Fölmönstring

Re: Fölmönstring på Bollerup

Ja hon är e. Bugatti. De flesta (om inte alla)har fått genomgående höga poäng, men nu drog min lilla ner statistiken rejält. :smirk:
Dagen innan hade hon fastnat i stängseltråden och var säkert påverkad av det, men någon sexa förtjänade hon dock INTE... Men men.
 
Re: Fölmönstring på Bollerup

Nej jag förstår att du är besviken.
Ska du behålla den själv?
 
Re: Fölmönstring på Bollerup

Ja "guschelov" ska jag behålla henne!
Tänk att försöka sälja en klass III-unge för ett bra pris. :(
Men man får väl gå på att mamma är dubbeldiplom och att hennes första avkomma fick 9 8 8!!!
 
Jag tycker att poängen på fölmönstringar borde variera lite mer.
Jag tycker att alla föl får 7:or el 8:or på allt. Nån enstaka stackare får nån 6:a och nån har tur och får en 9:a.
Borde inte poängskalan kunna användas "bättre" eller är det så att alla föl är snarlika poängmässigt?
 
Ja det är nästan så man börjar fundera på det ;)

Dessutom var det 2 av fölungarna som hade 9:or på extremiteterna :eek:. DET hade varit särskilt roligt att se, har aldrig sett en häst som fått 9 på extremiteterna förut!

Tänk om man haft en 55 poängs fölunge, vilken dröm :)
 
Drömma gör man varje år när det börjar närma sig fölning. Men man älskar sitt 40 poängsföl lika mycket som om det fått 55 poäng. Men visst vore det kul.
 
SJÄLVKLART älskar man de andra fölen precis lika mycket! Våra egna uppfödningar som inte ens är bedömda som föl men som rakt inte hade varit några 55 poängare (även om det är fina hästar) är ju såklart finast i världen :love:

Tycker dock ändå att det hade varit roligt att få ha fött upp en 55-poängare :)
 
Tänk om dom fick variera sina poäng lite mer och använda ex. 7,3 el. 6,8 istället för en 7. det tycker jag vore bra, :) då skulle man även förstå om man hade en "stark" eller "svag" 7:a. Det finns säkert massor av gånger när dom står och väger mellan det ena eller andra :confused:
 
Eller beroende på vilken domare som används... Tyvärr blir det aldrig rättvist med någon bedömning så länge inte domarna bedömer på samma sätt och använder skalan på samma sätt.
 
Oj, jisses vad många högpoängare! Skulle ha varit kul att vara där och titta. Börjar själv bli nervös inför på söndag då jag ska visa mina två.... :crazy:
Men några 55 poängare blir det inte i alla fall, så mycket är säkert!
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 345
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 072
Senast: QueenLilith
·
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 428
Senast: nejlica
·
Kropp & Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 870

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp