite bättre, när han förhoppningsvis lämnat sitt mest tvådimensionella stadium och gått över till det mer tredimensionella. :D

Visa bifogad fil 75338
Du menar att ni kunde utgöra dekorativ siluett? 😅

Han har tid på sig att bredda sig och som sagt, vissa (ingen nämnd :angel: ) i den här tråden här fått falsk ettåring levererad.

Vi övriga vanliga dödliga har äkta ettåring. :cool:

Dvs, varelse som påminner om svävande sjöhäst snarare än ridhäst.
 
Min lilla 1åringen ser inte alls så skranglig ut som man tycker att hon borde gjort.
Men ska bli roligt att se hur hon blir som stor. För någon vecka sen var hon 134cm hög men hoppas att hon håller sig på ponnymåttet. Uppfödaren trodde lite högre. Renrasig Welsh cob e: Blaengwen Dafydd

47F54C69-B1DB-4BD1-8FB2-E26C7B031C31.jpeg
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Görel
·
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 247
Senast: Jaasse
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
583
Senast: Ketrawzc
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
31 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp