Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå öron… Hur är det möjligt att Leia har längre öron än sin mamma? :eek: Ariel är ju känd för sina ”Dumboöron”.:love:

0BDC5E29-26ED-4FB7-B61F-40D93089A472.jpeg
 
1AB5E515-1ACC-4450-B9CD-96FD43F860FE.jpeg

Aria är ca 5 veckor nu. Jag vet inte hur hög hon är. Mamman bakom är 160 cm, och jag hoppas hon landar på samma storlek/strax över som vuxen.
Hon är inte så skygg längre. Hon vill inte man pillar när och där det inte passar henne, men kommer alltid fram.
Annars längtar jag till hon tappar fölpälsen, ska bli spännande att se hur hon ser ut under fluffet!
 
Ella har kommit på att man kan välta ut Mammas vattenhink på nätterna genom att klia rumpa 😏 Jätte kul för matte som mockar, funderar på om det går att spänna fast den på något sätt när den hänger mot väggen på sin krok..
Mamsen har dubbla vattenhinkar då hon fortfarande dricker en hel del, vill inte riskera att hon blir utan under natten och speciellt inte när lilla terroristen använder den som skrubbställe.
 
Calle äter ur mammas krubba, han ställer sig helt sonika framför henne så hon inte får plats...Nu är det bara uppblött grönpelletts för hon får sitt kraftfoder av mig (måste stå och hålla det för annars kommer Calle direkt) i annan hink. Han äter också hö så han får "egen" hög (nej det är ingen hög men ni fattar, annars lägger han ju sig i mammas hö-hög).

Jag vet inte vilket flugspray, Ultrashiled ska ju inte användas, provat Centaura och Trikem Flug och Fästing och båda funkar i max 30 min. Helt värdelösa.

Jag tycker allt är värdelöst så jag har slutat köpa flugsprayer.
 
Visa bifogad fil 94058
Aria är ca 5 veckor nu. Jag vet inte hur hög hon är. Mamman bakom är 160 cm, och jag hoppas hon landar på samma storlek/strax över som vuxen.
Hon är inte så skygg längre. Hon vill inte man pillar när och där det inte passar henne, men kommer alltid fram.
Annars längtar jag till hon tappar fölpälsen, ska bli spännande att se hur hon ser ut under fluffet!

Jag är också superspänd på vad som döljer sig under fölpälsen! Leias pappa är mycket mörkare än mamma i färgen och jag hoppas hon brås på honom. Mest för att det då blir lättare att se skillnad på dem. ;)
 
Ella börjar med se lite små skabbig ut när hon fäller fölpälsen 😂 Speciellt runt huvudet. Förövrigt har hon kommit på att det är väldigt skönt att ligga inne i uteboxen på dagarna, så vi ser knappt röken av henne. Man hör bara någon gnägga där inne när man ropar hej bebis 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
709
Senast: Ramona
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
653
Senast: Nikan
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
243
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 342
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp