Fölövervakningskamera

Nebraska

Trådstartare
Skulle behöva tips på en bra fölövervakningskamera. Finns inget WIFI eller internetuppkoppling i stallet, så jag behöver en med en mobil lösning.
 
Väcker denna tråd igen!
Vad har ni som kan kopplas på eget internet (dvs finns inget Wifi)?
Och vad kostade det, typ?
 
Väcker denna tråd igen!
Vad har ni som kan kopplas på eget internet (dvs finns inget Wifi)?
Och vad kostade det, typ?
Har skrivit om vår lösning i en annan tråd ang samma ämne. Vi använde oss av en babyvakt app och satte upp en mobil i boxen. Sedan kan alla som laddar ner den appen se vad som händer i boxen, bra om man vill ja hjälp med att vaka tex. Funkade riktigt bra men den har inget mörkerseende så det krävs lite ljus för att kunna se ordentligt.
Appen kostar 50kr per nedladdning. Laddade ett kontantkort med bra många GB för att vara säker på att det skulle räcka men trotts att jag använde kameran i flera veckor både för vak och för koll efteråt pga problem med fölungen så hade jag många GB kvar i slutet av sommaren. Men då kopplade jag för det mesta bara upp mig korta stunder åt gången för att titta.
 
Har skrivit om vår lösning i en annan tråd ang samma ämne. Vi använde oss av en babyvakt app och satte upp en mobil i boxen. Sedan kan alla som laddar ner den appen se vad som händer i boxen, bra om man vill ja hjälp med att vaka tex. Funkade riktigt bra men den har inget mörkerseende så det krävs lite ljus för att kunna se ordentligt.
Appen kostar 50kr per nedladdning. Laddade ett kontantkort med bra många GB för att vara säker på att det skulle räcka men trotts att jag använde kameran i flera veckor både för vak och för koll efteråt pga problem med fölungen så hade jag många GB kvar i slutet av sommaren. Men då kopplade jag för det mesta bara upp mig korta stunder åt gången för att titta.
Tack!
Ska kika på den lösningen. :) Kanske finns den med mörkerseende också!
 
Tack!
Ska kika på den lösningen. :) Kanske finns den med mörkerseende också!
Om inte den mobil som ska sitta i boxen har kamera med mörkerseende så går det nog inte få det eftersom att appen filmar och fotar via kameran på din mobil 😊
Men vi löste det med en nattlampa i boxen.
 
Om inte den mobil som ska sitta i boxen har kamera med mörkerseende så går det nog inte få det eftersom att appen filmar och fotar via kameran på din mobil 😊
Men vi löste det med en nattlampa i boxen.
Aha, läste nog inte tillräckligt väl där. Kanske inte helt rätt lösning för min del då tyvärr.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
594
Senast: bettysmatte
·
Tjatter Samsung galaxy s10e finns det? Behöver en ny mobil men hittar bara större modeller än den. Hade velat ha en ny i samma storlek och en...
Svar
7
· Visningar
538
Senast: EmmaBovary
·
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 068
Senast: JohannaB
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp