Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20210618_112232_512.jpg

Maggan hälsar att de är befogat att man får sova inne idag 😆
 
Ikväll hade Bansai kala fläckar på öronen 🤔 mer på ena. Han har det även på andra ställen typ ljumsken och nacken (vilket jag trodde berodde på grimman, som han förvisso bara haft på sig typ 5 min per gång när jag leder) men då är det bara små små fläckar. Vad kan det bero på?
C4CF3A6B-E289-4357-A83B-FF2614FFDFF9.jpeg
 
@Bluefish Så söt! Men du kunde alltså chippa och göra passansökan nu? Jag kontaktade distriktarna här i veckan och dom ville inte göra det förrän han var 4-5 månader och bad mig återkomma efter sommaren. :confused: Har aldrig hört talas om det innan, kan inte minnas att jag väntat så länge med nån av dom andra.
 
Slog på ett tappsko på stoet idag och då fick Allan passa på att ha grimma och vara uppbunden fem minuter. Han ville absolut inte ha nån grimma så det blev lite brottningsmatch i boxen först. Sen gjorde han endel (helt normala) cirkuskonster när han insåg att han satt fast men han gav sig rätt omgående. Tre gånger satte han sig på rumpan, sen stod han och såg mest konfunderad ut. :p Blir nog upprepning imorrn mest för sakens skull. Verkligen så himla mycket värt att ha ett sto som är så himla lugn och snäll. Hon stod som ett ljus och rörde inte en fena medan han grejade. :heart

Igår kväll öppnade jag till en liten del av sommarhagen, en skogshage. Hygge med mycket stubbar och stenar. Varje år tänker jag "Gu va bra att dom får lära sig se sig för och hålla ordning på benen" för att i nästa stund tänka "åh nej vad mycket det finns som dom kan göra illa sig på". :angel:

IMG_20210618_203214.jpg
 
@Bluefish Så söt! Men du kunde alltså chippa och göra passansökan nu? Jag kontaktade distriktarna här i veckan och dom ville inte göra det förrän han var 4-5 månader och bad mig återkomma efter sommaren. :confused: Har aldrig hört talas om det innan, kan inte minnas att jag väntat så länge med nån av dom andra.
Kan det inte vara så att de helst inte vill göra någonting nu som kan vänta till efter semestrarna?
 
Kan det inte vara så att de helst inte vill göra någonting nu som kan vänta till efter semestrarna?
Nej det lät inte så. Han sa "det är nog lite tidigt om man ska kunna se färgen riktigt och det blir ju tydligare när de är större och har tappat fölpälsen". Jag blev så ställd så jag bara, jaha? Så han bad mig återkomma efter sommaren. :confused: Ska ringa någon annan som chippar och fråga.
 
Jag brukar låta fölen bli ett par månader innan det är dags för pass. Tycker det kan vara svårt att se färg och tecken tidigare.
 
@Maja_Kandi fick tips om att fota fölet då kunde. Man visa bilderna. Var glad att jag gjorde det förra året då fölet hade varit på det blötaste lerigaste stället och jag inte fick spola benen. Visade upp bilden då på hans vita ben.gjort samma i år och den som kom i natt ska jag också fota
 
Jag brukar låta fölen bli ett par månader innan det är dags för pass. Tycker det kan vara svårt att se färg och tecken tidigare.
Jo men Allan är ju ändå sju veckor nu, hade tänkt boka in det i juli men den jag pratade med sa "återkom efter sommaren, ring i september".
 
@Maja_Kandi Jo jag fick göra det nu, men färgen är tämligen enkel eftersom det är svart i de flesta led bakåt. Hon har tappat en del päls och det är kolsvart överallt. Tycker det var skönt att ta nu, kanylen för chippet var inte rolig och såklart försökte hon bryta sig loss när det gjorde ont.
 
@Bluefish Så söt! Men du kunde alltså chippa och göra passansökan nu? Jag kontaktade distriktarna här i veckan och dom ville inte göra det förrän han var 4-5 månader och bad mig återkomma efter sommaren. :confused: Har aldrig hört talas om det innan, kan inte minnas att jag väntat så länge med nån av dom andra.
Vi chippar när de blivit två månader.
 
Icarus är för tillfället över social, så vi passar på träna lite gå i snöre.
Första gången gick bra, idag var det lite protester hit och dit i början. Sen kopplade hjärnkontoret igång och han var så duktig så.
Får upprepa några gånger till här nästa vecka sen så borde väl poletten ramla ner.

Hur tidigt kan man kastrera?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
1 717
Senast: Lingon
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
199
  • Artikel
Hästnyheter Det lilla hingstfölet i Skåne föddes på nyårsnatten och är antagligen årets första föl. Här berättar hästägaren mer om den oplanerade...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: Gunnar
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 897
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp