Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade sett fram emot en lugn förmiddag på betet där jag skulle vänta in att Kajan bajsade för att kunna kolla masken inför flytten. Döm om min förvåning när jag kommer, och ser att tråden ligger ner på vägen 😬 samt att flera stolpar är knäckta. Helt själv var jag därute också, paaaaa-niiiiik…! 7 stycken lösa hästar, varav 3 hingstar. En av tvåårshingstarna hade skapligt osnygga brännmärken på bogen efter tråden också, han har inte precis varit känd för sin respekt för tråden tidigare så egentligen borde jag väl inte ha blivit så chockad. Men vi har en tungt trafikerad 90-väg som angränsar till hagen så jag fick verkligen blodsmak i munnen när jag såg detta. Lyckades dock få tag i några av dom andra hästägarna samt personalen som jobbar på ridskolan så vi kunde flytta dom (hyfsat lugnt faktiskt) till en annan hage.

Men nu har jag liksom en klump i magen. Har han sprängt tråden en gång, kan han göra det igen. Usch. Räknar ner dagarna till flytten nu.
 
Senast ändrad:
Hertha 11.5 månad.😍
 

Bifogade filer

  • 596F25FD-BA78-4D7F-9BD0-83D996558AD8.jpeg
    596F25FD-BA78-4D7F-9BD0-83D996558AD8.jpeg
    265 KB · Visningar: 31
Och imorgon ska jag äntligen få träffa Maggan igen ❤️ Det är någon som är intresserad av henne och det har en max budget som tränaren inte tycker vi ska släppa henne för. Vi får se, är inne på att hennes husse bara ska sälja tävlingsrätten i henne. Svårt det här. Samtidigt har hon det bra där hon är men det kostar ju 💲
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
1 717
Senast: Lingon
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
200
  • Artikel
Hästnyheter Det lilla hingstfölet i Skåne föddes på nyårsnatten och är antagligen årets första föl. Här berättar hästägaren mer om den oplanerade...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: Gunnar
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 897
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp