Fölfoder!

LaMaya

Trådstartare
Hur mycket tycker ni man ska ge ett hingstföl efter avskiljningen ifrån mamman? Och vad ska man ge dom.? :confused: :confused:

Behöver råd genast!
 
Hej.
Beror helt och hållet på ditt grovfoder, du måste göra en analys på det för att se vad ditt föl behöver.
Mitt hö är kanonfint, luktar gott och grönt, men med urdåliga värden, så jag får komplettera med massor av protein.
Har ett halvblodsföl på 6 månader och han äter:
ca 5 kg hö
2.5 kg krafft groov
0.9 kg krafft protein
1.5 kg hackad lucern

Varför han inte får mer hö är för att det är så lite protein i det, så 5 kg av mitt hö motsvarar 1 kg hackad lucern näringsmässigt
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
565
Senast: Anna-Bella
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
321
Senast: Glimra
·
Relationer Känner att jag vill ge ett par jag ska hälsa på snart en present när jag kommer hem till dem. par i medelåldern två barn två med...
Svar
9
· Visningar
632
Senast: hastflicka
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 164
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp