Föl e Axell's Camaro

kaninälskare

Trådstartare
(fel tråd?)
Iallafall, hur blir papprerna på en häst efter Axell's Camaro? Som bara är godkänd i Zfdp. Helt ny i det här. Han är om jag uppfattar det rätt ingen godkänd hingst i Sverige? Har fölet gråa papper då? Mamman reg i sverige.
 
Så är bestämmelserna angående icke godkända hingstar. Han är dessutom inte rasren i SWB då hans morfar är av icke godkänd ras.
Stämmer.
Tråkigt dock, säger jag som hade Ragge i slutet, han hade många fina kvaliteer.
Vet inte om någon av de ungerska raserna är godkända i Sverige?
 
Stämmer.
Tråkigt dock, säger jag som hade Ragge i slutet, han hade många fina kvaliteer.
Vet inte om någon av de ungerska raserna är godkända i Sverige?

Tror inte det, man får kolla reglementet får att få exakt koll. Han hade raskod 10, den tror jag inte att jag sett tidigare.
 
Tror inte det, man får kolla reglementet får att få exakt koll. Han hade raskod 10, den tror jag inte att jag sett tidigare.
Av någon anledning har han inte full stam enligt asvh, men det hade han - så det är en del oklart över det hela.
Vet inte heller vad raskod 10 är, nån typ av korsning kanske? Iom att akhal teke inte är en godkänd ras i swb - fullblod är ju.
 
Raskod 10 - specialras - användes förut av Sv Hästavelsförbundet. Sedan 2016 ersatt av raskod 70 - registrerat hästdjur.
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 886
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 455
Senast: Masse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp