Bukefalos 26 år!

Fölbenfrågor(?????)

F

Falk

Nu ska vi se om någon förstår vad jag skriver. Mitt föl som är två och en halvmånad har något konstigt fenomen på gång med senan som går ovanför hasen (jag har försökt att hitta vad den heter utan lycka)....Varje steg hon tar ser det nästan ut som om senan knäpper...Alltså om man står bakom henne när hon går så knäpper senan utåt på båda bakbenen i varje steg...Hoppas någon förstår :confused: :).....Nu undrar jag alltså om det ska vara så här??? Hon är inte halt eller varm.....Tacksam för svar

ameo

Moderator
Akillessenan menar du nog? Det är hästarnas "hälsena".

Är du säker på att det är där problemet sitter?
Låter mest på din beskrivning som att fölungen skruvar med sina bakhovar när den går - eller?

F

Falk

Tack för svaret :)

Så det var så den hette ;).....Hon skruvar inte bakhovarna, jag tänkte också att det kunde vara det, men jag har studerat henne idag och hon går väldigt "normalt" förutom detta "knäppande"....Enligt hovslagare och veterinär så har hon väldigt raka, jämna fina ben, men det här har uppkommit de senaste två veckorna.....Har du några fler tankar :confused: ;)

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
12 570
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
2 957
Samhälle Haha jag vet, farlig rubrik :nailbiting: Men jag sökte efter en tråd att skriva om detta på buke men lyckades inte riktigt hitta någon...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 722
  • Artikel
Bup
Dagbok Ifall nån som läser det här har vart inlagd på bup eller kanske har ett barn som har vart det eller nåt så vore det JÄTTE SNÄLLT om ni...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 394

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hopplös hoppare - hjälp!
  • Uppdateringstråd 26

Hästrelaterat

• Bro i hage