Fölvakargänget

Härligt att höra ❤️
Här fortsätter jag att vaka och börjar tro att det där fölet aldrig behagar titta ut.
Jag har börjat tänka tvärtom, snälla vänta några dagar till! Vi har haft stora regnmängder sista veckan så det är så lerigt och blött överallt. Ska komma lite mer regn på fredag och eventuellt söndag, men till veckan ser det ut att bli värme. Så jag tar gärna ett föl på måndag! Är så jobbigt med blöyan och leran tycker jag!

Stoet är beräknad till 7 juni men jag har trott att det ska komma tidigare för hon har sett ganska färdig ut länge men sista dagarna har det stått stilla tycker jag.
 
Jag har börjat tänka tvärtom, snälla vänta några dagar till! Vi har haft stora regnmängder sista veckan så det är så lerigt och blött överallt. Ska komma lite mer regn på fredag och eventuellt söndag, men till veckan ser det ut att bli värme. Så jag tar gärna ett föl på måndag! Är så jobbigt med blöyan och leran tycker jag!

Stoet är beräknad till 7 juni men jag har trott att det ska komma tidigare för hon har sett ganska färdig ut länge men sista dagarna har det stått stilla tycker jag.
Är inte vädret det bästa kan de lika gärna stanna inne en stund till 👍. Här ser det inte ut att komma något mer regn på länge och nästa vecka ska det ju bli kanonväder, så en bebis till helgen hade passat perfekt!

Din kanske passar på när värmen kommer nästa vecka 💞
 
Är inte vädret det bästa kan de lika gärna stanna inne en stund till 👍. Här ser det inte ut att komma något mer regn på länge och nästa vecka ska det ju bli kanonväder, så en bebis till helgen hade passat perfekt!

Din kanske passar på när värmen kommer nästa vecka 💞
Jag hoppas verkligen det! Har semester nästa vecka också så det är ju ingen panik. Men det jag tror att mitt sto är rätt less, i förrgår drog hon ut ur hagen två gånger! Tror att hon mest skulle visa att hon fortfarande kan, trots att magen är stor!
 
Jag hoppas verkligen det! Har semester nästa vecka också så det är ju ingen panik. Men det jag tror att mitt sto är rätt less, i förrgår drog hon ut ur hagen två gånger! Tror att hon mest skulle visa att hon fortfarande kan, trots att magen är stor!
Inte så konstigt att de är lessa på stora magen nu. Kimbi är också väldigt less. Hon går mest ut i hagen på morgonen och väntar på att få gå in och sova igen 🙈
 
Jag vakar ju inte på riktigt än, det dröjer nog ytterligare minst 2 veckor. Men jobbar natt och har haft koll på denhär hela natten nu när hon får gå in. Hon har varit helt lugn och nöjd. Ätit, bajsat, chillat, kollat runt utanför och legat o vilat vid två tillfällen. Skönt att ha lite koll på normalläget. ☺️

0ED3149B-E7C7-4064-B8DB-34015ECA54C9.jpeg
 

Liknande trådar

Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
901
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
718
Senast: Halcyon
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 325
Senast: MiaMia
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 069
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp