Visa bifogad fil 57076
Inte lätt att fota ett gullefjun som vill krypa upp i mattes famn 🥰 6 månader idag. Jag hjälpte till att knoppa en fölunge som ska gå championat imorgon. Den hade väl ungefär 3 hårstrån att fläta. Lite skillnad mot det här fluffet! Det börjar äntligen lägga sig ner lite, så snart kanske hon slipper bli mobbad för att hon "ser ut som en fjording" 🙄
Nu tycker jag i och för sig om fjordingar (och hon är supersöt 😍 ) men vad är hon för ras?:)
 
Jag också...älskar dem. Men, inte vill man att en häst av annan ras ska se ut som en. :D
Hon rör sig iaf som en SWB-häst 😁 Men vi har många fjordingar i närheten och hon blir alltid lite extra glad och pratig när vi går förbi dem eller de kommer förbi hennes hage 😂 "Ni är också sådär gula. Alla andra är bruna/svarta/fuxar. Det är inte lika roligt att prata med dem"
 
Hon rör sig iaf som en SWB-häst 😁 Men vi har många fjordingar i närheten och hon blir alltid lite extra glad och pratig när vi går förbi dem eller de kommer förbi hennes hage 😂 "Ni är också sådär gula. Alla andra är bruna/svarta/fuxar. Det är inte lika roligt att prata med dem"
Vad gulligt 😍
 
DSC_2155.JPG

Busfröet.
 
Idag har lille Stig fått första sprutan av grundvaccinationen. Han var jätteduktig, vi skulle tagit det i hagen först men han kommer nog fortfarande ihåg en del av sin konvalescens så jag baxade in dem i boxen och då gick det jättebra.
Nästa spruta blir i samband med slutröntgen om en månad tänkte jag. Jag velar lite om jag ska åka själv med honom eller ta med mamma också, som ändå behöver kolla tänderna. Han kommer få göra en s.k abrupt avvänjning för jag vill inte släppa över honom till ponnyerna innan han åker på grund av skaderisken, plus att hormonerna börjat svalla på honom.

Det är ganska mycket löpande band-principen här hemma med mycket hästar, många andra djur och sen småbarn på det = hästarna får tåla att "kånkas" runt på lite hur som helst. Kan tänka mig att det ser lite lustigt ut för en utomstående när jag manövrerar ett föl och mamma häst i vardera hand hit och dit och fram och tillbaka. De är hemskt snälla iaf och jag tänker att det kommer kanske ut nåt gott av det för de blir rätt tåliga och miljötränade. 😊
 
Idag har lille Stig fått första sprutan av grundvaccinationen. Han var jätteduktig, vi skulle tagit det i hagen först men han kommer nog fortfarande ihåg en del av sin konvalescens så jag baxade in dem i boxen och då gick det jättebra.
Nästa spruta blir i samband med slutröntgen om en månad tänkte jag. Jag velar lite om jag ska åka själv med honom eller ta med mamma också, som ändå behöver kolla tänderna. Han kommer få göra en s.k abrupt avvänjning för jag vill inte släppa över honom till ponnyerna innan han åker på grund av skaderisken, plus att hormonerna börjat svalla på honom.

Det är ganska mycket löpande band-principen här hemma med mycket hästar, många andra djur och sen småbarn på det = hästarna får tåla att "kånkas" runt på lite hur som helst. Kan tänka mig att det ser lite lustigt ut för en utomstående när jag manövrerar ett föl och mamma häst i vardera hand hit och dit och fram och tillbaka. De är hemskt snälla iaf och jag tänker att det kommer kanske ut nåt gott av det för de blir rätt tåliga och miljötränade. 😊

Hur gammal är Stig nu?
 

Liknande trådar

Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 225
Senast: Jaasse
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
25 628
Senast: jemeni
·
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 415
Senast: Görel
·
Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp