Följare?

Lösning
Som skrivits tidigare kan man begränsa vad andra kan se av ens profil:
https://www.bukefalos.se/account/privacy

Här finns möjligen en bra anledning till att behålla möjligheten att följa någon.
Då man kan låta sådana man följer få se mer info i ens profil och bara låta dem starta konversationer med en eller se ens nyhetsflöde.

Samtidigt kan man där alltså hindra andra från att se ens nyhetsflöde, vilket borde innebära att man kan se till att de som följer en inte på ett enkelt sätt kan se vad man skrivit senast.
Detta borde göra "stalker"-följande rätt meningslöst?

Jag började titta på att försöka ta bort följandet och nyhetsflödet helt, men i och med ovanstående kan jag tänka mig att vissa kan använda och ha nytta av det...
De får notiser när du t ex skrivit i en tråd.

Ärligt talat så fattar inte ens varför systemet finns på ett sånt här ställe. Det känns som gjort för att någon lätt ska kunna hitta ens inlägg om de är ute efter att gnabbas.
 
Upvote 0
De får notiser när du t ex skrivit i en tråd.

Ärligt talat så fattar inte ens varför systemet finns på ett sånt här ställe. Det känns som gjort för att någon lätt ska kunna hitta ens inlägg om de är ute efter att gnabbas.
Ja, det känns verkligen konstigt. Det är ju inte som sociala medier där man kan välja vänner/följare m m.
Kanske @Gunnar kan förklara tanken med detta? Och kan man välja att inte bli följd?
 
Upvote 0
De får notiser när du t ex skrivit i en tråd.

Ärligt talat så fattar inte ens varför systemet finns på ett sånt här ställe. Det känns som gjort för att någon lätt ska kunna hitta ens inlägg om de är ute efter att gnabbas.
Jag får inga notiser när de jag följer skrivit i trådar. Jag förstår inte heller vad funktionen har för funktion egentligen. :confused:
Kan inte se vilka som följer mig längre, kunde det förut.
 
Upvote 0
Jag får inga notiser när de jag följer skrivit i trådar. Jag förstår inte heller vad funktionen har för funktion egentligen. :confused:
Kan inte se vilka som följer mig längre, kunde det förut.

Det kanske ändrats sedan sist jag kollade, men isåfall är det bara ännu konstigare att funktionen finns kvar. Eller så är det något i dina inställningar. Dåligt att man inte kan se sina följare längre, det är ju grundläggande om man alls ska ha en följa-funktion.

Och kan man välja att inte bli följd?

Inte vad jag vet. Jag har stängt av det mesta som har att göra med möjligheter att luska på min profil eller tidigare inlägg, men följare har jag kunnat få ändå.
 
Senast ändrad av en moderator:
Upvote 0
De får notiser när du t ex skrivit i en tråd.

Ärligt talat så fattar inte ens varför systemet finns på ett sånt här ställe. Det känns som gjort för att någon lätt ska kunna hitta ens inlägg om de är ute efter att gnabbas.
Jag håller med om att det är ett rätt onödigt system, framförallt som det ser ut nu. Jag är dock inte säker på att det skickas notiser om inlägg från de man följer. Jag får inga från de jag följer.

Den huvudsakliga grejen med att följa någon är att de man följer dyker upp i "Ditt nyhetsflöde":
https://www.bukefalos.se/whats-new/news-feed

Jag tittar i princip aldrig på det, men det finns kanske de som gör det. Det som visas där är dock samma som redan går att läsa på forumet och som dessutom lätt borde kunna sökas fram om man vill veta vad en användare skrivit.
 
Upvote 0
Jag får inga notiser när de jag följer skrivit i trådar. Jag förstår inte heller vad funktionen har för funktion egentligen. :confused:
Kan inte se vilka som följer mig längre, kunde det förut.
Om du går till din användarprofil och där väljer Om så bör du där ovanför Troféer se vilka du följer och vilka följare du har. (Såg att jag missat en översättning där.)
 
Upvote 0
Som skrivits tidigare kan man begränsa vad andra kan se av ens profil:
https://www.bukefalos.se/account/privacy

Här finns möjligen en bra anledning till att behålla möjligheten att följa någon.
Då man kan låta sådana man följer få se mer info i ens profil och bara låta dem starta konversationer med en eller se ens nyhetsflöde.

Samtidigt kan man där alltså hindra andra från att se ens nyhetsflöde, vilket borde innebära att man kan se till att de som följer en inte på ett enkelt sätt kan se vad man skrivit senast.
Detta borde göra "stalker"-följande rätt meningslöst?

Jag började titta på att försöka ta bort följandet och nyhetsflödet helt, men i och med ovanstående kan jag tänka mig att vissa kan använda och ha nytta av det samtidigt som det finns möjlighet att begränsa det för de som vill.

Vad tycker ni?
 
Upvote 0
Lösning
Som skrivits tidigare kan man begränsa vad andra kan se av ens profil:
https://www.bukefalos.se/account/privacy

Här finns möjligen en bra anledning till att behålla möjligheten att följa någon.
Då man kan låta sådana man följer få se mer info i ens profil och bara låta dem starta konversationer med en eller se ens nyhetsflöde.

Samtidigt kan man där alltså hindra andra från att se ens nyhetsflöde, vilket borde innebära att man kan se till att de som följer en inte på ett enkelt sätt kan se vad man skrivit senast.
Detta borde göra "stalker"-följande rätt meningslöst?

Jag började titta på att försöka ta bort följandet och nyhetsflödet helt, men i och med ovanstående kan jag tänka mig att vissa kan använda och ha nytta av det samtidigt som det finns möjlighet att begränsa det för de som vill.

Vad tycker ni?
Vad betyder "se dina identiteter" längst ner på länken du länkade till?
 
Upvote 0
Vad betyder "se dina identiteter" längst ner på länken du länkade till?
Förut fanns det möjlighet att lägga in information om ens; twitter, facebook, skype m.m. Jag valde dock att plocka bort dessa fält, då jag ansåg att man om man absolut ville kunde lägga sådan information under "Om dig".
Inställningen gäller alltså fält som inte längre finns, bör nog ta bort inställningen också, kanske.
 
Upvote 0
Notiser kommer inte, däremot kan man se "Mitt nyhetsflöde" på sin profil där aktiviteten hos folk man följer syns. Jag använde det lite i början när det kom, som ett sätt att hitta intressanta diskussioner (speciellt såna som utvecklas efter ursprungsinlägget) genom att följa personer jag såg som intressanta på ett eller annat sätt. Använder dock inte funktionen längre, och vet inte om den är så nödvändig egentligen.
 
Upvote 0

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På lördagen arrangerar ATG en välgörenhetsauktion i Scandinavium där Gothenburg Horse Show är i full gång. Här kan du följa auktionen.
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En man avled och flera skadades efter att ha blivit påsprungna av skenande hästar på Djurgården den 17 juni 2023. En hästprofil från...
Svar
0
· Visningar
120
Senast: Gunnar
·
Fritid Jag behöver en app som är pålitlig och som följer i realtid. Man ska inte få info som var aktuell för tio minuter sedan utan var aktuell...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel
Hästnyheter På lördagen bjuds det på världscup i dressyr och det har blivit dags för kür. Här hittar du allt du behöver veta för att följa den...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp