Fölvakargänget

Har hon tydliga vaxisar nu?(visst var det du som la en bild på ett juver med små kristaller i Dräktiga-tråden?)

Har ingen mer som är helt redo för inatt utan ett par stycken som jag skulle gissa är ett par dagar bort. Så jag unnar mig att sova korta stunder och ställer klockan med jämna mellanrum. Ganska skönt faktiskt🥰.
 
Varför ens bry sig med en kamera? Fölet är oftast ute innan någon ens hinner reagera ändå. De få fallen där det blir komplikationer är man ändå ute i stallet varje kvart och ringer veterinär inom 30 minuter.
 
Har hon tydliga vaxisar nu?(visst var det du som la en bild på ett juver med små kristaller i Dräktiga-tråden?)

Har ingen mer som är helt redo för inatt utan ett par stycken som jag skulle gissa är ett par dagar bort. Så jag unnar mig att sova korta stunder och ställer klockan med jämna mellanrum. Ganska skönt faktiskt🥰.

Nä jag har inte lagt ut något, ja hon har rejäla nu, haft lite kristaller innan :)
Skönt med micropauser iaf :)
 
Varför ens bry sig med en kamera? Fölet är oftast ute innan någon ens hinner reagera ändå. De få fallen där det blir komplikationer är man ändå ute i stallet varje kvart och ringer veterinär inom 30 minuter.
Det är så fint att du kan komma och berätta för oss kvinnor hur saker och ting ska göras. Jag menar, @Karro-Lina jobbar bara med det här, så tänk vilken tur att du som man kan berätta för henne.

#tacksam #mansplaining #fölvaka2022
 
Det är så fint att du kan komma och berätta för oss kvinnor hur saker och ting ska göras. Jag menar, @Karro-Lina jobbar bara med det här, så tänk vilken tur att du som man kan berätta för henne.

#tacksam #mansplaining #fölvaka2022
Men ja! Tacksamheten man känner över att någon äntligen förklarar hur ett fölvak går till finner inga gränser…🙄

Det ska framförallt bli intressant att få lära sig att veta innan vilka ”få fall det blir komplikationer med” så att man vet när man inte måste ”springa en gång i kvarten”.
 
Hon står och hetsäter nu så vi får se vad det blir av det 😅
Hoppas det går bra med dina 😀
Nån lycka?

Själv håller jag på att bli gråhårig av att försöka lära min unge från igår att dia😫. Han är ett typiskt ”vägg-barn” som nu i snart 10 timmar stått vid väggen och försökt hitta juvret där.
Så fort jag parkerar honom vid mammas juver så rusar han därifrån i panik…
”HJÄLP! Det är en stor brun häst här i min box.
Ta GENAST bort den och ge mig min vägg istället!”

Han äter tack och lov bra ur flaska (ja jag har försökt nappa honom vid juvret😅) så han har fått i sig tillräckligt med råmjölk men nu börjar både jag och mammahäst att tappa tålamodet.
Hon står snällt, mitt i boxen, hummar lugnt åt honom för att hjälpa, samtidigt som hon tittar på mig och ser ut att säga ”Herregud, maken till korkad gosse, ska vi lämna tillbaka honom?!”

Jaja, vi kämpar vidare mammi och jag💪❤️
 
Har vakat ett par nätter nu. Så även inatt. Förstagångsföderska 4 år nordsvensk brukshäst. 335 dygn idag och har varit orolig de senaste dygnen, vandrat, hetsätit och matvägrat om vartannat. Utfyllt juver. slappa band och aningen svullen och längre i vulva. Inga proppar eller kristaller. Nu ikväll så vankar hon mellan tuggorna och verkar allmänt ängslig. Tackar gud för kameraövervakning även om sömnen blir störd så kan man sitta i soffan och göra annat samtidigt..
 
Har vakat ett par nätter nu. Så även inatt. Förstagångsföderska 4 år nordsvensk brukshäst. 335 dygn idag och har varit orolig de senaste dygnen, vandrat, hetsätit och matvägrat om vartannat. Utfyllt juver. slappa band och aningen svullen och längre i vulva. Inga proppar eller kristaller. Nu ikväll så vankar hon mellan tuggorna och verkar allmänt ängslig. Tackar gud för kameraövervakning även om sömnen blir störd så kan man sitta i soffan och göra annat samtidigt..

Helt enig, kameran verkligen en livräddare!

Här har jag två stycken som är hyfsat redo, känslan är nog dock att båda tänker sig fölning imorgon kväll/natt. De har lite svårare att komma till ro än vanligt och jag skulle tippa på att det börjat röra på sig så smått där inne.
Känner den ena väldigt väl och hon följer hittills exakt sitt vanliga mönster, ska bli intressant att se om hon fortsätter med det, isf blir det som sagt bebis imorgon kväll❤️
 
Nån lycka?

Själv håller jag på att bli gråhårig av att försöka lära min unge från igår att dia😫. Han är ett typiskt ”vägg-barn” som nu i snart 10 timmar stått vid väggen och försökt hitta juvret där.
Så fort jag parkerar honom vid mammas juver så rusar han därifrån i panik…
”HJÄLP! Det är en stor brun häst här i min box.
Ta GENAST bort den och ge mig min vägg istället!”

Han äter tack och lov bra ur flaska (ja jag har försökt nappa honom vid juvret😅) så han har fått i sig tillräckligt med råmjölk men nu börjar både jag och mammahäst att tappa tålamodet.
Hon står snällt, mitt i boxen, hummar lugnt åt honom för att hjälpa, samtidigt som hon tittar på mig och ser ut att säga ”Herregud, maken till korkad gosse, ska vi lämna tillbaka honom?!”

Jaja, vi kämpar vidare mammi och jag💪❤️

Nä hon kniper men mycket förvärkar 🙈
Stackars liten 😂
 

Liknande trådar

Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
872
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
696
Senast: Halcyon
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 262
Senast: MiaMia
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 993
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp