Fölbenfrågor(?????)

F

Falk

Nu ska vi se om någon förstår vad jag skriver. Mitt föl som är två och en halvmånad har något konstigt fenomen på gång med senan som går ovanför hasen (jag har försökt att hitta vad den heter utan lycka)....Varje steg hon tar ser det nästan ut som om senan knäpper...Alltså om man står bakom henne när hon går så knäpper senan utåt på båda bakbenen i varje steg...Hoppas någon förstår :confused: :).....Nu undrar jag alltså om det ska vara så här??? Hon är inte halt eller varm.....Tacksam för svar

ameo

Moderator
Akillessenan menar du nog? Det är hästarnas "hälsena".

Är du säker på att det är där problemet sitter?
Låter mest på din beskrivning som att fölungen skruvar med sina bakhovar när den går - eller?

F

Falk

Tack för svaret :)

Så det var så den hette ;).....Hon skruvar inte bakhovarna, jag tänkte också att det kunde vara det, men jag har studerat henne idag och hon går väldigt "normalt" förutom detta "knäppande"....Enligt hovslagare och veterinär så har hon väldigt raka, jämna fina ben, men det här har uppkommit de senaste två veckorna.....Har du några fler tankar :confused: ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
1 909
Senast: Kjerulfia
·
Hemmet Igår låg jag i godan ro på soffan och tittade på "På Spåret" när det plötsligt började lukta rök. Jag trodde att jag inbillade mig...
2
Svar
26
· Visningar
1 965
Senast: bettysmatte
·
Kläder & Bli fin Hoppas att ni inte tycker att dethär är jätte dumma frågor. Men jag ska börja en ny skola nästa vecka. Och då vill jag kanske ha lite...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 330
Senast: TeamLundVer
·
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 649
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar