Fölfoder!

LaMaya

Trådstartare
Hur mycket tycker ni man ska ge ett hingstföl efter avskiljningen ifrån mamman? Och vad ska man ge dom.? :confused: :confused:

Behöver råd genast!
 
Hej.
Beror helt och hållet på ditt grovfoder, du måste göra en analys på det för att se vad ditt föl behöver.
Mitt hö är kanonfint, luktar gott och grönt, men med urdåliga värden, så jag får komplettera med massor av protein.
Har ett halvblodsföl på 6 månader och han äter:
ca 5 kg hö
2.5 kg krafft groov
0.9 kg krafft protein
1.5 kg hackad lucern

Varför han inte får mer hö är för att det är så lite protein i det, så 5 kg av mitt hö motsvarar 1 kg hackad lucern näringsmässigt
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 107
Senast: Lutten
·
Mat Ska strax handla till en sallad. I receptet står 2 dl granatäpplekärnor. På ett ungefär hur många granatäpplen behöver jag köpa...
Svar
16
· Visningar
1 151
Senast: tuaphua
·
Däggdjur Nu har det varit snötäckt (djup snö) länge och jag tror att hararna behöver hjälp. De kretsar kring huset och jag har lagt ut hö och...
Svar
3
· Visningar
430
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Min EMS-ponny skall börja behandlas med Metformin. Veterinären har tyvärr gått på semester och jag ska försöka få tag på någon av...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: M_Elin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp