Föl efter Kannan

Gutterglitter

Trådstartare
Hej på er. Jag har precis köpt ett föl efter Kannan som snart blir 1 år. Ville veta lite från er med erfarenhet - hur stora föl brukar Kannan lämna? Jag hoppas på en bamse till häst minst 172cm. Men det blir väl vad det blir såklart! Har hört från håll att Kannan lämnar stort. Nån som kan bekräfta? e. Kannan ue. Carell.
 
Det är mammans första föl, och mormorn har endast fått mamman. Så det är lite svårt att veta tyvärr. Tack för tipset!
 
Alltså min häst mamma lämnade stort som smått
En jätte med en hingst och en strax över ponny med samma hingst
Så inte helt lätt att förutspå.
Jag valde en hingst med hållbara avkommor
 
Kannan har 4.4 på blup och jag tror inte jag har sett en enda liten Kannan avkomma trots i vissa fall där mammorna varit åt det mindre hållet. :) Så håll tummarna och hoppas på en stor en ;-)
 
Jag har en e. Kannan född 2017. Hon blir liten men det beror mest på att mamman ger små ston. Själv är jag glad för mindre hästar även om de inte behöver bli mini.
 
Hej på er. Jag har precis köpt ett föl efter Kannan som snart blir 1 år. Ville veta lite från er med erfarenhet - hur stora föl brukar Kannan lämna? Jag hoppas på en bamse till häst minst 172cm. Men det blir väl vad det blir såklart! Har hört från håll att Kannan lämnar stort. Nån som kan bekräfta? e. Kannan ue. Carell.

hur stor är den nu? generellt har de nått 90% av förväntad mankhöjd vid 1 års ålder
 

Liknande trådar

Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 225
Senast: Jaasse
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 361
Senast: Hedinn
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: Praefatio
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 935

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp