Status
Stängd för vidare inlägg.
Min tjej är en pigg och glad tjej som nu fått större hage med sällskap. Det är så spännande att hon vågar lämna mammas sida, maken till kavat dam 😁
E868AC47-0C1D-4D8E-A162-61B744DB0B6F.jpeg
 
Ja @sova vi behöver fler bilder på underverket 😍
Var ett tag sedan jag var här inne. Blev lite deppig då fölet i takt med finare väder och därmed längre utevistelse, fick veka kotor bak. Blev korrigerad av hovslagare förra veckan och får nu begränsad utevistelse i liten hage. Så trist 😢 Enligt hovslagaren har man endast fram till 3 månaders ålder på sig att korrigera detta, annars finns det inget att göra.
 

Bifogade filer

  • A2E20407-1E73-46B6-965A-1E704B73FAF3.jpeg
    A2E20407-1E73-46B6-965A-1E704B73FAF3.jpeg
    447,9 KB · Visningar: 223
Var ett tag sedan jag var här inne. Blev lite deppig då fölet i takt med finare väder och därmed längre utevistelse, fick veka kotor bak. Blev korrigerad av hovslagare förra veckan och får nu begränsad utevistelse i liten hage. Så trist 😢 Enligt hovslagaren har man endast fram till 3 månaders ålder på sig att korrigera detta, annars finns det inget att göra.
Åh, hoppas det rättar till sig :heart
Hon är så söt!
 
Kan man säga "Äntligen" även om fölet kommer nästan två veckor för tidigt?! 😁 I morse bara stod hon där, beräknad fölning var 12 maj, jag började fundera på att sätta upp övervakningskamera igår men fick inte till den.
20220427_065237.jpg

Det blev iaf ett stoföl, rasen är Nordsvensk brukshäst och det är mamma Lövas första föl. De verkar må jättebra båda två.
 
Kan man säga "Äntligen" även om fölet kommer nästan två veckor för tidigt?! 😁 I morse bara stod hon där, beräknad fölning var 12 maj, jag började fundera på att sätta upp övervakningskamera igår men fick inte till den. Visa bifogad fil 89859
Det blev iaf ett stoföl, rasen är Nordsvensk brukshäst och det är mamma Lövas första föl. De verkar må jättebra båda två.
Vilken snopen överraskning, kan tänka mig att man gnuggar ögonen lite även om det var väntat. :love:Vem är pappan? :heart
 
Här rullar allt på, Ullis som hon kallas har börjat följa med i vardagen. Vi borstar varje kväll, igår va första gången i paddocken. Skit kul tyckte lillan 😂 full fräs, och mamma otti hade full panik när lill skitan for runt som en raket 🚀
 

Bifogade filer

  • IMG_20220428_165830_980.jpg
    IMG_20220428_165830_980.jpg
    495 KB · Visningar: 224
I söndags kom det ett stoföl här som jag inte lyckats fota förrän i morse :p Kavat liten flicka med eld i baken, inte helt olik sin syster från 2020 men mer näpen och petit. Det finns ju något gammalt talesätt bland uppfödarfolk att man skall titta på dem vid 3 dagar, 3 veckor och 3 månaders ålder, så det blev kanske bra ändå.

Cockerpoo b&w (21 of 22).jpg
 
I söndags kom det ett stoföl här som jag inte lyckats fota förrän i morse :p Kavat liten flicka med eld i baken, inte helt olik sin syster från 2020 men mer näpen och petit. Det finns ju något gammalt talesätt bland uppfödarfolk att man skall titta på dem vid 3 dagar, 3 veckor och 3 månaders ålder, så det blev kanske bra ändå.

Visa bifogad fil 90708
Wow! 😍 Ring mig om hon blir över 170!
 
Igår morse föddes den här näpna tjejen. Nordsvensk brukshäst e Od ue Dior. Lilja 4år fick sitt första föl och allt har gått enligt skolboken så här långt. Någon som vågar sig på att gissa färgen ? Pappa Gulbrun. länk till film. https://www.facebook.com/644009472/videos/pcb.10159429666159473/375229781229769

Visa bifogad fil 90716

Gulsvart kanske? Jag skulle tro att det är gult men de kan vara lite lurigt ljusa som nya också 🤔 Länken funkar dock inte för mig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
720
Senast: Ramona
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
165
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
685
Senast: Nikan
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp