Fölmönstring

shady

Trådstartare
Nu så här i slutet på sommar har ju fölmönstringarna startat. Hur har det gått för era föl?

Vad har dom fått för poäng och utlåtande? Samt skall ni behålla era föl eller sälja dom? Själv har jag sålt mitt föl till Gotland, till Tipex (en Buke användare). Sålde henne på annons här på Buke.

Själv visar jag i Kalmar den 23/8.
 
Vi visade vårat föl igår 16/8 norrbotten. Det gick klart över förväntningarna, hon vart bästa stoföl o bästa föl!! Domaren tyckte att hon var den mest kompletta fölungen för dagen sedan får vi ju se hur hon utvecklas. Hon fick 48 poäng och åttor på alla punkter.
Stammen är Akribori~Magini~Ceylon. Hon ser just nu lite lustig ut efterssom hon föddes ganska ljust brun men hon kommer att bli riktigt mörkbrun precis som mor och far.

Jag kommer inte att sälja henne efterssom det är stoets första föl. Sedan så tog jag föl på henne för egen del, framtida tävlingshäst??!
Någon liten bild!!

http://hem.bredband.net/b131150/chakira/visning07.jpg

http://hem.bredband.net/b131150/chakira/visning01.jpg

http://hem.bredband.net/b131150/chakira/myspys.jpg
 
har hunnit visa 2 av 3 föl.
Welshhingst 38p 88877 klass I
welshcobhingst 39p 88887 klass I ( har mycket mer att ge i traven återkommer i september då nästa visning är) Får väl nöja mig med detta men ska visa föl 2+3 20 september och hoppas på 40p + :rofl: har sålt welshfölet samt ska behålla cobfölet. Det tredje cobfölet är till salu för en billig penning.
 
Var med och visade ett föl igår, tyvärr uppstod det lite missförstånd med domaren så jag tycker inte hon fick visa upp den galopp som hon faktiskt har, där kunde hon varit värd ett poäng till, förövrigt så fick hon nog de poängen hon förtjänade 44 p.

878777.

Stam: Cardento-Any Question.
 
1 Typ
2 Huvud hals o bål
3 extremiteter
4 skritt
5 trav
samt ibland
6 galopp

bedömningsskalan ligger mellan 0-10 på en 50 poäng skala så är 38p och över klass I samt 40 och över guld hur det är på en 60 poäng skala vet jag inte riktigt men troligtvis så borde det vara 48p för guld men är som sagt osäker då jag bara ställer ut ponnisar. :banana:
 
Vi visade både vår och stoets första den 10/8..och eftersom hon vid visningen bara var drygt fyra veckor hade vi förstått att vi inte kunde förvänta oss att hon skulle kunna konkurrera med de andra fölen.

Hon fick trots detta 48 poäng den lilla skruttan..och tillsammans med något föl till fick hon dagens högsta poäng på den visningsplatsen..

Hennes poäng var 8 8 8 9 8 7....tyvärr visade hon inte den galopp som jag tycker att hon har hemma...men å andra sidan har jag hemma knappt sett ett travsteg...å dem bjöd hon på ordentligt på visningen.

Den lilla prinsessan är efter Akribori-Guinness-Arram-Bordeaux...och ser ut att bli svart...är helt grå nu.
 
Glömde....vi har bestämt oss för att behålla henne...både för att det som sagt är både vårt och stoets första föl..men också för att vi nog har tänkt fortsätta avla även på henne...har liksom fått mersmak..::)))
 
Grattis!
Vad kul at det gick så bra.
En stolt ägare kan jag tro :)

Fölet ser inte så gammalt ut!
Vet ju att vissa är oroliga att de ska få mindre poäng för att fölen inte är så gammla!
 
Grattis! jättefin fölunge, hur gammal är hon? ser liten ut!
Ska visa ena av våra (numera bara två) nästa helg, han är född i slutet på April och är stor, ser ut som en liten häst!

Mvh Hanna
 
Hon är född 21/6. Hon är lite liten men hennes mamma är inte heller så stor(160) men jag hoppas att hon kommer över gränsen 163cm till slut!
 
Gud så fin hon var! Är det mörka stoet efter magini alltså? Jag och sambon har oxå haft ett sto e Magini nämligen, sålde henne för snart en månad sedan.
 
Jag ska visa nu på Tisdag den 19/8.
På Gränsbo Stuteri.
Jag är jätte närvös :crazy:
Det är stoets första föl.
Återkommer med poängen.
 
jippy!! :bump:
Det gick över förväntningarna på visningen.
Fölet(sto föl) född den 16 juni fick 48 poäng.
888798. Kvalade till fölchampionatet + att mamman blev AB.
Vilken trav hon visade :love: alla på läkteren var imponerade. Hon verkligen showade.
 
Vad kul grattis. Hoppas att det går lika bra för min fölis på Lördag. Återkommer med resultatet.
 
Grattis, grattis! Vad kul att det gått så bra med er lilla prinsessa! Själv är jag i valet och kvalet om jag skall fortsätta att avla. Har funderat på att sälja M om jag hittar rätt köpare. Fast jag har inte bestämt mig ännu. Har liksom gått lite för mycket troll i det här nu......
 
Ska visa 6 eller 7 september i Örebro. Det var så många föl anmälda att de troligtvis lägger det på två dagar. Min fölunge är född 21/4 så hon kommer vara ganska stor då. *nervös* :crazy:
 
Hon fick utlåtande:
TYP: feminin, välutvecklad,välprop.ngt kort

Huvud,Hals,Bål.Kors: Uttrycksfull,välformad,välansatt
hals,välutv. bog, välformat kors .

Extremiteter: uttå vä fram i övrigt välbenad

Skritt: ren taktmässig, något låst fram

Trav: lätt o späntig m god bakbens
aktivitet.

Galopp: rytm. , väl under sig
 
Tack..jo vi är verkligen glada över vårt lilla underverk...det känns som om vi haft en otrolig tur eftersom det är både vårt och A:s första föl.
Jag förstår att det känns som om det gått troll i det för Dig...men..jag tror trots allt att det finns mycket att hämta i den stostammen..men som sagt..jag förstår Dig.

Vi vill gärna ha ett avelssto till....men M..är nog liiiite för nära i blod..:))

Nu hoppas vi att vår lilla bebba kan hålla sig frisk och fin även över championatet den 30/8..
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 296
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 003
Senast: QueenLilith
·
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 351
Senast: nejlica
·
Kropp & Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 724

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp