Bukefalos 26 år!

Fölfoder!

LaMaya

Trådstartare
Hur mycket tycker ni man ska ge ett hingstföl efter avskiljningen ifrån mamman? Och vad ska man ge dom.? :confused: :confused:

Behöver råd genast!

C

cilvia

Hej.
Beror helt och hållet på ditt grovfoder, du måste göra en analys på det för att se vad ditt föl behöver.
Mitt hö är kanonfint, luktar gott och grönt, men med urdåliga värden, så jag får komplettera med massor av protein.
Har ett halvblodsföl på 6 månader och han äter:
ca 5 kg hö
2.5 kg krafft groov
0.9 kg krafft protein
1.5 kg hackad lucern

Varför han inte får mer hö är för att det är så lite protein i det, så 5 kg av mitt hö motsvarar 1 kg hackad lucern näringsmässigt

Liknande trådar

Hästvård Måste skriva av mig och få lite råd. Jag har en underbar häst som jag älskar. Problemet är att vi på drygt ett år fått flytta runt till...
Svar
9
· Visningar
1 144
Hästvård Hej! Vi ska snart till veterinär och göra en hältutredning med min ena ponny. Och nu undrar jag om det är nåt man behöver veta eller...
Svar
1
· Visningar
360
Gnägg Hejsan svejsan 🤩 Återigen så har jag som vanligt svårt att bestämma mig om hur jag ska göra. Fick ju i maj ett väldigt fint hingstföl...
Svar
15
· Visningar
1 040
IT & mobiler Jag skulle behöva hitta ett mejl ifrån början av februari, som jag har "slängt i papperskorgen" i outlook. När jag jag trycker på...
Svar
12
· Visningar
830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Adventskalendertråden 2022
  • Kriget i Ukraina
  • Vad gör vi CLIX

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #7
  • Hund i hundgård 100 %