Fölningskamera??!?!

namebyvi

Trådstartare
Iiiii nu börjar fölningsnerverna!
Denna gången vill jag ha en fölningskamera på plats! Var hittar jag en som kan funka på ett portabelt litet modem som är kopplat till en powerbank? Eller finns det tillochmed någon kamera som man kan ha inteenet i självt??
Ingen el finns i stallet och inget internet obw. Så hur löser man detta ☺️
Tacksam för alla tipps🥰🥰🥰
 
Iiiii nu börjar fölningsnerverna!
Denna gången vill jag ha en fölningskamera på plats! Var hittar jag en som kan funka på ett portabelt litet modem som är kopplat till en powerbank? Eller finns det tillochmed någon kamera som man kan ha inteenet i självt??
Ingen el finns i stallet och inget internet obw. Så hur löser man detta ☺️
Tacksam för alla tipps🥰🥰🥰
Vi har från kameror från Arlo som används som viltkameror. De laddas och håller typ ett dygn. Sedan kopplas de mot trådlöst nätverk med moden 50-75m bort.

Vid fölvak har vi kamera från d-link. Går på mobilt internet, men har sladd.

Finns även kameror med ”eget” internet.
 
Vill man ha en billig lösning så kan jag rekommendera att använda mobiltelefoner och babyvaktappar. Du har då en telefon i stallet som du sätter upp vid fölboxen, sätter igång appen och ansluter till strömkälla, tex powerbank. Sedan kan du gå in i appen på din telefon och koppla upp till kameran i stallet.
Vi har använt oss av det och har funkat toppen. Väldigt smidigt och telefonen är lätt att flytta om man vill ha den vid hagen på dagen tex.
Den app vi använt kostade ca 100kr, köpte till surf för ca 300kr till mobilen i stallet och den surfmängden räckte gott och väl. En extra telefon hade jag redan.
 
Iiiii nu börjar fölningsnerverna!
Denna gången vill jag ha en fölningskamera på plats! Var hittar jag en som kan funka på ett portabelt litet modem som är kopplat till en powerbank? Eller finns det tillochmed någon kamera som man kan ha inteenet i självt??
Ingen el finns i stallet och inget internet obw. Så hur löser man detta ☺️
Tacksam för alla tipps🥰🥰🥰
Jag tipsar om Arlo Go som går på 4G.
Där stoppar man in ett simkort i kameran och jag laddar min ungefär en gång i månaden.
 
Jag har kameror från videquus. Det är med A1 och man kan ställa in larm. Kameran ”lär känna stot” och larmar när hon visar tecken på fölning. Fungerar superbra! En app och så ringer kameran upp telefonen vid larm. Man kan se livefeed och dygnet i repris. Så nöjd! Dock behöver den ju el. Men har ett modem med ett simkort i, beställde bara en dublett (SIM) till min telefon utan extra kostnad.
 
Jag har kameror från videquus. Det är med A1 och man kan ställa in larm. Kameran ”lär känna stot” och larmar när hon visar tecken på fölning. Fungerar superbra! En app och så ringer kameran upp telefonen vid larm. Man kan se livefeed och dygnet i repris. Så nöjd! Dock behöver den ju el. Men har ett modem med ett simkort i, beställde bara en dublett (SIM) till min telefon utan extra kostnad.

Är lite nyfiken på dessa. Hur nära inpå larmar den för fölning? Förändrat beteénde kan ju komma väldigt långt innan fölningen startar tänker jag☺️
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 280
Senast: Fetaost
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 687
Senast: lizzie
·
IT & mobiler Jag tänkte på tråden om billigast mobilabonnemang. Jag har mobilt internet via Tele2 nu och är så trött på att det är så gräsligt...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 390
Senast: Uttern
·
Anläggning Jag har försökt läsa regler och riktlinjer för byggnation av stall men får inte riktigt grepp om det. Framför allt gäller det brandskydd...
Svar
8
· Visningar
1 520
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Arbetsintervju
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp