Fölbenfrågor(?????)

F

Falk

Nu ska vi se om någon förstår vad jag skriver. Mitt föl som är två och en halvmånad har något konstigt fenomen på gång med senan som går ovanför hasen (jag har försökt att hitta vad den heter utan lycka)....Varje steg hon tar ser det nästan ut som om senan knäpper...Alltså om man står bakom henne när hon går så knäpper senan utåt på båda bakbenen i varje steg...Hoppas någon förstår :confused: :).....Nu undrar jag alltså om det ska vara så här??? Hon är inte halt eller varm.....Tacksam för svar
 
Akillessenan menar du nog? Det är hästarnas "hälsena".

Är du säker på att det är där problemet sitter?
Låter mest på din beskrivning som att fölungen skruvar med sina bakhovar när den går - eller?
 
Tack för svaret :)

Så det var så den hette ;).....Hon skruvar inte bakhovarna, jag tänkte också att det kunde vara det, men jag har studerat henne idag och hon går väldigt "normalt" förutom detta "knäppande"....Enligt hovslagare och veterinär så har hon väldigt raka, jämna fina ben, men det här har uppkommit de senaste två veckorna.....Har du några fler tankar :confused: ;)
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 002
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
474
Senast: Takire
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 113
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 475
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp