Fölvakargänget

Vid fyratiden höll hon på att flema, skrapa och ville absolut gå in. Lite svettig också. Tog in henne, hon la sig, ställde sig, la sig, ställde sig. Bajsade fem gånger och kissade två. Efter nån timma lugnade hon sig. Ville inte gå ut igen, så hon är inne och vilar sig. Spenarna är rejält utfyllda nu och det droppar vit mjölk. Hon har ätit lite hö.
 
Det vore skönt om hon klämde ut barnet idag samtidigt som det vore skönt om hon vänta till imorgon natt iaf med tanke på att jag ska jobba imorgon 🤪 Ögonen har gått i kors idag.. Hon låg utslagen större delen av natten på sidan och stånka 😏
 
Mamma mu är arg för husse har inte kvällsfodrat ännu 😂 Eller så är hon arg för något annat, men hon kliar rumpa hela tiden för tillfället 😏 Snygg svansroten kommer bli...
 
Strax före kl 01 kom ett piggt föl. Sherry fixade det i princip själv, jag drog hinnorna från mulen på fölet bara. Bebis var snabbt på benen och håller just nu på att memorera var mjölkbaren finns, har diat ett par gånger. Tror det är ett sto! Jag väntar på att efterbörden ska släppa.
 
Strax före kl 01 kom ett piggt föl. Sherry fixade det i princip själv, jag drog hinnorna från mulen på fölet bara. Bebis var snabbt på benen och håller just nu på att memorera var mjölkbaren finns, har diat ett par gånger. Tror det är ett sto! Jag väntar på att efterbörden ska släppa.
Kan du ta ut stoet i longerlina utan fölet så brukar den släppa om inte så börjar det snart bli dags att väcka vetten, man brukar säga max 3 tim
 
Strax före kl 01 kom ett piggt föl. Sherry fixade det i princip själv, jag drog hinnorna från mulen på fölet bara. Bebis var snabbt på benen och håller just nu på att memorera var mjölkbaren finns, har diat ett par gånger. Tror det är ett sto! Jag väntar på att efterbörden ska släppa.
Nej hon slipper sådant 😏 aldrig gjort sådant på henne hon får se lite rolig ut ett tag det växer ut igen. Orkar inte hålla på och krångla med det varje kväll och morgon.
 
Grattis till er som fått era föl ❤️. Vi blir färre och färre som får fölvaka. Jag ställer dock bara klockan ett par ggr per natt nu. Mamma häst är i stort sett helt lugn och några kristaller har hon inte heller just nu. Jag trodde hon skulle följa samma mönster som vid förra fölningen då hon satte juver ungefär samma tid som då. Då skulle bebis komma idag, men det känns mörkt på den fronten. 328 dygn idag.
 
Jag har börjat ställa klockan ett par gånger per natt för att kolla kameran. Mitt sto ska egentligen inte ha förrän om två veckor men jag tror att det kommer tidigare, men det är nog någon dag till kvar som hon ser ut. Planen är fölning ute så jag har kameran på en liten, platt och torr hage!
 
Grattis till er som fått era föl ❤️. Vi blir färre och färre som får fölvaka. Jag ställer dock bara klockan ett par ggr per natt nu. Mamma häst är i stort sett helt lugn och några kristaller har hon inte heller just nu. Jag trodde hon skulle följa samma mönster som vid förra fölningen då hon satte juver ungefär samma tid som då. Då skulle bebis komma idag, men det känns mörkt på den fronten. 328 dygn idag.
Jag väntar föl till 1a juli och väntar mig samma stöd av er alla när det är min tur att fölvaka 😆😘
 
Sällar mig åter till gänget som spenderar nätterna med att vänta på att blivande mödrar skall bestämma sig för att det är dags.
Har dock bytt plats geografiskt samt bytt travare mot hopphästar. Är nu hos en vän som föder upp hoppeskutthästar, det är andra året som jag är här och hjälper till. Blev ett par veckor förra året och landar nog i nåt sådant även i år.

Väldigt lyxigt här dock för jag behöver egentligen inte vaka alls utan jag är enbart här som förlossningshjälp och förutom att jag tar nåt enstaka pass kameratittande varje natt så får jag lov att sova och blir jag ringd när det är dags för fölning☺️ Otroligt lyxigt måste jag säga🥰.
 
Sällar mig åter till gänget som spenderar nätterna med att vänta på att blivande mödrar skall bestämma sig för att det är dags.
Har dock bytt plats geografiskt samt bytt travare mot hopphästar. Är nu hos en vän som föder upp hoppeskutthästar, det är andra året som jag är här och hjälper till. Blev ett par veckor förra året och landar nog i nåt sådant även i år.

Väldigt lyxigt här dock för jag behöver egentligen inte vaka alls utan jag är enbart här som förlossningshjälp och förutom att jag tar nåt enstaka pass kameratittande varje natt så får jag lov att sova och blir jag ringd när det är dags för fölning☺️ Otroligt lyxigt måste jag säga🥰.
Låter som en bra deal med din vän 😊👍
 

Liknande trådar

Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
872
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
696
Senast: Halcyon
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 262
Senast: MiaMia
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 993
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp