Fluff-Fia var riktigt duktig idag 😍
Blev sĂ„ glad! Vi tog oss frĂ„n gĂ„rden utan allt för mycket ”fastna i marken” och sen in i hagen igen utan detsamma (vi tar bara pyttepromenader nu för tiden för att se att start och stopp funkar).

Hon Ă€r duktig pĂ„ att stĂ„ still och lĂ„ta sig flĂ€tas i manen och sĂ„ ocksĂ„ (dĂ€rav rufset), det glĂ€der mig för jag Ă€lskar ju att pyssla! Hon har SÅ mycket man och svans, inte tĂ€nkt pĂ„ svansen men en annan pĂ„pekade det idag och det stĂ€mmer ju! FĂ„r ta bild pĂ„ den nĂ€sta gĂ„ng :D
4945CE17-B6E9-45DB-99AD-88782C1308FF.jpeg
 
@Therese1988 Hoppas ”min” börjar fĂ€lla pĂ„ riktigt snart, vill se vad som döljer sig under fluffet :D
Visa bifogad fil 68040
Jag har en hundkarda till min fluffis. Jag fick en av mammahĂ€stens extramatte nĂ€r min lilla isbjörn skulle tappa fölpĂ€lsen förra Ă„ret 😂 Den funkar super! En sĂ„n vanlig med en massa tunna metallpiggar. Framför allt tar den det dĂ€r fjuniga hĂ„ret som jag tycker Ă€r svĂ„rt att fĂ„ bort med andra borstar/skrapor. Det blir spĂ€nnande att se hur din ser ut utan extra jĂ€ttefluff! 😁
 
Jag har en hundkarda till min fluffis. Jag fick en av mammahĂ€stens extramatte nĂ€r min lilla isbjörn skulle tappa fölpĂ€lsen förra Ă„ret 😂 Den funkar super! En sĂ„n vanlig med en massa tunna metallpiggar. Framför allt tar den det dĂ€r fjuniga hĂ„ret som jag tycker Ă€r svĂ„rt att fĂ„ bort med andra borstar/skrapor. Det blir spĂ€nnande att se hur din ser ut utan extra jĂ€ttefluff! 😁
Ja just, en sÄn hade jag till en minishettis jag skötte förut! Bra idé, hon Àr verkligen ullig :laugh: Nu anvÀnder jag mest en sÄn hÀr men det lossnar inte sÄ mycket, bÀttre pÄ gammelmannen faktiskt!
24F9B2AD-A59C-4B02-BE96-666FF2B49F7B.jpeg
 
Ja just, en sÄn hade jag till en minishettis jag skötte förut! Bra idé, hon Àr verkligen ullig :laugh: Nu anvÀnder jag mest en sÄn hÀr men det lossnar inte sÄ mycket, bÀttre pÄ gammelmannen faktiskt! Visa bifogad fil 68060
En sÄn har jag ocksÄ, men den funkar inte alls lika bra pÄ lillan som pÄ mammahÀsten. :down:BÀttre med kardan!
 
Ja! Visst Àr den vÀldigt lÄng? O_o


TillÀgg: Det Àr en shetlandsponny, men jag tycker ÀndÄ den Àr lÄng :laugh:
Den Àr vÀldigt lÄng! Men den kanske upplevs lÀngre nÀr benen Àr förhÄllandevis korta? :D:love:

Min har varit hĂ„rfager sedan födseln och har fĂ„tt höra att hon Ă€r en fjording eller islandshĂ€st. Först stod manen rĂ€tt upp och hon hade en fejkĂ„l (plus vita inslag i man och svans). Sen blev det mer ett burr som stod Ă„t alla hĂ„ll och dĂ„ fick jag höra att hon sĂ„g ut som en islandshĂ€st. Undra vad det blir nĂ€r hon Ă€r fĂ€rdigvuxen? 😂
 
Jag vÄgar knappt visa bilder pÄ min just nu. Den bilden nÀr hon lÄg ner kÀndes ok iaf :angel:
Men snart blir det bete och dÄ hoppas jag att hon blir lite mer hÀst och mindre ful(söt) ankunge :o:love:

Haha, jag Àr i samma lÀge med Dominus. Han Àr söt och snÀll och alldeles fantastisk pÄ alla sÀtt, men jag lÀngtar ju ocksÄ efter att kunna lÀgga upp lite bilder med blank kort pÀls och att han vÀxer i sig lite mer sÄ att fler Àn jag ser och förstÄr vilken liten stjÀrna han Àr och ska bli.

Darwin har hÀngt ihop i kroppen bÀttre frÄn början men ligger ju ocksÄ en och en halv mÄnad före i Älder. Men har fÀllt av det mesta av lurvpÀlsen och ser ut som en, om Àn nÄgot överbyggd, grövre ponny med mycket hovskÀgg.
 
Jag vÄgar knappt visa bilder pÄ min just nu. Den bilden nÀr hon lÄg ner kÀndes ok iaf :angel:
Men snart blir det bete och dÄ hoppas jag att hon blir lite mer hÀst och mindre ful(söt) ankunge :o:love:

Det har varit en lĂ„Ă„Ă„ng period nĂ€r jag bara tagit och lagt ut bilder framifrĂ„n. Han har varit sĂ„ överbyggd sĂ„ man trott ryggen ska gĂ„ av. Ett tag stod halsen I princip rakt upp med. Det blir en svan tillslut av dem allihopa ❀
 
Det har varit en lĂ„Ă„Ă„ng period nĂ€r jag bara tagit och lagt ut bilder framifrĂ„n. Han har varit sĂ„ överbyggd sĂ„ man trott ryggen ska gĂ„ av. Ett tag stod halsen I princip rakt upp med. Det blir en svan tillslut av dem allihopa ❀
Min har tyvÀrr varit ett litet maskbo och har varit svÄr att hÄlla i hull. Hon har Àven varit kinkig med maten. Hon har vuxit ganska jÀmnt fram och bak, men halsen har stundtals sett ut som ett litet streck och rumpan har varit kantig. Förhoppningsvis blir det ordning pÄ henne sÄ fort det kommer smaskigt grÀs sÄ hon Àter tills det sprutar ur öronen :love:
 
Är det okej att tycka det Ă€r jobbigt med en unghĂ€st? Jag börjar tvivla pĂ„ hur jag ska klara av/orka med lilla fröken och tycker det Ă€r sĂ„ jobbigt nĂ€r hon försöker stegra sig och springa ivĂ€g... jag tycker sĂ„ mycket om henne och hon Ă€r sĂ„ gullig, men jag kan inte lĂ„ta bli att tycka att det Ă€r sĂ„ mycket skönare och enklare med gammelgubben som bara Ă€r :heart

Men samtidigt finns han inte för evigt och han vill inte lÀngre gÄ lÄnga promenader utan stannar och visar att han vill gÄ hem. Det kÀnns bara sÄ lÄngt borta tills det ska bli sÄ med lilla fröken. Men hon gör framsteg pÄ den lilla tiden vi har hÀngt ihop sÄ jag kanske överdriver. Och det vore ju sÄ kul att vara med frÄn början lixom... (kan bli tal om att fÄ köpa henne i framtiden)

Hoppas jag fĂ„r lufta mina tankar lite utan att bli ”halshuggen” :heart

(jag Àr Àger inte henne, Àr typ skötare/fodervÀrd)
 

Liknande trÄdar

Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mÄn resp 1 Är och sen vuxna? Mitt föl Àr 5 mÄn och ca 123, hennes mamma Àr d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 225
Senast: Jaasse
·
Avel HÀr blir det inga föl i Är, sÄ fÄr njuta av alla era fölbilder och se fram mot nÀsta Är :) TÀnker att det finns fler som jag, som...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
25 655
Senast: jemeni
·
Avel HÀr Àr trÄden för Ärets födelseannonser. LÀgg in en bild eller tvÄ, och mÄnga Àr intresserade av sÄnt som ras, stam och namn. Det hÀr...
Svar
5
· Visningar
2 415
Senast: Görel
·
Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lÀtt o Àr nÄgot Àldre. Mitt sto Àr 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: Teilani
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som slĂ€ppte
  • Oseriös avel 2023
  • AkvarietrĂ„den IV

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp