Bukefalos 26 år!

S

semlis777

har ett föl som blev verkad för första gången igår,men nät han springer så haltar han på ett framben. vad kan detta bero på? kan dom vara så känsliga vid första verkningen?? kan tilllägga att han inte halta när han springer på gräset ,utan innne i en nerbetad hage(jord hage) där marken är ganska hård

ameo

Moderator
Det är ganska vanligt att både vuxna hästar och föl blir ömfotade efter verkning. Ibland kanske man lyckas verka en aning mer på ena hoven, då blir det mindre kvar att gå på och kanske mer ömhet just där.
Eftersom han inte haltar när nderlaget blir mjukare så tycker jag du ska avvakta ett tag. Blir han inte bättre ska det kollas upp, men jag skulle gissa att han blir bättre inom en vecka och då VAR det förmodligen bara ömma fötetr..

Liknande trådar

Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 943
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 092
Hästvård Hej! Jag har en ponny på 7 år som har en hälta på vänster framben som kommer och går. När vi först såg den så kom den verkligen från en...
Svar
7
· Visningar
767
  • Artikel
Dagbok Idag tänkte jag att jag skulle skriva lite mer om mina ponnysar! Men först så tänkte jag säga lite om hur det går för mig just nu med...
Svar
2
· Visningar
579

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi CLIX
  • Vägen ur drogerna.
  • Vad läser du just nu? Del 8

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #7
  • Hund i hundgård 100 %